Opelek voltak, de nem volt ki mind a négy kerekük - galéria

Forrás: Opel
1/11
Története során a német márka népszerű autókat alkotott a korai Doktorwagentől a Kapitänen keresztül az új Astráig, de az újító szemlélet sokszor másféle járművekben is testet töltött. Ezekből mutatunk be ötöt.Forrás: Opel
Forrás: Opel
2/11
Nem titok, hogy a cég alapítója, Adam Opel varrógépek gyártásával kezdte 1862-ben, és a márka csak négy évvel a halála után, özvegye Sophie, illetve a fiaik döntésére fogott automobilok építésébe.Forrás: Opel
Forrás: Opel
3/11
1. Dugózó gép: 1885-től a környező vidék borosgazdáinak javaslatára az Opel palackdugózók gyártásába kezdett, ám a nagy kereslet szezonális volt. Ezért a két évvel később a kerékpárokat is felvették a palettára.Forrás: Opel
Forrás: Opel
4/11
2. Motoros eke: hatalmas vaskerekek, 10 ezer köbcenti, hátrafelé kiálló fémváz – a benzinmotoros ekével a márka 1911-től a földeket is meghódította, új, kevesebb emberrel kezelhető riválist állítva a gőzgépeknek.Forrás: Opel
Forrás: Opel
5/11
3. Emelő-szállítógép: 1936-ban kifejlesztették a targoncák ősének mondható rakodógépet, amelyet 3750 birodalmi márkáért kínáltak. A 3 tonna teherbírású szerkezet emelési magassága tekintélyes 2 méter volt.Forrás: Opel
Forrás: Opel
6/11
Hajtását az Opel Blitz teherautóból ismerős 1,5 literes benzinmotorra bízták. Nagyjából 300 darab készült, majd eladták a gyártás jogait egy másik márkának, és Hebmüller néven vált ismertté.Forrás: Opel
Forrás: Opel
7/11
4. Motorkerékpár: kevesen emlékeznek rá, de az Opel a 20. század elejétől motorokat is kínált. A Motorzweirad erőforrása a váz közepén dolgozott, a hátsó kereket szíj hajtotta, a végsebesség 40 km/h volt.Forrás: Opel
Forrás: Opel
8/11
Hamarosan újabb modellek is megjelentek, az utolsó Opel motorkerékpár pedig a jó kiállású, 500-as Motoclub volt. 1930-ban aztán a General Motors, a cég új főrészvényese úgy döntött, bezárja az üzletágat.Forrás: Opel
Forrás: Opel
9/11
5. Repülőgépmotor: 1911-ben August Euler kétfedeles gépében debütált az Opel repülőkbe szánt motorja. A 130 kilós hajtómű szerkezete az autókéhoz hasonlított, az első felszállásnál jelen volt a cégalapító özvegye is.Forrás: Opel
Forrás: Opel
10/11
Az első világháború idején jól ment az üzlet, az Opel más cégeknek (pl. BMW) is adott licencet, sőt, a mérnökök egy 200 lóerős kilenchengerest is terveztek, de végül leállt a repülőgépmotorok gyártása.Forrás: Opel
Forrás: Opel
11/11
+1. Filmhíradó: A Weimari Köztársaság idején pezsegtek a mozik, a játékfilmek előtt vetített híradók miatt is. Ügyes húzás volt leforgatni a hírek mellett olykor autókról is beszámoló Opel Wocheschau epizódokat.Forrás: Opel