Ez az új SUV a legfontosabb európai Ford az első, 1998-as Focus óta

Forrás: Ford
1/33
Az új Explorer nyitja meg a Volkswagen-technikára épülő, amerikaias külsejű, Európának tervezett elektromos Fordok hosszú sorát, amelyek leváltják a Fiesta-Focus-Mondeo triótForrás: Ford
Forrás: Ford
2/33
A tervezők célja az volt, hogy az elektromos hajtást kihasználva, az azonos külső méretű belső égésű autókhoz képest tágasabb belső teret hozzanak létreForrás: Ford
Forrás: Ford
3/33
2035-re az összes, Európában forgalmazott Ford-modell zéró károsanyag-kibocsátású leszForrás: Ford
Forrás: Ford
4/33
Az elektromos hajtás és az MEB gördeszka-platform a Volkswagen fejlesztése, de az autó ennek ellenére karakteres Ford-jegyeket mutatForrás: Ford
Forrás: Ford
5/33
340 lóerős lesz a dupla motoros csúcsváltozat, 545 Nm nyomatékkal. Ez több, mint amennyit az ID.4 GTX kínál, és 6 másodperces 0-100 km/h-s százas sprintidőhöz elégForrás: Ford
Forrás: Ford
6/33
Jóval nagyobbnak tűnik a képeken, mint amekkora valójában: csak 446 cm az Explorer hossza, 12,4 centivel rövidebb, mint az azonos alapokra épült Volkswagen ID.4Forrás: Ford
Forrás: Ford
7/33
Nincs csomagtartó a kocsi orrában, ellentétben a Tesla Model Y-nalForrás: Ford
Forrás: Ford
8/33
Az alapváltozat 170, a középső változat 286 lóerős, ezek hátsókerék-hajtásúakForrás: Ford
Forrás: Ford
9/33
Alul egy U-alakú elemmel köszön vissza az orr-részen már látott megoldásForrás: Ford
Forrás: Ford
10/33
Várhatóan szeptembertől lehet majd megrendelni az Explorer kétféle felszereltséggel (Explorer és Explorer Premium), a tervek szerint 45 ezer euró (kb. 17,6 millió forint) alatti belépő áron. Az első autók jövő év elején érkezhetnek meg a magyar márkakereskedésekbeForrás: Ford
Forrás: Ford
11/33
A tisztán elektromos hajtású Explorer a Ford első olyan elektromos modellje, amit az elektromos autógyártásra 2 milliárd (!) dollárból átalakított kölni központban gyártanak, ott, ahol eddig a Fiesta készültForrás: Ford
Forrás: Ford
12/33
12 ultrahangos szenzor, öt kamera és három radar szolgálja ki a vezetéstámogató rendszereket, amelyek az Explorer teljes környezetét lefedik 360 fokban. Manőverezés közben felülnézetből látható az autó teljes környezeteForrás: Ford
Forrás: Ford
13/33
A Ford felkérte a 21 éves Lexie Alford influenszert (ő legfiatalabb ember, aki a Föld összes országában járt), hogy induljon világ körüli expedícióra az Explorerrel. Az utazás ötletét az első női autós világutazó, Aloha Wanderwell 100 évvel ezelőtti, Ford T-modellel megtett útja adtaForrás: Ford
Forrás: Ford
14/33
A nagyobb, 77 kWh-s akkumulátorral 500 km a megcélzott hatótáv. 25 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra, a maximális töltési teljesítmény 170 kW. Választható lesz egy kisebb, 52 kWh-s akku isForrás: Ford
Forrás: Ford
15/33
Minden változat dobfékeket kap a hátsó tengelyére, hasonlóan a Volkswagen ID modellekhezForrás: Ford
Forrás: Ford
16/33
Az U-alakú alsó védőlemez szélesebbnek láttatja az autót, és légfüggönyt hoz létre, ami az első kerékjáratokon átvezetett légáramlatokkal javítja a légellenállástForrás: Ford
Forrás: Ford
17/33
