Családi sportautó, és nem terepjáró a Ferrari első SUV-ja - galéria

Forrás: RM Auctions/Dirk De Jager
1/19
Korábban készült már egy négyajtós Ferrari, az 1980-as, Pininfarina tervezte Pinin tanulmány, amely végül sosem került gyártásba, mert Enzo nem adta áldását ráForrás: RM Auctions/Dirk De Jager
Forrás: Ferrari
2/19
A Purosangue olaszul telivért jelent, ezzel is hangsúlyozzák, hogy ez is valódi Ferrari. 4973 mm hosszú, 2028mm széles and 1589mm magas, a hasmagassága 189 mm, ami azért nagyjából a SUV kategóriába sorolja, bár az Aston Martin DBX és a Lamborghini Urus 10 centivel magasabb nálaForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
3/19
Nem azért alkotta meg a Ferrari a Purosangue-ot, hogy eladási rekordokat döntsön: legfeljebb a Maranellóban legyártott autók 20 százaléka lehet majd ez a SUV (kb. 2000-2500 darab/év), ellentétben a Lamborghinivel, Bentley-vel és Aston Martinnal, ahol az eladásoknak már több mint a felét teszi ki a szabadidő-autójukForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
4/19
Ez minden idők legerősebb széria szabadidő-autója: a 725 lóerőt 7750-es fordulatszámnál adja le a mesés hangú szívó V12-es. Az F140-es motort átdolgozták, hogy alacsony fordulatszámon nyomatékosabb legyen, így a 716 Nm 80 százaléka már 2100-től elérhetőForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
5/19
A 6,5 literes motor erejét egy nyolcfokozatú, hátul elhelyezett dupla kuplungos automata továbbítja mind a hátsó kerekek felé, az első kerekeket egy saját váltóval rendelkező külön kihajtás (PTU) hajtjaForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
6/19
A családi használatra is alkalmas olasz szuper SUV 3,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/h-ra, és 10,6 másodperc alatt 200 km/h-ra, a végsebessége 310 km/h. Vagyis pont olyan gyors, mint az Aston Martin DBX 707Forrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
7/19
A Purosangue különlegessége, hogy a hátsó ajtajai a Rolls-Royce Cullinanhez hasonlóan visszafelé nyílnak, méghozzá motoros mozgatássalForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
8/19
Nem csak erősebb és sportosabb, hanem drágább is lesz riválisainál: az alapára várhatóan 170-180 millió forint körül alakul majd. Az első példányokat 2023 tavaszán vehetik át az ügyfelek, az első két évre tervezett mennyiséget már el is adták globálisanForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
9/19
Elöl 22, hátul 23 colos kerekeken fut. Feketében vagy szénszál-betéttel is kérhetőek a kiszélesített kerékjáratok, a hátsó szélvédőn nincs ablaktörlő. Kérhető hozzá gyári kerékpártartó. de vonóhorog nemForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
10/19
Bár a karosszéria alumíniumból a tető pedig szénszálból készül, a Purosangue tömege így is 2173 kg – folyadékok nélkülForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
11/19
A lehető leghátrébb, az első tengely mögé építették be a hatalmas motort. Mivel a váltót pedig a hátsó tengelynél helyezték el, a súlyelosztás közel semleges, 49:51 százalékosForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
12/19
Vadonatúj platformra épül az autó, ami nagyobb, merevebb és könnyebb a korábbi négyüléses modellek (FF, GTC4 Lusso) padlólemezénél. Úgy tervezék, hogy később hibrid hajtást is fogadni tudjonForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
13/19
Terep üzemmód nincs, de van lejtmenet-vezérlő, jeges üzemmód, és rendelhető 30 mm-rel megemelhető futómű is. Széria a négykerék-kormányzás és az aktív futómű, amely kanyarstabilizátorok helyett villanymotorokat használ, hogy kanyarban megakadályozza a karosszéria dőlésétForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
14/19
A kabint a jelenlegi csúcsmodell, az SF90 stílusában alkották meg. Különlegesség, hogy középen nincs érintőképernyő, az első utas előtt viszont igen, egy 10,2 colosForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
15/19
Nincs gyári navigáció, a Ferrarinál ugyanis úgy vélik, úgyis mindenki az Apple CarPlayt és az Android Autót fogja használni, mivel azok naprakészebbekForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
16/19
Motor mozgatja a visszafelé nyíló hátsó ajtókat, akár egy Rolls-Royce-banForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
17/19
„Over the air” frissítések sem lesznek, Maranello ugyanis még nem tartja elég biztonságosnak a technológiátForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
18/19
Bár nem a legpraktikusabb szabadidő-autó, a Ferrarik közül messze a legjobban használható: két-két 185 centis felnőtt elfér benne egymás mögött, a csomagtartója 487 literes az alsó rekesszel együtt, a hátsó ülések síkba dönthetőkForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
19/19
Hátul is sok a hely, de a lőrésszerű oldalablak miatt a klausztrofóbiában szenvedőknek nem ajánlott itt ülni, vagy meg kell rendelni a tetőablakotForrás: Ferrari