Ezek voltak Európa kedvenc autói 2022-ben - galéria

Forrás: FIA
1/28
A Jato Dynamics által közzétett új adatok szerint tavaly összesen 11,3 millió új autót adtak el az Európai Unió piacain, valamint az Egyesült Királyságban, Norvégiában, Svájcban és Izlandon. Ez a legalacsonyabb szint 1985 óta, és 29%-os csökkenést jelent a járvány előtti utolsó évhez, 2019-hez képest.Forrás: FIA
Forrás: AFP/Frankhoermann/Sven Simon
2/28
Negatív rekordot döntött tavaly csak az Európai Unió piaca is, összesen 9,25 millió új személyautót adtak el a tagállamokban. Ilyen szerény eredmény utoljára 1993-ban született, aminek fő oka a háború miatti alkatrészhiány, sok modellre végtelen hónapokat kell várni.Forrás: AFP/Frankhoermann/Sven Simon
Forrás: Shutterstock
3/28
Galériánkban bemutatjuk az európai vásárlók 25 kedvenc (igaz, jócskán megdrágult) autóját. Minden képnél először a helyezést tüntetjük fel, majd a típust, az összesített darabszámot, annak százalékos változását tavalyhoz képest, és zárójelben a tavalyi helyezést.Forrás: Shutterstock
Fotó: Csudai Sándor - Origo
4/28
1. Peugeot 208, 206 818 db +5% (3.) A francia kisautó eladásai egy év alatt 5 százalékkal nőttek, és összességében már 30 ezer darabbal előzte meg a sokáig verhetetlennek hitt Volkswagen Golfot, amelyet jobban sújtottak a félvezető-hiány okozta gyártási nehézségek.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
5/28
2. Dacia Sandero 200 550 db +1% (2.) Az olcsó román kisautó a Dacia új korszakának első modellje, ami a modern dizájnon és a Renault-technikán is érződik. Jól fogadta a piac, a magánvásárlók körében egyenesen a legnépszerűbb modell, amihez a kedvező áron felül hozzájárul az LPG-s és a SUV-os Stepway-változat is.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
6/28
3. Volkswagen T-Roc 181 153 db -3% (6.) A Golfnál közel 5 centivel rövidebb, de hasonló helykínálatú, emelt építésű crossover először előzte meg a testvérmodellt a legnépszerűbb autók toplistáján, amihez hozzájárult a 2021 végén érkezett modellfrissítés, amikor rendbe tették a sokat kritizált utastér-minőséget.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
7/28
4. Fiat/Abarth 500 179 863 db +3% (9.) Az olasz retrómini eredménye azért csalóka, mert valójában két generáció összesített számaiból jött ki. A 2022-es értékesítés bő egyhatodát ugyanis már az új, tisztán elektromos Fiat 500e adta, aminek tavaly év végén mutatták be az Abarth sportváltozatát.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Forrás: Gulyás Péter
8/28
5. Volkswagen Golf 177 203 db -14% (1.) Az örök kedvenc ugyan a legutóbbi modellváltással elvesztette az elektromos változatát, azonban így is széles a hajtáslánc-kínálata: a benzines, dízel, lágy és plug-in hibrid modellek mellett van két sportváltozata is (GTI és R). A belső tér minősége és az infotainment rendszer visszaesést jelent az elődhöz képest.Forrás: Gulyás Péter
Fotó: Csudai Sándor - Origo
9/28
6. Toyota Yaris 175 713 db -4% (7.) A világ legnépszerűbb kisautója a vetélytársak közül sokáig egyedüliként volt kapható takarékos öntöltő hibrid hajtással, amit értékelnek a vásárlók. De vannak hagyományos benzinmotoros verziói is, az összkerekes, turbómotoros GR Yaris pedig a japán utcai raliautók hagyományának méltó őrzője.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor (Origo)
