Vágólapra másolva!
Az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság negyedik hétvégéjét tartották a hétvégén Parádon, a 30. Mátrai Hegyiverseny nem szűkölködött izgalmakban. Az időjárás tréfás kedvében volt, na meg egy vasárnapi suzukis baleset miatt több futamot törölni kellett.
Vágólapra másolva!

Az évad egyetlen klasszikus hegyiversenyét bonyolították július első hétvégéjén a Mátrában. Az autós gyorsasági szakág korábban ugyan megjárta már a Mecseket is, de az a meccs (Orfűre) költözés miatt új volt. Parádon bezzeg már 30. alkalommal bőgtek fel a motorok, hogy az 5410 méteres pályát szombaton és vasárnap is kétszer a lehető legkevesebb idő alatt tegyék meg a résztvevők márkakupás, kis- és nagytúrás, valamint Formula autókkal. De látványos betétprogramként driftelő BMW-vel és Ladákkal is.

A mindig kiélezett csatát hozó márkakupások úgy érkeztek a Mátrába, hogy a megcsappant létszámú astrásoknál Molnár Zoltán egyeduralkodik, a cliósoknál a trónkövetelő Kiss Norbert állandóan veri a kétszeres bajnok Wéber Gábort, az idén debütáló swifteseknél meg Michelisz Norbertnek áll a zászló. Ám "csak" hungaroringi teljesítménye alapján - mert a hegy az más.

A hegyen csak a végeredményt tekintve küzdenek a felek, különben az óra az ellenfél. Sokszor korlátmentes, útmenti szakadékos, vizes-csúszós a pálya, nagyot lehet esni, de el kell vállalni mindent, kőkeményen nyomni, precízen, ugyanakkor kvázi esztelen muszáj vezetni.

És hát ez többeknek nem ment ezen a hétvégén. Amely egyebek mellett arról szólt, esik vagy nem esik, csúszik vagy nem csúszik, slick, vágott slick vagy vizes gumi a legjobb választás. Amint az az eredményekből is látszik, nagy különbség volt felfutás és felfutás között. De, hogy most már a konkrét eredményekre térjünk: az Opel Astra Classic Kupa mindkét napját Molnár nyerte, így továbbra is százszázalékos, a bajnoki cím elsőszámú várományosa. A legjobb N-es Ficza Ferenc lett Honda Integrával, a Wankel csoportban (Mazda RX-8) Assenbrenner Tibor diadalmaskodott, az A csoportban szombaton Kavecz István (BMW M3), vasárnap Gáspár István (Honda Integra), az F csoportban Bódis Kálmán (Porsche 996), a Formula autóknál Chanoch Nissany (Nissan WRL) győzött.

Opel Astra Classic Kupa, szombat:

  • 1. Molnár Zoltán (J.B. Motorsport) 6:41.68 p
  • 2. Virágh István (J.B. Motorsport) + 10 mp
  • 3. Szamosvári Béla (J.B. Motorsport) + 11.64 mp

vasárnap:

  • 1. Molnár Zoltán (J.B. Motorsport) 6:31.66 p
  • 2. Szamosvári Béla (J.B. Motorsport) + 8.1 mp
  • 3. Virágh István (J.B. Motorsport) + 9.3 mp

Suzuki Swift Kupa, szombat:

  • 1. dr. Grigalek Gábor (Proex AMSE) 6:45.93 p
  • 2. Szelényi Alfréd (Proex AMSE) + 1.72 mp
  • 3. Pantl Péter (Zengő Motorsport) + 1.76 mp

vasárnap:

  • 1. Szelényi Alfréd (Proex AMSE) 6:36.68 p
  • 2. Michelisz Norbert (Zengő Motorsport) + 0.43 mp
  • 3. Farkas László (BMW Team Hungary) + 1.05 mp

Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa, szombat:

  • 1. Wéber Gábor (Zengő Motorsport) 6:03.62 p
  • 2. Kiss Norbert (Proex AMSE) + 0.98 mp
  • 3. Gál Szabolcs (Servo Motorsport) + 1.95 mp

vasárnap:

  • 1. Kiss Norbert (Proex AMSE) 2:59.95 p
  • 2. Wéber Gábor (Zengő Motorsport) + 0.83 mp
  • 3. Gál Szabolcs (Servo Motorsport) + 1:54 mp

A Suzuki Swift Kupában szombaton a nem is olyan rég még Astrával, majd V6-os Clióval is vitézkedő Grigalek doki nyert, vasárnap meg csapattársa, Szelényi Alfréd, azaz maradt a legváltozatosabb sorozat, kétszer egymás után győzni kábé lehetetlen. A pontversenyben éllovas Michelisz Norbert csak a második napon tudott maradandót alkotni, Hatvani Bálint még akkor sem. Az astrás bajnok Farkas László feltámadt, az Orfűn parádézó Vida és Lamara urak ezúttal is csak épp, hogy lemaradtak a dobogóról. Hogy Pantl Péter fölférjen... Tessék csak megnézni a pontversenyt, szép szoros, lesz még adok-kapok.

Suzukis, és nem csak suzukis történés még, hogy vasárnap Petur András találkozása a korláttal ellehetetlenítette a többi futam megrendezését. A tavaly szintén a Mátrában Astráját tetőre rakó kolléga ott aprította a korlátot, ahová mások is rendre érkeztek, s mivel hosszas erőlködés után sem sikerült rendbe rakni, az Astra és a Swift kivételével minden kategória csaupán egy felfutás alapján lett értékelve.

Tán ezért is a Shell V-Power Racing Renault Clio Kupában Wéber csak szombaton kaphatta el Kisst, harmadik, mint mindig, Gál Szabolcs lett. Kiss előnye jelentős, a táblázatban a vasárnapi pontok még nem szerepelnek. Soós Szilvia még a szombati edzésen hatalmasat bukott, szerencsére csak az autója amortizálódott le. Remekül sikerült viszont Solti Attila, Bertalan Miklós és Telek Gábor hosszú kihagyást követő visszatérése is - dobogóközeli eredményekkel.

Forrás: Duen

Többszáz DuEn-kép a versenyről

Következik a szezon ötödik versenyhétvégéje Dobogókő helyett valószínűleg az örkényi Euro-Ringen, az eredetileg kiírt időpontban (július 28-30).