Az új Toyota Priusra már senki nem mondhatja, hogy csúnya vagy lassú - galéria

Forrás: Toyota
1/23
25 év alatt eddig 5,05 millió Prius fogyott a világon, ezek a Toyota számítása szerint 82 millió tonnával kevesebb szén-dioxidot eregettek a levegőbe, mintha normál hajtású autókat vettek volna helyettükForrás: Toyota
Forrás: Toyota
2/23
A Prius 1997-ben bemutatott első generációja volt az első nagy sorozatban készülő hibrid autójaForrás: Toyota
Forrás: Toyota
3/23
A 2003-ban bemutatott második nemzedék újdonsága a monoform sziluett volt, ami drasztikusan javította a légellenállástForrás: Toyota
Forrás: Toyota
4/23
2009-ben érkezett a harmadik generáció környezetbarát belső anyagokkal és 1,5 helyett 1,8 literes hibrid hajtással, ami erősebb és takarékosabb voltForrás: Toyota
Forrás: Toyota
5/23
A 2017-es, megosztó formájú negyedik generáció újdonsága a TNGA platform volt, amit elsőként kapott meg a Toyoták közülForrás: Toyota
Forrás: Toyota
6/23
Az új nemzedék tervezését tiszta lappal kezdték, a környezetbarát jellegen kívül azúttal a dizájnra és a vezethetőségre is nagyobb hangsúlyt fektettekForrás: Toyota
Forrás: Toyota
7/23
A cél egy birtoklási vágyat keltő autó létrehozása volt, ami időtálló dizájnnal rendelkezikForrás: Toyota
Forrás: Toyota
8/23
A nálunk majd zöld rendszámot kapó plug-in verzió teljesítménye 122-ről 223 lóerőre nőtt, így 0-100 km/h-ra 11,1 helyett 6,7 másodperc alatt gyorsul fel, miközben nem nőtt a fogyasztása.Forrás: Toyota
Forrás: Toyota
9/23
1,8 helyett már 2,0 literes benzinmotor dolgozik benne, és a nagyobb, a csomagtartó helyett a hátsó ülések alá tett lítium-ion akkumulátorral másfélszer nagyobb lett az elektromos hatótávja is (55-ről 80 km-re nőtt)Forrás: Toyota
Forrás: Toyota
10/23
Nálunk nem lesz elérhető, de öntöltő hibrid hajtásból kettő is van: a 2,0 literes 193 lóerős, ami 60 százalékos növekedés a korábbi 1,8-ashoz képest, a fogyasztás itt sem nőtt. Lesz 1,8-as hibrid is egyelőre ismeretlen teljesítménnyel, csökkentett fogyasztássalForrás: Toyota
Forrás: Toyota
11/23
Felárért ismét rendelhető lesz összkerékhajtás, a hátsó tengelyt ilyenkor egy második villanymotor hajtjaForrás: Toyota
Forrás: Toyota
12/23
Az előző generációhoz képest 50 mm-rel csökkent a magasság és ugyanennyivel hosszabb tengelytávolság. A Prius teljes hosszúsága 46 mm-rel csökkent, most 4599 mmForrás: Toyota
Forrás: Toyota
13/23
A második generációs TNGA platform merevebb és könnyebb a korábbinál, emellett alacsonyabb tömegközéppontot biztosít, és lehetővé tette a 19 colos kerekek használatátForrás: Toyota
Forrás: Toyota
14/23
Már távirányítós ki-be parkolásra is képes a Prius, ilyenkor a sofőr a telefonjáról irányítja az autót, kívülrőlForrás: Toyota
Forrás: Toyota
15/23
Fontos újdonság a két db 1500 wattos aljzat (egyik a hátsó ülésnél, egyik a csomagtartóban), melyek segítségével áramforrásként is használható a Prius. Ha lemerül az akku, akkor a benzinmotorral tölthető áramszolgáltatás közben isForrás: Toyota
Forrás: Toyota
16/23
Akkor is lehet áramot vételezni belőle, ha esik az eső, egy speciális nyíláson vezethető ki a kábel a hátsó ablakonForrás: Toyota
Forrás: Toyota
17/23
A plug-in hibrid tetőablakba integrált napeleme akár évi 1250 km megtételére alkalmas energiát képes termelniForrás: Toyota
Forrás: Toyota
18/23
Az elődnél 22 mm-rel nagyobb szélességével az új Prius kiállása dinamikusabb lett, elöl pedig a kalapácsfej motívum elegánsan összefonódik a fényszórókkal. A formanyelv a bZ4X villanyautóhoz igazodikForrás: Toyota
Forrás: Toyota
19/23
Maradt a monoform sziluett, az egy ívvel megrajzolt tetőForrás: Toyota
Forrás: Toyota
20/23
A plug-in új, 13,6 kWh-s lítium-ion akkumulátornak fokozott energiasűrűsége, ezáltal kompaktabb mérete optimalizált elhelyezhetőséget biztosított a hátsó ülések alatt, alacsonyabbra helyezve a Prius súlypontjátForrás: Toyota
Forrás: Toyota
21/23
A digitális műszerfalat a lehető legmagasabbra építették be, így nincs szükség szélvédőre vetítő head-up kijelzőre. Digitális visszapillantó tükröt is kapott, így a vezető akkor is lát hátra, ha a csomagok vagy az utasok miatt nem tudna egy hagyományos tükörrelForrás: Toyota
Forrás: Toyota
22/23
Merevebb és könnyebb a karosszéria vázaForrás: Toyota
Forrás: Toyota
23/23
Elöl MacPherson, hátul igényes kettős keresztlengőkaros futómű dolgozik a Priusban, a Toyota szerint javult az útfekvés és a komfort isForrás: Toyota