10/28
7. Opel Corsa 164 358 db -9% (8.) Az Opel kisautója hagyományosan népszerű modellnek számít Európában, a legújabb nemzedék műszakilag egyezik az eladási éllovassal, a Peugeot 208-assal. Jó helyezését a megfelelő árazásnak és a széles hajtáslánc-választéknak köszönheti a kis Opel, még elektromos változata is van. Hátránya, hogy szűkebb a GM-fennhatóság alatt született régi Corsáknál.Fotó: Csudai Sándor (Origo)
Forrás: Hyundai
11/28
8. Hyundai Tucson 150 803 db +1% (13.) A dél-koreai típus az egyetlen kompakt szabadidő-autó a top10-ben, és egyben a legdrágább modell is. Mindössze a második évét tapossa a divatos formájú negyedik generáció, ami Csehországban készül az európai piac számára. Van benzines, dízel, öntöltő és plug-in hibrid változata is.Forrás: Hyundai
Fotó: Gulyás Péter (Origo)
12/28
9. Dacia Duster 149 648 db +2% (15.) Tavaly a Duster is megkapta a Dacia új arculatát, ami a DC emblémáról és a fehér betétes hűtőmaszkról ismerhető fel. A magánvásárlók kedvenc SUV-ja elsősorban a robusztusságával, valódi terepjáró-képességével és a kedvező árával hódít.Fotó: Gulyás Péter (Origo)
Forrás: Origo
13/28
10. Renault Clio 143 561 db -27% (4.) A Renault legnépszerűbb modelljének jelentősen csökkentek az eladásai, de még így is befért a top10-be. A francia kisautó különlegessége az E-tech öntöltő hibrid hajtás, ami két villanymotort és két váltót tartalmaz az 1,6-os szívó benzinmotor mellett.Forrás: Origo
Forrás: Ruschel Zoltán
14/28
11. Citroën C3 143 358 db -10% (10.) A Szlovákiában készülő francia kisautó előkelő helyezése meglepetés, mivel már ez a modell már az életciklusa végén jár, a bemutatója 2016-ban volt. Valószínűleg a kedvező ár-érték arány és a kortalan dizájn is hozzájárult az eladási sikeréhez.Forrás: Ruschel Zoltán
Fotó: Gulyás Péter
15/28
12. Peugeot 2008 141 471 db -28% (5.) A 208-as technikájára épülő kis szabadidő-autó a tavalyi év legnagyobb vesztesei közé tartozik, de a saját kategóriájában még így is dobogón maradt. Nagy előnye, hogy jóval tágasabb a 208-asnál, és hogy van tisztán elektromos változata.Fotó: Gulyás Péter
Fotó: Koncz Márton - Origo
16/28
13. Tesla Model Y 138 128 417% (130.) Az amerikai SUV a tavalyi év legnagyobb nyertese, és legnépszerűbb elektromos autója. Sőt, novemberben egyenesen Európa legnépszerűbb autója is volt, ami elképesztő annak tükrében, hogy nem olcsó: az alapára 24 millió forint környékén alakult. Idéntől 20 százalékkal olcsóbb, ami még jobban fellendítheti a keresletet iránta.Fotó: Koncz Márton - Origo
Fotó: Major Kata - Origo
17/28
14. Kia Sportage 137 353 db +55% (38.) A Hyundai Tucson testvérmodellje szokatlanul bátor formatervvel állt elő, ami az eladási eredményekből úgy tűnik, hogy jól sült el. A sikerhez kellett a jó ár-érték arány és a széles hajtáslánc-választék is.Fotó: Major Kata - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
18/28
15. Toyota Yaris Cross 136 986 db +402% (129.) A Yaris SUV-változata jól szerepelt az első teljes évében, ami vélhetően a divatos formának, az opciós összkerékhajtásnak és a takarékos hibrid hajtásnak köszönhető. A Tesla Model Y után ez típus nőtt a legnagyobbat.Fotó: Polyák Attila - Origo
