Sokak éppen erre, a Peugeot 206 WRC "tudására" alapozva legyintenek ifj. Tóth János teljesítménye láttán-hallatán, mondván ilyen csapattal, ennyi pénzből nem nehéz, bárkinek sikerülne, miegymás. Érdiék (Subaru), Szeleczkyék (Ford) és Benikék (Toyota) mindenesetre csak epizódszerepekhez jutottak, a "vádlott" válasza: tény, hogy autója 2000-es fejlesztésű, s a háttér egyedülálló, de az túlzás, hogy a kocsiba csak be kell ülni, s garantált a győzelem.
Ezen pedig nincs mit vitatni, a 31 éves ifj. Tóth nagy tehetség, sokszoros bajnok édesapja vére. 1986-ban kezdett versenyezni, első futamgyőzelmét 1992-ben aratta, első magyar "megkoronázására" az 1995-ös esztendőben került sor. Oldalán Gergely Ferenccel egy Toyota Celicában, duplázva majd triplázva 1996-97-ben. Jelenlegi navigátorával, a szintén 31 éves Tóth Imrével 1999-ben állnak össze, 2000-ben és 2001-ben meg már a 206-ossal aratnak, hatalmas a fölényük.
És történt, hogy Janika nemzetközi visszatérése nem sikeredett, novemberben a Waldviertel-, hajdani Semperit-ralin indult, lecsúszott, kiesett, elkeseredett, korábban megnyerte, Toyotával. Ezzel együtt remek szezont zárt, jövőjéről meg egyelőre annyit tudni, hogy a hároméves Peugeot-programból két évadot tudtak le, azaz úgy tetszik, a 2002-es magyar pontvadászat is róla szólhat, vándorolhatnak érte versenyről-versenyre a rajongók ezrei, próbálhatják beérni a vetélytársak, hátha.
Amire persze mindnyájan kiváncsiak vagyunk: viszi-e még többre Janika, beverekszi-e magát a legnagyobbak közé, bizonyít-e külföldön, megadatik-e a kiugrás lehetősége, miért is ne? Kérdezzük a legilletékesebbet tehát, december 5-én, szerdán 15 órától az [origo] Társalgójában.
[origo]