Pár éve álmunkban sem gondoltuk, hová jut a kínai autóipar
1/16
Kína ötödik legnagyobb autógyártója, a GAC (Guangzhou Auto Corporation) új elektromos almárkát hozott létre, a GAC Aiont. Ennek lesz a csúcsmodellje a Hyper SSR UltimateForrás: GAC
2/16
A GAC Aion-tól tanulhatnának az európai autógyártók: a márkának április óta vannak már akkumulátorcserélő állomásai Kínában, és olyan modellel is rendelkezik (LX Plus SUV), ami egy töltéssel több mint 1000 km-t képes megtenniForrás: GAC
3/16
2017-ben már készült egy kínai elektromos hipersportkocsi, a Nio EP9. Akkor az 1 megawatt (1360 lóerő) teljesítményű prototípus az megdöntötte az elektromos autók rekordját a Nürburgringen 6:45-ös idejével. Viszont soha nem került gyártásbaForrás: Nio
4/16
A GAC Aion SSR-t viszont bárki megveheti majd Kínában, akinek elég pénze van hozzá. Az összkerékhajtású változat, az Ultimate a tudásához képest igen olcsó, 1,68 millió jüanba fog kerülni, ami 97 millió magyar forintot jelentForrás: GAC
5/16
Ezért a pénzért a vevő kap elektromos hipersportkocsit, aminél jobban semmi sem gyorsul a szériaautók közül: álló helyzetből 1,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességetForrás: GAC
6/16
A négy villanymotor összesen 1225 lóerőt és 12000 Nm-t képes leadni, és a nyomatékvektorozás sem problémaForrás: GAC
7/16
Letisztult, harmonikus formatervet kapott, amelyet bármelyik európai gyártó megirigyelhetne. A karosszéria arányai a középmotoros sportautókéra hasonlítanakForrás: GAC
8/16
A 4538 mm hosszú autó 1988 mm széles és mindössze 1238 mm magasForrás: GAC
9/16
Felfelé nyíló ajtókat kapott, hasonlóan a LamborghinikhezForrás: GAC
10/16
Óriási, szénszálas diffúzor és sebességfüggően kiemelkedő hátsó szárny felelős a leszorítóerő-termelésértForrás: GAC
11/16
Szinte a teljes orr-részen végigfutnak a lapos LED fényszórók, amelyek alatt hatalmas hűtőnyílásokat alakítottak kiForrás: GAC
12/16
A dupla púpos szénszálas tető arra utal, hogy bukósisakos használatra is felkészítettékForrás: GAC
13/16
A hátsókerék-meghajtású alapverzió csak 1,28 millió jüanba, azaz 74 millió forintba kerül, de a gyorsulása is rosszabb egy kicsivel: 2,3 másodperc kell neki a 100 km/h-hozForrás: GAC
14/16
Álló helyzetben a hátsó szpojler visszahúzódik a karosszériábaForrás: GAC
15/16
A belső térben egy 8,8 colos műszerfali kijlező és egy hatalmas, 14,6 colos központi érintőképernyő találhatóForrás: GAC
16/16
Kék bőrrel borított sportülések, szögletes sportkormány, Alcantara tetőkárpit és szénszálas díszbetétek gondoskodnak a sportos hangulatrólForrás: GAC