Július 5-6-án újra World Series by Renault futam lesz a Hungaroringen. A WSR versenyhétvégéjének csúcsa a World Series Formula 3.5, amelyben olyan látványosan gyorsak az autók, hogy azt hihetjük: Forma-1-es futamon vagyunk! Sőt...

Forrás: Renault

A World Series by Renault hétvégék csúcskategóriája a Formula Renault 3.5-ös, amelyből már a Forma-1-be vezet az út


...itt minden testközeli. Amikor nem zajlanak versenyek, bemehetünk a boxutcába, vagy végigizgulhatjuk a célegyenes előtti lelátókon azt az élményt, amikor a 26 fiatalember nekivág a versenynek! Sokak indultak innen: Robert Kubica, Marcus Winkelhock, Sebastian Vettel, de áttételesen Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen és a kétszeres F1-világbajnok Fernando Alonso is.

A sorozat nem titkolt célja a Forma-1-re felkészítés, a 3.5-ösök az idei évtől még inkább hasonlítanak a "nagyokra": digitális kijelzők a kormánykeréken, azonos aerodinamikai elemek, félautomata sebességváltó, karbonfékek. Minden tekintetben megfelelnek az F1-es biztonsági normáknak is. Motorja maradt a 3,5 literes V6-os 24 szelepes erőforrás, ami immáron etanolalapú, E85-ös üzemanyaggal is tankolható. Ezzel környezetbarátabb, erősebb is. "Sima" benzinnel 425, míg etanollal 500 LE-t teljesít úgy, hogy megmarad jellegzetes versenyautós hangja és megbízhatósága (elegendő a 4500 kilométerenkénti felülvizsgálat).

Forrás: Renault

Adattábla:

Karosszéria: szénszálas műanyagból, megfelelve az FIA Forma-1-es töréstesztjeinek
Motor: V6-os 24 szelepes, 3498 cm3-es motor, több mint 500 LE teljesítménnyel (etanolalapú üzemanyag használata esetén)
Váltó: hatfokozatú szekvenciális, a kormányra kihelyezett kapcsolókkal



Tehát teljesen egyforma autókkal róják a köröket, tisztán a tudáskülönbség dönt a pályán! Ezt tovább fokozandó, a szerelést kizárólag a Renault Sport szakemberei végezhetik, elkerülendő a "felpöckölés" lehetőségét. (Ez egyébként így van a többi kategóriában is a WSR-ben!) A WSR top kategóriájának megmérettetései hétvégénként két 25 körös versenyből állnak. Érdekesség, hogy vasárnap az 5. és 15. körök között kötelező egy boxkiállást teljesíteni. Újítás az idei évben, hogy a futamokat "Super Pole"-rendszerű időmérők előzik meg, ahol a versenyzőket két csoportja osztják. Először összesen 20-20 perc áll rendelkezésükre, hogy a lehető legjobb idejüket megfussák. A két csoportból aztán a 6-6 leggyorsabb kerül a 15 perces Super Pole-ba.

KIKRE FIGYELJÜNK?
Az 1985-ös születésű holland Giedo van der Garde magasan vezeti az idei világbajnoki tabellát. 7 futam után 84 pontja van, 3 győzelemmel. Őt követik Salvador Duran (mexikói, 40 ponttal), Mikhail Aleshin (orosz, 35 pont), Charles Pic (francia, 31 pont). Bár csak a 15. helyen áll, érdemes figyelni a legutóbbi futamgyőztest, a kanadai Robert Wickens-t is! A helyzet gyorsan változhat, mert a szombati 12, a vasárnapi győzelem 14 pontot ér, de még a Super Pole-ért is jár 4 pont!


És itt jön a csavar: a nyolc legjobb időt elérő pilóták a szombati rajtnál fordítva állnak fel a rácsokhoz, vagyis a leggyorsabb időt futó indul a 8. helyről, a második a 7. helyről, és így tovább... Viszont vasárnap az időeredményeiknek megfelelően, tehát az időmérőn legjobb időt teljesítő áll az élre... a nyolcadik pedig a 8. helyre. Mögöttük a szombati futam (!) eredményei szerint állnak fel a pilóták autóikkal. Ez lehet, hogy kissé komplikált, de a helyszínen minden "kitisztul" majd, többek között a szakértő hangos kommentálásnak köszönhetően. Mindenesetre érdekes elgondolás, egyesek szerint sokkal izgalmasabb és igazságosabb rendszer ez a korábbiaknál, de egy biztos: továbbra is a tehetség és gyorsaság dönt.

FUTAMIDŐPONTOK: Formula Renault 3.5 Series
Július 5.
09:45 -10:05 Kvalifikáció (A Csoport)
10:10 -10:30 Kvalifikáció (B Csoport)
14:25-15:10 1. Versenyfutam (25 Kör)
Július 6.
13:15-14:00 2. Versenyfutam (25 Kör - Pit Stop 5/15)