Top 20: ezek most a magyarok kedvenc használt autói – galéria

Fotó: Csudai Sándor - Origo
1/24
Minden eddiginél több, 825 ezer darab használt autó cserélt tavaly gazdát Magyarországon, ami 1,2 százalékos növekedést jelent, és részben összefügg a gyártási problémák miatti újautó-hiánnyal.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Forrás: Shutterstock
2/24
Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója kiemelte, hogy élénkíti a keresletet az autóállomány növekedése is, amely tavalyra meghaladta a 4,1 milliót (tíz éve 3 millió volt forgalomban nálunk).Forrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
3/24
Ami a legnépszerűbb márkákat illeti, vezet az Opel (11,4%), a Volkswagen (10,1%) és a Suzuki (8,6%) előtt. A hazai adásvételek háromnegyedét 10 évnél idősebb autókra kötötték, átlagos koruk 15 év.Forrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
4/24
A Jóautók.hu és a Datahouse adatai alapján bemutatjuk a hazai vevők 20 kedvenc használt autóját (az adásvételek számával). Csak a magyar rendszámosokkal foglalkozunk, nem a frissen importáltakkal.Forrás: Shutterstock
Fotó: Szabó Gábor - Origo
5/24
20.: Toyota Yaris (8886 db). Míg az első generáció legolcsóbb példányait már 4-500 ezer forinttól meg lehet venni, addig a harmadik szériás, keresett hibridek még tíz évesen is 3,5 millió felett mennek.Fotó: Szabó Gábor - Origo
Forrás: Renault
6/24
19.: Renault Clio (8920 db). Akárcsak az ős-Yaris, az első generációs Clio és Év autója címmel indított, de manapság nálunk főleg a nagyjából egymillió forinttól elérhető harmadik nemzedékre nő a kereslet.Forrás: Renault
Forrás: Peugeot
7/24
18.: Peugeot 206 (8999 db). Tipikusan a pár százezer forintos vételek közé tartoznak a 25 éve piacra dobott, akkoriban szemrevaló 206-os példányai. Még kombit és kupé-kabriót is gyártottak belőle.Forrás: Peugeot
Forrás: Mercedes-Benz
8/24
17.: Mercedes E-osztály (9370 db). Míg a kései 124-esek kedvelt youngtimerek, a csúnyán korrodáló 210-es széria ára mélyponton jár. Ma főleg a 211/212 generáció keresett, a kínálat zöme pedig dízel.Forrás: Mercedes-Benz
Forrás: Fiat
9/24
16.: Fiat Punto (9970 db) Már 800 ezer forint körül elérhetők a harmadik széria (Grande Punto) korai példányai, és annak elődeiből is sok fut nálunk a német és japán kisautók olcsó alternatívájaként.Forrás: Fiat
Forrás: Audi
10/24
15.: Audi A6 (10 054 db). Akárcsak az E-osztály, az A6 is nagy kényelmet és presztízst ígér korosan kis pénzért, ám az eladás oka nemegyszer itt is hasonló: tetemes összeget emésztenek fel a javítások.Forrás: Audi
Forrás: Az Autó
11/24
14.: Ford Mondeo (11 095 db). Míg ez első két generáció zömét megette a rozsda, a harmadik és az 1,4 millió forinttól elérhető negyedik széria tágas, ügyes futóművű autó, normális alkatrészárakkal.Forrás: Az Autó
Forrás: Gulyás Péter
12/24
13.: Renault Mégane (11 436 db). A sokszor alaptalanul lenézett francia autók legnépszerűbbike nálunk a Mégane, hatalmas karosszéria- és motorválasztékkal, a 2008 utániaknál már dízel dominanciával.Forrás: Gulyás Péter
Fotó: Bielik István - Origo
13/24
12.: Skoda Fabia (11 545 db). Magyarországon újonnan forgalomba helyezett, puritán és könnyen fenntartható, sokszor kombi Fabiák dominálnak a piacon, tíz évesen nagyjából másfél millió forinttól.Fotó: Bielik István - Origo
Forrás: Audi
14/24
11.: Audi A4 (12 279 db). Sokaknak még a galvanizált kasztnis első széria (B5) is vonzó, de inkább a B6-B8 reális napjainkban. Részben VW a technika, viszont például a futómű az elitmárka saját fejlesztése.Forrás: Audi
Forrás: BMW
15/24
10.: BMW 5-ös sorozat (13 141 db). Ahogy az Audiknál, úgy az 5-ösöknél sem olcsó a szervizelés, mégis vonzó a stílusuk, főleg hat hengerrel. Az E60 széria 1,4, míg az F10-es 3,4 millió forinttól elérhető.Forrás: BMW
Forrás: Volkswagen
16/24
9.: Volkswagen Polo (13 306 db). Jellemzően három- vagy négyhengeres szívómotorokkal készültek a kétezres évek Polo IV-esei, míg az V.-ben (vaskos 1,9 millió forinttól) komplex technika is érkezett.Forrás: Volkswagen
Forrás: Skoda
17/24
8.: Skoda Octavia (15 708 db). Magán- és cégautóként is népszerűek a tágas utas- és csomagterű Octaviák. Kora ellenére hódít második generáció, főleg a problémamentes 1,6-os benzinmotorral.Forrás: Skoda
Fotó: Polyák Attila - Origo
18/24
7.: Opel Corsa (18 029 db) Míg az ezredfordulótól gyártott Corsa C megbízható mindenes volt, a Punto-alapú, hosszú modellcikusú D- és E-széria mára átvette a stafétát, de csak dízelként igazán olcsó.Fotó: Polyák Attila - Origo
Forrás: Polyák Attila
19/24
6.: BMW 3-as sorozat (20 452 db). Éveken át importsláger volt, főleg 320d-ként, de az E46-állományt megtizedeli a korrózió. Sokan E90-re váltanak, abban még nem volt a hírhedt Prince-benzinmotor.Forrás: Polyák Attila
Forrás: Vékey Zoltán
20/24
5.: Volkswagen Passat (21 433 db). Feltűnő, hogy a manapság divatos SUV-okból egy sincs a listán, a Passat viszont bekerült a top5-be. Főleg a B5 facelift és B6 szériák kedveltek, rendszerint kombiként.Forrás: Vékey Zoltán
Forrás: Volkswagen
21/24
4.: Volkswagen Golf (22 194 db). Az összesen nyolc generációból ma a IV. jelenti a valódi belépőt, egy tíz éves VII-es pedig sokszor az álmot. Tartósak a korai TDI-k, viszont zűrösek a láncos TSI motorok.Forrás: Volkswagen
Forrás: Az Autó
22/24
3.: Ford Focus (22 568 db). Dobogós helyen zárt a Focus, melynek első szériája kezd kiöregedni, a harmadik 1,8 millió forinttól elérhető, a legtöbbet pedig még a második generációból adják-veszik.Forrás: Az Autó
Forrás: Suzuki
23/24
2.: Suzuki Swift (37 408 db). Óriási állomány maradt az esztergomi gyártású kisautókból. A puritán és strapabíró „régi Swift” modellek helyett sokaknak már a 2005 utáni „vasalók” nyújtanak mobilitást.Forrás: Suzuki
Forrás: Opel
24/24
1.: Opel Astra (45 899 db). Kétszer annyi cserélt gazdát az élen végző Astrából, mint Ford Focusból, ez ma az igazi magyar népautó. Főleg a G és a H szériák kedveltek, 1,4-es vagy 1,6-os szívómotorral.Forrás: Opel