A Forma-1-ben állandóan változnak a szabályok, miközben az autókat, így a versenyautókat tervező mérnökök is egyre okosabbak, furfangosabbak. Munkájuk gyümölcseként az autók évről évre fejlődnek. Lássuk, hogyan néz ki az idei F1-es autó a Renault-nál.

Forrás: Renault

Minden World Series by Renault hétvége szerves része az F1-es autó bemutató körözése


A Renault saját maga építi versenyautóit. A karosszéria és a futómű is speciális szénszál-erősítésű műanyagból készül, ami sokszorta szilárdabb az acélnál. Ez azért fontos, mert ha alacsonyabban tudják tartani az elért tömeget az előírtnál, akkor különböző nehezítésekkel játszadozhatnak a még jobb súlyeloszlás érdekében.

 

Renault F1-kisokos

Akik vezetik:
• Fernando Alonso (spanyol, született: 1981. július 29., 171 cm magas, 68 kg; 113 futamon indult, ebből 19 győzelem, 49 pódium, 2 világbajnoki cím)
• Ifj. Nelson Piquet (brazil, született: 1985. július 25., 170 cm magas, 63 kg; 8 futamon indult)
Akik tesztelik: Lucas Di Grassi (brazil), Romain Grosjean (francia), Sakon Yamamoto (japán)

Renault F1 Team:
Elnök:
Bernard Rey
Csapatfőnök: Flavio Briatore
Főmérnök: Pat Symonds
Technikai igazgató: Bob Bell
Cím: Renault Formula Ltd, Whiteways Technical Centre, Enstone, Chipping Norton, Oxon, OX7 4EE, Anglia
Hivatalos honlap:
www.ing-renaultf1.com

A karosszériánál is keményebb, 2000 Celsius fokon kiégetett, alumíniummal dúsított műanyagból készül a monocoque, vagyis a "pilótafülke", amit még szilárdabbá tettek. A szénszálas anyagból lévő ülésbe hat ponton rögzített biztonsági övek szorítják a versenyzőt. Ebben ülve, a gázpedálon és a hétfokozatú titániumötvözet félautomata váltón keresztül ad utasítást a 2400 köbcentis, 95 kilogrammos V8-as motornak, ami akár 19 000-es percenkénti fordulatra is képes. Az erőforrás nem változott sokat 2007-hez képest, inkább a hozzá "kapcsolódó" szoftverek finomításán dolgoztak a mérnökök. Azt, hogy pontosan mekkora a teljesítménye, csak saccolni tudjuk - hétpecsétes titok a Renault-nál is -, körülbelül 780 lóerős. Ehhez 100 kilométerenként 65 litert éget el a kevlár erősítésű gumitartályból, az Elf által szállított, kiváló minőségű üzemanyagból.

A tavalyi modellhez képest új az első felfüggesztés és az első szárny. Az autó hátulja is új kialakítást kapott, továbbá az egységes motorvezérlő elektronika és a hosszú élettartamú sebességváltó beépítése a legfontosabb változás.

Az új szabályok miatt három jellemző módosítás történt még: el kellett hagyni a rajtautomatikát, a kipörgésgátlót és a blokkolásgátlót. Mindezek ellenére számottevően nem változott meg a 70:30 átlagos arány, ami azt mutatja, hány százalékban múlik a verseny a technikán és a versenyzőn. A vezetést segítő technikák kiiktatásával legfeljebb 3-5 százalékkal tolódott el az arány a pilóták javára.

A WSR hétvégéjén bemutatót tart a Renault Forma-1-es csapata, a volán mögött Palik Lászlóval. Erre a hétvégére az egész F1-es boksz kitelepül. Készíthetünk olyan fotókat, amit a Forma-1-en soha, és néhány relikviával is gazdagíthatjuk archívumunkat. Az F1-es gárda mindig tartogat meglepetéseket a nézők számára!

Kerékcsereverseny

Forrás: Renault

Fedezzék fel az érzést, mi történik a Forma-1-es nagydíjak kiállásai közben! A World Series by Renault ideje alatt kipróbálhatják élőben, mennyire nehéz az F1-es versenyautó kerekeit kicserélni! A szakemberek a négy kereket kevesebb, mint öt másodperc alatt cserélik! Önnek mennyi idő alatt sikerül egyet lecserélni? Jöjjön el, mutassa meg Ön mire képes! A legjobbakat megjutalmazzuk.