Vágólapra másolva!
Egészen a tavalyi évig a gyorsasági versenyeket félbe kellett szakítani, ha nagyobb baleset miatt a pálya egy része használhatatlanná vált. Idén már biztonsági autó segíti a mezőnyt, nem is akármilyen.
Vágólapra másolva!

Micheliszről és Kissről szólt a gyorsasági rajt

Minden évben volt olyan verseny, amely idő előtt véget ért. A küzdelem hevében a versenyzők hibáznak, ne adj' isten elvesztik a fejüket, és máris kész a baj, roncsok hevernek a pályán vagy mellette. Ilyenkor a versenyigazgató dönti el, mennyire súlyos a helyzet. Ha nagy volt a baj, leintették a versenyt. Ha még sok volt hátra, új rajt következett, de ha a versenyzők már teljesítették a versenytáv 75%-át, akkor ez egyben a futam végét is jelentette.

Forrás: [origo]

(Élet)képek a boxutcából > DuEn-fotók a szezonnyitóról

Idén új szabályok születtek. A versenyigazgatónak nem kell véget vetnie a versenynek, beküldheti a biztonsági autót, amely - akár az F1-ben - visszafogja a mezőnyt, és csak akkor engedi el újra, ha ismét roncsmentes és biztonságos a pálya.

Forrás: [origo]

Év elején még nem tudtuk, milyen jármű őrzi majd biztonságunkat, de az utolsó szabadedzésen kiderült: egy Mazda RX-8-at alakítottak át biztonsági autóvá, amely az elmúlt két évben a Wankel-csoportban versenyzett. A kocsit 231 lóerős, duplatárcsás motor vezérli. A biztonsági autót egy számítógépes játék nyomán Végh Sándor, a VSMotorsport tulajdonosa keltette életre. A sikeres játék forgalmazói bízták meg azzal, hogy a legfrissebb játékban szereplő elfogó rendőrautót készítse el. A megújult külső annyira jól sikerült, hogy az MNASZ gyorsasági bizottsága leszerződtette az autó tulajdonosát, hogy az idényben a Mazda RX-8 legyen a gyorsasági bajnokság biztonsági autója.

Forrás: Duen

Az autó feladatáról vezetőjét, Schuster Szabolcsot kérdeztük, aki már versenyzett az Astra Kupában és a H-F kategóriában is: "Elsősorban az a feladatunk, hogy ha a verseny technikai vagy műszaki hiba miatt megszakad, a piros zászló meglengetése helyett a safety car menjen fel a pályára, miközben elhárítják az akadályokat. Összevárjuk a mezőnyt, megvárjuk, amíg az első helyen álló versenyző kerül mögénk, és olyan tempóban vezetjük őket, hogy ne hűljenek ki a gumik. Olyan tempót kell diktálnom, hogy a kisebb teljesítményű autók is kényelmesen tudjanak mögöttünk jönni. Amint megoldódnak a problémák, én lejövök a pályáról, és folytatódik a verseny."

Forrás: Duen

A szakág reméli, hogy a külföldön sikerrel alkalmazott Safety Car itthon is hatásos lesz. Bár gyönyörű, azért minél kevesebbet lássuk!