Forrás: Origo
19/28
16. Ford Puma 136 956 db +3% (20.) A Fiesta gyártása többek között azért szűnik meg, mert az azonos alapokra épülő Pumából jóval több fogy, és nagyobb árréssel is lehet értékesíteni. Ebben a kategóriában ritkaság, hogy sportváltozata is van, az ST 200 lóerős turbómotorral igazi élményautó.Forrás: Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
20/28
17. Renault Captur 135 284 db -15% (11.) A Captur sokáig Európa legnépszerűbb kis szabadidő-autója volt, de tavaly a dobogóra sem fért fel a kategóriájában. 2023-tól már Mitsubishi ASX néven is meg lehet kapni, változatlan műszaki tartalommal, akár plug-in hibridként is.Fotó: Polyák Attila - Origo
Forrás: Toyota
21/28
18. Toyota Corolla 129 677 db -12% (14.) A világ legnépszerűbb autója Európában csak a top20-ba fért be, igaz, a kategóriájában őrzi a második helyet a Golf mögött. Nagy előnye, hogy kombiként és kétféle öntöltő hibrid változatban is kapható. 2023-ban érkezik a modellfrissített változata.Forrás: Toyota
Forrás: Ford
22/28
19. Ford Kuga 127 266 db +19% (30.) A Focus-technikára épülő, 4,53 méter hosszú szabadidő-autó aktuális nemzedéke öntöltő és plug-in hibrid hajtással is kapható, ellentétben a normál építésű testvérmodellel.Forrás: Ford
Forrás: Fiat
23/28
20. Fiat Panda 124 952 db +5% (21.) Bár a 2011 óta piacon lévő, harmadik generációs Panda háza táján nem sok újdonság történt tavaly, mégis nőttek az eladásai, amit a kedvező árának és a miniautó-vetélytársak egyre csökkenő számának köszönhet. A legnagyobb piaca természetesen Olaszország.Forrás: Fiat
Fotó: Csudai Sándor - Origo
24/28
21. Nissan Qashqai 116 365 db +11% (31.) A Qashqai új nemzedéke jól rajtolt Európában, bár a kategóriateremtő első nemzedék sikerét nem tudja megismételni. Új lendületet adhat az értékesítésének a nemrég érkezett öntöltő hibrid változat, az E-Power.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Szabó Gábor - Origo
25/28
22. Volkswagen Tiguan 116 334 db -13% (19.) Sokáig Európa legnépszerűbb kompakt szabadidő-autója volt a nyújtott tengelytávval, hétüléses Allspace kivitelben is kapható Tiguan, de a hétéves kora miatt a vásárlók kezdenek elfordulni tőle. 2023-ban érkezik a vadonatúj, harmadik generációja.Fotó: Szabó Gábor - Origo
Forrás: Döme László Balázs
26/28
23. Mini 115 493 db -1% (26.) Az aktuális, ötajtós karosszériával is kapható ferdehátú Mini generáció tíz évével már az életciklusa végén jár, de az eladásokat nemrég fellendítette a tisztán elektromos változata, ami az autómegosztó-cégek körében is népszerű. 2023-ban várható a modellváltás.Forrás: Döme László Balázs
Forrás: Origo
27/28
24. Volkswagen Polo 113 588 db -26% (12.) Jelentősen csökkentek az eladásai a Volkswagen kisautójának, ami az ötéves kora mellett a chiphiány okozta gyártási nehézségeknek is köszönhető.Forrás: Origo
Fotó: Szabó Gábor - Origo
28/28
25. Skoda Octavia 112 935 db -22% (16.) Nem a népszerűsége csökkent a cseh ferdehátúnak, egyszerűen nem tudtak belőle eleget gyártani a chiphiány miatt: a várakozási listák hosszúra nőttek, több mint egy évet kell várni rá.Fotó: Szabó Gábor - Origo