Vágólapra másolva!
Némi prémium üzemanyag, szerencse, tanulás, vezetés, meccs, győzelem. Autóversenyző-képző Akadémián jártunk.
Vágólapra másolva!

Amit tudni kell

"Tankoljon Ferrari üzemanyagot!" elnevezéssel új akció indult a Shell töltőállomásokon. A nyereményjáték során minden - legalább 10 liter V-Power Racing üzemanyagot tankoló - vásárló promóciós szelvényt kap. A részvételhez a szelvényen található kódot kell SMS-ben elküldeni a megadott alapdíjas telefonszámra. A kód elküldése után a vásárló válasz SMS-t kap, amelyből megtudhatja, hogy nyert-e.

A nyertesek részt vehetnek a Shell V-Power Racing Autóversenyző-Képző Akadémián. Az 50 szerencsés két hétvége alatt elméleti és gyakorlati oktatáson sajátíthatja el az autóversenyzés trükkjeit a kecskeméti gokartpályán és az örkényi Euroringen. A legjobban teljesítő versenyző ráadásul a profik között, az autós gyorsasági országos bajnokságban, a Hungaroringen megrendezésre kerülő Shell V-Power Racing Renault Clio Kupán is kipróbálhatja tudását.

Az augusztus 15-ig tartó akció ideje alatt kivételes SMART pontgyűjtési ajánlattal is várják a vásárlókat a Shell töltőállomásokon: minden liter Shell V-Power Racing tankolása esetén 6 SMART pont gyűjthető!

Fotó: Gyűrű Attila

Elmélet, majd először gokartozás

Amit érezni kell

A Shell és Zengő Motorsport jóvoltából pár újságíró ha gyorstalpalón is, de kijárta az Akadémiát. A gyakorlat előtt az Euroringen még szakemberektől megtudtuk, hogy a Shell és a Ferrari röpke 33 éve kooperál, F1-es világbajnoki címek bizonyítják, hogy nem zsák az utca. Mérnökök és kémikusok dolgoznak a projekten, a futamokon is mindig ott vannak páran, biztos ami biztos. A versenystratégia kialakításában is komoly szerepük van. Az F1-ben használt üzemanyag állítólag 99 %-ban megegyezik a töltőállomásokon forgalmazott 100-as oktánszámú Shell V-Power Racinggel.

Fotó: Gyűrű Attila

Az Astra már versenyautó a javából

A következők már a mindennapjainkat illetően feltétlen hasznosabb információk voltak. Wéber Gábor mesélt a gokartozásról, mint a versenyautózás alapjáról, kanyarvételi technikákról, egy kupás Opel Astra vagy Renault Clio terelgetéséről is. Gumiról, futóműről, motorerőről, tizedmásodpercekről. A kedves pilótajelöltek majd személyesen is jól megértik ezeket a dolgokat, s ha azt hiszik, ezek csak a pályán számítanak, hát nem, tévednek.

Fotó: Gyűrű Attila

A Cliónak már ereje is van

Wéber úr és a trónkövetelő Kiss Norbert aztán Clióban és Zengő Zoltán Seat Leónjában meg is mutatta, miről van szó, de a 300 lóerős Supercopa kivételével mindent vezethetett mindenki, remek volt. Aki a dögmelegből meg behúzódott a hűvösbe, szimulátorokon csiszolhatta tudását. Csak SMART pontokat nem kaptunk.

Fotó: Gyűrű Attila

Ő meg egy sínautó