Mercedes-Benz 250 (1971) veteránteszt

Forrás: Retro Mobil
1/19
Francia formatervező rajzolta, de a Daimler-Benz puritán követelményei szerint. Paul Bracq amúgy később a BMW, majd a Peugeot dizájnrészlegének vezetője is voltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/19
Első szériás, még bordázatlan hátsó lámpával. Extraként tolótetetőt, ködlámpát, utasoldali tükröt, fejtámlát és sok egyebet lehetett rendelniForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/19
Masszív a műszerfal, a bakelit kormány középen párnázott. Barényi Béla és a többi Mercedes-mérnök számos biztonsági fejlesztést ezen a modellen is kipróbáltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/19
Krómkarikás műszerek: a kombinált balban kapott helyet a vízhőfok, az olajnyomás és a tankszint mutatója. Fordulatszámmérő az óra helyére kerülhetettForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/19
A Mercedes-Benznél itt jelent meg először a középkonzol, ettől sokat változott a beltér tagolása. Feláras volt a rádió, a takarón megjelent a típusjelzésForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/19
Nem zárható, de tágas a kesztyűtartóForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/19
Jobbra tolták a pedálsort, bal szélen taposható be a rögzítőfék (kart meghúzva old ki)Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/19
A drágább W114-esek első lökhárítója „emeletes”, míg a négyhengereseké szimpla volt. Utódja, a W123 már fekvőlámpás kivitelűForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/19
Jellegzetes Mercedes lemez dísztárcsa festett középpel, mögötte 14-es acélfelniForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/19
Minőségi munka: az ajtók halkan csukódnak, az ablaktekerők rendkívül könnyen járnakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/19
Kis kerékkel tekerhetők ki az elefántfülek, a második sorozat (1973-1976) már egyrészes első ablaküveggel készültForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/19
Kényelmesen el lehet helyezkedni a vaskos, puha fotelekben, és remek a körkörös kilátásForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/19
Hátul bőséges lábtér és hárman is egészen jól elférnekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/19
Több mint 2,7 méteres a tengelytávja, így hátul is tágas a lábtér, ami cégautóként és taxiként fontos szempont volt. Alaktényezője (Cd) magas, 0,45Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/19
Egymással szemben dolgoznak a 16 col hosszú Bosch ablaktörlőkForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/19
Hét csapágyon forog a vasblokkos, alu hengerfejes motor főtengelye. Két duplatorkú Zenith porlasztó itatja, csak a kupéban (250 CE) kapott befecskendezéstForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/19
Együtt nyílik a géptetővel a hűtőmaszk, mögötte az olasz szokásoknak megfelelően két kürt lakik: egyszólamú a városba, kétszólamú az országútraForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/19
Nagy a csomagtartó, a pótkereket is okosan helyezték el. Tankolni a rendszám jobb oldalán lévő fedelet kinyitva lehetForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/19
Összesen 78 303 darab 250-est gyártottak, a teljes állólámpás limuzin-sorozatból pályafutása alatt több mint 1,8 millió készültForrás: Retro Mobil