A versenypályán is bizonyított az elektromos Mini

Vágólapra másolva!
Régebben nagy számnak számított, ha egy autó tíz percen belül végigért a legendás Nordschleifén, manapság azonban már Sabine Schmitz ezt majdnem beállította egy Ford Transittal is. A Mini most mégis arra büszke, hogy "enyhén" átalakított elektromos autójával sikerült a tíz perces lélektani határ alá kerülni egy profi versenyzőnek, ami nem rossz eredmény.
Vágólapra másolva!

A Mini az első márka, amely elektromos autóját kivitte a híres Nordschleifére, ahol szinte minden komolyabb sportkocsit vizsgálnak, sőt itt is fejlesztik a legtöbbjüket.

http://www.youtube.com/v/5z3BKaGqurQ&hl=en_US&fs=1&

A Mini elektromos koncepcióját eddig ilyen szemmel még senki sem vizsgáztatta, hiszen egy elektromos kisautót inkább a városi használatra szán az ember. Ennek ellenére a Mininek vannak sportos hagyományai, a gyári tuning John Cooper Works verzióból létezik kupás versenyváltozat is.

Forrás: Mini

Innen jöhetett az ötlet, hogy a sportosan vezethető Mini talán az elektromos hajtással is képes nagy eredményre. A gyár mérnökei szerint csak minimálisan alakították át az alapmodellt, de ennek azért ellentmondanak a tények. Az autóból jelentős súlycsökkentésen ment át, például az oldalüvegek is plexiből vannak. Bekerült a lehető legkönnyebb bukócső, valamint ehhez könnyített kagylóülés, hatpontos biztonsági öv, és versenykormány. A legfontosabb változás a futóműben történt, hiszen állítható KW Variante 3-as lengéscsillapítókat kapott, de valószínűleg a rugókat és a stabilizátorokat is cserélték, sőt kapott egy diffúzort is, amely a gyors kanyarokban segít. A gyári fékek helyére erősítettek kerültek, minden bizonnyal a kupás versenyautóból.

Forrás: Mini

Természetesen a motor vezérlését is a speciális igénybevételnek megfelelően módosították, sőt új váltót is kapott hosszabb végáttétellel. A gyorsan tölthető lítium-ion akkumulátoros Mini 204 lóerő leadására volt képes, maximális sebessége 187 km/óra. A 20,8 kilométeres kört egészen pontosan 9 perc 51,45 másodperc alatt teljesítette, ami annyit jelent, hogy gyorsabb volt, mint egy 90-es évekbeli Mitsubishi Eclipse. Persze ne felejtsük el, hogy nem tudhatjuk, hogy a Minin milyen abroncs volt, pedig ez sem lényegtelen. Ettől még ez egy nagyon nagy eredmény egy teljesen elektromos autótól.

Forrás: Mini