Ilyen autókkal próbált szerencsét a Daewoo Magyarországon - galéria

Forrás: Daewoo Motor
1/18
Sokan csak mikrosütőkről vagy videómagnókról ismerték a Daewoo márkanevet, mielőtt 1995-ben berobbant a magyar piacra kedvező árú autóival. Közülük 48 ezer darab máig rója az utakat, a KSH szerint átlagos koruk eléri a 20 évet.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
2/18
Maga az autógyártó a névadó koreai óriáskonszern része volt, de alapítása (1972) és végül bekebelezése (2002) is az amerikai General Motorshoz kötődik. Időrendben mutatjuk, hogy mely fő modellekkel indult hódításra az európai piacon.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
3/18
Racer (1995-től): már javában készültek a szentgotthárdi Opel Astrák, amikor az előd Kadett E alig kozmetikázott leszármazottjaként megérkezett hozzánk az olcsó Racer. Még GSI-t is kínáltak belőle, igaz, nem túl izmos 1,5-ös motorral.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
4/18
Nexia (1995-től): a Racer modernizált külsejű változata volt, sok extrával és 16 szelepes motorral is kínálták. Nálunk E, F és G kezdőbetűs rendszámmal, lépcsős- vagy ritkábban ferdehátú karosszériával értek el meglepően nagy piaci sikereket.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
5/18
Érdekesség, hogy a Daewoo a Nexia/Cielo modellel kezdte meg a gyártást a volt KGST országokban. 1994-ben építették át a romániai Craiovában az egykori Oltcit üzemet, amely azóta gazdát cserélt, ma Fordok hagyják el a szerelőszalagokat.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
6/18
Tico (1996-tól): ez a parányi, de ötajtós szerzet Magyarország legolcsóbb új autói közé tartozott, és a Marutitól vette át a stafétát. Ahhoz hasonlóan a régi Suzuki Altóra épült, háromhengeres, porlasztós benzinmotorral és 12 colos kerekekkel.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
7/18
Espero (1996-tól): tágas és egész elegáns limuzin volt, ami nem meglepő, mert olasz stúdió tervezte eredetileg a Citroën BX utódjának. Végül a skiccek Koreában landoltak, és költséghatékonyan a nem túl friss Opel Ascona technikájára épült.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
8/18
Lublin (1997-től): Lengyelországban duplán folytatta kelet-európai nagybevásárlását a Daewoo: a Lublin furgon (képen) a Zuk-utód feljavított változata volt, míg az FSO Roy az antik Polonez alapjaira épülő, szimla- vagy duplakabinos pick-up.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
9/18
Lanos (1997-től): a gömbölyded kisautó mérföldkőnek számított, ez volt az első direkt Daewoo-nak tervezett modell, aránylag korszerű technikával és elődeiénél jobb minőségében. Formáját Giorgetto Giugiaro rajzolta, nem is maradt el a siker.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
10/18
Nem állt meg a terjeszkedés, a cég felvásárolta Ukrajnában a régi ZAZ (Zaporozsec és Tavria) üzemet, ahol a Lanos hosszú karriert futott be. De másutt, többet közt Lengyelországban, Egyiptomban és Vietnámban is gyártották.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
11/18
Nubira (1997-től): párhuzamosan fejlesztették a Lanosszal, szintén olasz formatervvel, 1,6-os vagy 2,0 literes benzinmotorokkal. Az új kompakt ferde- és lépcsőshátú mellett kombiként is készült, élmény helyett praktikumot nyújtott.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
12/18
Leganza (1997-től): ez a középkategóriás limuzin jelentette a nagy offenzíva utolsó állomását. Hiába volt jó ár-érték arányú, Európában nem zavarta a Passat és társai köreit, főleg egyszerű belseje és a dízelmotor hiánya miatt.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
13/18
Matiz (1998-tól): eredetileg a Cinquecento utódjának szánták ezt a jópofa dizájnt, de a Fiat nem kért belőle. A Daewoo átvette, és az előd Tico immár befecskendezős, 800-as motorjával tarolt vele, persze a magyar piacon is.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
14/18
Tacuma (2000-től): slágernek számítottak az ezredfordulón az egyterűek, és a Nubira alapjaira épülő Tacuma is az lehetett volna. Ám a kusza Pininfarina-dizájn nem vált be, hiába szabadították meg egy frissítéssel a bajuszától.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
15/18
Avia D-Line (2000-től): még ’95-ben bekebelezte a Daewoo a cseh teherautó-gyártót, és a szocialista idők nálunk is jól ismert A-sorozatát tatarozgatták. Majd megérkezett a modern D számos kivitelben, amivel viszont a diszkontár a múlté lett.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
16/18
Kalos (2002-től): népszerű volt nálunk (gyakran devizahitelre vásárolva) a Lanos új platformra épülő, 1,2-es vagy 1,4-es motorral gyártott utódja. Eltérő orrot kapott a ferde- és a lépcsőshátú, további jellegzetessége a lágy rugózás.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: Daewoo Motor
17/18
Lacetti (2004-től): Daewoo márkanéven ezt a kompakt modellt vezették be utoljára. Míg a ferdehátú Giugiaro-féle dizájnt kapott, a szedánt és a kombit a Pininfarina öltöztette, néhány példány a magyar rendőrségnél is szolgált és védett.Forrás: Daewoo Motor
Forrás: General Motors Korea
18/18
Amerikai álom, kispénzűeknek. 2004. októberben az összes modellt átkeresztelték Chevrolet-re, amivel új történet kezdődött, szoros Opel-rokonsággal. Ez a fejezet tíz évig tartott, majd a koreai GM-leányvállalata lehúzta a rolót Európában.Forrás: General Motors Korea