Range Rover méretű óriás érkezik Csehországból - Škoda Vision 7S galéria

Forrás: Skoda
1/20
Bemutatta a közeljövő terveit a Škoda: 2026-ig a jól ismert Enyaq mellé három új elektromos autót vesz fel a kínálatába. Először egy kompakt SUV érkezik, utána egy kisautó, végül pedig egy nagy, hétüléses SUV.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
2/20
Utóbbit most tanulmány formájában be is mutatták Vison 7S néven, ami azért is lényeges, mert itt debütál a márka új formanyelve és logója. Átdolgozták a Škoda feliratot, a régi embléma szárnyas nyíllal háttérbe szorul.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
3/20
Természetesen a VW-konszern villanyautó-platformjára (MEB) épül az új modell, jócskán kitolva határait. A Vision 7S ugyanis hatalmas, 5,02 méter hosszú és 1,90 magas, akkora, mint az új Range Rover alapkivitele.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
4/20
Profilból látszik igazán, mennyire terebélyes az új SUV, optikailag hangsúlyos és szögletesített vonalú kerékjárataiban nem is tűnnek nagynak a 22 colos alufelnik. Tekintélyes, 3,07 méteres tengelytávja tágas utasteret ígér.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
5/20
Szinte biztos, hogy csak a tanulmány show-kelléke az egymással szembe nyíló ajtóelrendezés és a hiányzó B-oszlop, a szériamodell hagyományos kivitelű lesz, de a digitális külső tükrök (opcióként legalábbis) maradhatnak.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
6/20
Sokat kísérleteztek a csehek az elmúlt években rendhagyó fényszóróelrendezésekkel (Yeti, Octavia III facelift, Kamiq), és a Vision 7S körkörös csík-motívumba integrált, T alakú LED-kompozíciója is minden, csak nem szokványos.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
7/20
Maga a felső hűtőmaszk nem enged át levegőt, a Tech Deck névre keresztelt panel a szenzoroknak ad helyet. Feltűnő, off-road stílusú elem a lökhárítóba vágott hét darab vízszintes rács, sokaknak a Jeep juthat eszébe róla.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
8/20
Szokatlan módon ezek a motívumok a farrészen is megismétlődnek, és ez igaz a lámpatestek kialakítására is a feltűnő T-motívummal. Izgalmas részlet az osztott tetőszárny és a háromszög alakú, lendületes C-oszlop.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
9/20
Érdekes megoldás, hogy a külső műanyag borítások (sárvédők és lökhárítók toldatai, küszöbök) újrahasznosított gumiabroncsból készülnek csakúgy, mint az utastér padlóborítása. Kérdés, mi marad ebből a szériamodellnél.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
10/20
Ami a technikát illeti, teljesítményadatokat még nem árult el a Škoda, azt viszont igen, hogy a 89 kWh-s akkumulátorral akár 600 kilométeres hatótáv is elérhető, és akár 200 kW-os töltéssel lehet rövidíteni a kényszerpihenőket.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
11/20
Valójában hat és fél személyes a tanulmány, a különálló hátsó fotelek közé ugyanis a menetiránynak háttal egy gyerekülést rögzítettek a kardánalagútra. Várhatóan a szokásos, hétüléses elrendezéssel kerül gyártásba a SUV.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
12/20
Szellős és látványos a műszerfal. Legtöbb funkcióját a 14,6 colos középső kijelzőről lehet vezérelni, de a tervezők tanultak a mai autókat érintő kritikákból: a középkonzolra hat fizikai gomb és három tekerő (klíma és multimédia) került.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
13/20
Létezik relax üzemmódja, amikor behúzza a kormányt, a műszerpultot és a pedálokat, vízszintesbe teszi a képernyőt és beforgatja az üléseket (egyet visszalapozva látszik a különbség). Ez nem önvezetésre, hanem a töltési szünetek alatti filmnézésre való.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
14/20
Ehhez a mozimódhoz hasonlóan a lapos kormány is aligha éri meg a sorozatgyártást, a kis méretű digitális műszerfal viszont igen, akárcsak némi eséllyel a vegán kárpitozás, a mágneses telefontartó és a gyerekfigyelő belső kamera.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
15/20
Bár a szériaváltozatig sokat változik a nagy, krómdíszek nélküli Škoda SUV, bizonyos formajegyei a márka jövő évi újdonságain is visszaköszönnek, a 89 kWh-a akkut pedig a konszern más MEB-villanyautói is megkaphatják.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
16/20
Maga a Vision S a német-cseh vállalat új stratégiájának hírnöke: öt év alatt újabb 5,6 milliárd eurót fordítanak az elektromos fejlesztésekre, és a tervek szerint 2030-ra már az Európában eladott Škodák 70 százaléka villanyautó lesz.Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
17/20
Búcsúzóul mutatunk még néhány képet az új SUV-tanulmányról, köszönjük a figyelmet!Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
18/20
Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
19/20
Forrás: Skoda
Forrás: Skoda
20/20
Forrás: Skoda