15 jól ismert autó, amit már hiába keresne a szalonokban - galéria

Forrás: AFP/Photononstop/Alain Le Bot
1/16
Négy ökomodell, egy sportkocsi, három középkategóriás limuzin, egy minikombi, négy egyterű és két SUV – ezeket a típusokat törlik idén kínálatukból a gyártók, zömmel utód nélkül. Lapozzon, és ismerje meg a búcsúzókat!Forrás: AFP/Photononstop/Alain Le Bot
Forrás: Bolla György
2/16
BMW i3 – 2013-ban megjelenésével, felépítésével és hajtásával is forradalmat indított az i3, idén júniusban azonban eljött a búcsú ideje. Kárpótlásul ma öt másik e-autó kapható a BMW-vél, igaz, nagyobbak.Forrás: Bolla György
Forrás: Ruschel Zoltán
3/16
Hyundai Ioniq – Öntöltő és plug-in hibrid, illetve elektromos hajtással is kapható volt néhány héttel ezelőttig az Ioniq. Nevét ezentúl (számmal kiegészítve) önálló platformra épülő villanyautók viszik tovább.Forrás: Ruschel Zoltán
Fotó: Polyák Attila - Origo
4/16
Smart EQ Forfour – 2020 óta csak elektromos hajtással kaphatók a Smartok, a négyajtós „XL” változat gyártása most leállt (a Fortwo az autómegosztó cégek miatt marad). Mini-SUV érkezik majd a helyére Kínából.Fotó: Polyák Attila - Origo
Forrás: Bende Tibor
5/16
Toyota Prius Plug-in Hybrid – Már tavalyelőtt kivezették a szokatlan formájú Prius IV. öntöltő hibrid változatát, volt helyette bőven házon belüli alternatíva. Mostanra a sokoldalú PHEV is eltűnt a szalonokból.Forrás: Bende Tibor
Forrás: Nissan
6/16
Nissan GT-R – Sokak álomautója a karakteres, és 315 km/h végsebességű „Godzilla”, amelyet már 13 éve gyártanak. Mégsem a kora, hanem a zajkibocsátási előírások miatt állt le a forgalmazása Európában.Forrás: Nissan
Forrás: Origo/Autogram
7/16
Renault Talisman – Nehéz idők járnak a nem prémium középkategóriás autókra, a VW Passat már csak kombiként kapható, a Renault Talisman gyártása pedig február végén mindkét karosszériával végleg leállt.Forrás: Origo/Autogram
Fotó: Hirling Bálint - Origo
8/16
Ford Mondeo – Szintén a kereslet csökkenése és a SUV-ok térnyerése indokolta, hogy tavasszal a spanyolországi Valenciában leálltak a szerelőszalagok, így véget ért a Mondeo 1993-ban indult pályafutása.Fotó: Hirling Bálint - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
9/16
Opel Insignia – Júliusban bejelentették, hogy az öt éve gyártott, még nem túl koros Insignia kikerül a kínálatból év végén. Ennek oka, hogy Stellantis helyett GM alapokra épül, így kevésbé gazdaságos a gyártása.Fotó: Polyák Attila - Origo
Forrás: Skoda
10/16
Škoda Fabia Combi – Látszólag csak egy sima modellváltás volt a Fabiánál, de ezzel eltűnt egy nálunk sokáig népszerű karosszériaváltozat. Idénre tehát végleg kihalt a kisméretű, olcsó kombik kategóriája.Forrás: Skoda
Forrás: Citroen
11/16
Citroën C4 Grand Spacetourer – Befellegzett a hétüléses, avantgárd formájú egyterűnek. Helyette még választható a Renault Grand Scénic, de a rövid, ötszemélyes kivitel gyártása májusban ott is leállt.Forrás: Citroen
Forrás: Seat
12/16
Seat Alhambra – Év elején leállt a Seat Alhambra gyártása, később a rokon VW Sharan is követte. Mi van helyettük? Több hétüléses SUV, de haszonjármű-frontról a Caddy Maxi vagy a Multival is érdekes lehet.Forrás: Seat
Forrás:Vékey Zoltán
13/16
Dacia Logdy – Nagycsaládos támogatással nagyot ment nálunk a román egyterű, amely a Dokker után most kikerült a kínálatból. Közös utódjuk a Jogger, amely inkább kombis, illetve crossover stílust követ.Forrás:Vékey Zoltán
Forrás: Fiat
14/16
Fiat 500 L – Olaszországban még kapható ugyan, de a többi piacról eltűnt a retró fazonú egyterű (az amorf, hétüléses Living korábban elbúcsúzott). Közvetlen utód helyett az 500X crossover viszi most el a show-t.Forrás: Fiat
Forrás: Mitsubishi Motors
15/16
Mitsubishi ASX – Tizenkét év és több facelift után búcsúzik a kedvező árú Vitara-vetélytárs. De nem örökre: a Renault-val közös alapokon már dolgoznak az utódján, amelyből kétféle hibridet is kínálnak majd.Forrás: Mitsubishi Motors
Forrás: Mazda
16/16
Mazda CX-3 – Hamar felismerte a japán gyártó, hogy a vevők inkább az alig nagyobb és drágább, de jóval modernebb CX-30 felé fordulnak, ezért a koros CX-3 forgalmazását megszüntették, legalábbis Európában.Forrás: Mazda