Széria a hőszivattyú, ami csökkenti az áramfogyasztást azzal, hogy a környező levegőből nyeri ki a hőenergiát, hasonló elven működve, mint az energiatakarékos háztartási fűtésrendszerek. Fordítva is működik, azaz légkondicionálóként hűtésre is alkalmasForrás: Ford
Forrás: Ford
18/33
A fekete A-oszlopok és a C-oszlop egyedi kialakítása miatt a tető szinte lebegni látszikForrás: Ford
Forrás: Ford
19/33
Az ovális Ford embléma megújult változata már kifejezetten az új generációs elektromos modellekhez készültForrás: Ford
Forrás: Ford
20/33
Kb 8 óra alatt feltölthető váltóáramról isForrás: Ford
Forrás: Ford
21/33
Rendelhető Mátrix-LED fényszóró, a normál LED szériaForrás: Ford
Forrás: Ford
22/33
Hagyományos hűtőrács helyett egy zárt pajzs díszíti az autó orrátForrás: Ford
Forrás: Ford
23/33
Hasonllít a nagy, amerikai Explorer hátsó lámpájáraForrás: Ford
Forrás: Ford
24/33
Egy fekete, a kocsitest teljes szélességében végigfutó elem köti össze a függőlegesen álló hátsó lámpákat; ezt Explorer felirat díszítiForrás: Ford
Forrás: Ford
25/33
19, 20 és 21 colos könnyűfém keréktárcsákból lehet majd válogatni. A felnik háromdimenziós hatást keltő nyílásai a légellenállás csökkentéséről és a fékek hatékony hűtéséről is gondoskodnakForrás: Ford
Forrás: Ford
26/33
Illik a futurista külső stílushoz a modern utastér, amelynek burkolatai, szögletes kormánya, sportülései és soundbar-stílusú hangszórói jobban emlékeztetnek egy tanulmányautóra, mint egy szériagyártású kocsiraForrás: Ford
Forrás: Ford
27/33
Az 5 colos, lebegő hatású digitális műszeregységről a sofőr könnyen leolvashatja a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkatForrás: Ford
Forrás: Ford
28/33
Az óriási képernyő mögötti titkos rekeszben két USB-C csatlakozó található, és két ugyanilyen portot építettek be a hátsó ülésen utazók számára is. A SYNC Move vezeték nélküli kapcsolatot kínál az Android Auto és az Apple CarPlay rendszereken keresztülForrás: Ford
Forrás: Ford
29/33
Az alapfelszereltségben olyan tételek szerepelnek, mint a fűthető első ülések és kormánykerék, a masszázs vezetőülés, vagy a kulcs nélküli ajtónyitás, extraként pedig rendelhető kéz nélkül nyitható elektromos csomagtérajtóForrás: Ford
Forrás: Ford
30/33
A kompakt méretű crossover két üléssorában öt utas, csomagterében mindössze 450 liternyi poggyász fér el, hétüléses verzió nem leszForrás: Ford
Forrás: Ford
31/33
A SYNC Move infotainment rendszer 15 colos érintőképernyője egy 30 fokos íven emelhető és süllyeszthető, mögötte pedig egy értékmegőrző található. Egy másik rekeszben – ami egyben vezeték nélküli töltőként is szolgál – elfér két nagyméretű okostelefonForrás: Ford
Forrás: Ford
32/33
A kartámasz alatt található egy függőleges, 17 literes tároló, amely elég tágas egy 15 colos laptop elhelyezéséhez, de elfér benne egymás mellett három 1,5 literes és egy 1 literes üdítős palack is. A tároló egy kivehető térelválasztót is tartalmaz, ami jégkaparóként is használhatóForrás: Ford
Forrás: Ford
33/33
2026 végéig több mint 2 millió tisztán elektromos hajtású Ford fog készülni, ezek közül 600 ezer darab már 2023 végéig. Az amerikai gyártó azt tervezi, hogy 2030-ra globális termelésének több mint a felét EV-modellek teszik majd kiForrás: Ford