Kis, Czeglédi: Csak végeztük a dolgunkat

Vágólapra másolva!
Kis Sándor és Czeglédi Péter járt a Csevegőszobában azután, hogy megannyi más magyar egység mellett nekik is sikerült teljesíteni a Dakar-ralit. Voltak már nálunk, és minden bizonnyal még jönnek is...
Vágólapra másolva!

Kérdezze a legtapasztaltabb magyar dakarost, Szalay Balázst is január 25-én, kedden 14.30-tól!

- Üdvözletem! Mindenekelőtt szeretnék gratulálni az eredményeikhez. Jövőre? (Cinta)
- Egyrészt most dolgozunk az idei versenynaptárunkon, s ha megfelelő támogatást kapunk, és jó szponzori szerződéseket tudunk kötni, akkor valószínűleg van "jövőre". A Nissan gyári csapattal is kapcsolatban vagyunk, de ők sem döntötték el, hogy lesz-e közös jövőnk.

- Hi! Meg vagy elégedve az idei helyezéssel? (lymmz)
- Összességében igen, mert javítottunk a legutóbbi, 48. helyezésünkön, de nagyon sok minden bennünk maradt - és a csapatban -, úgyhogy lehetett volna akár ennél jobb is.

- Gratulálok a sikereikhez! Hogyan készülnek a jövő évi Dakarra, más versenyeken is vesznek részt? (kily_gonzalez)
- Az idén valószínű, hogy az országos bajnoki futamokat fogjuk teljesíteni, hogy tovább tudjuk fejleszteni és tesztelni a versenyautót. Emellett természetesen ha jól jön ki a lépés, a nemzetközi porondon is részt fogunk venni. Ha lesz jövőre Dakar, mindenképpen részt fogunk venni szeptemberben a Fáraó-ralin, Egyiptomban.

- Megfordult a fejükben verseny közben, hogy feladják? (drummano)
- Nem volt olyan problémánk, amely miatt ez egyszer is megfordult volna a fejünkben. A Dakar általában nem a gyenge jellemű embereknek a sportja.

- Az utolsó szakaszon nem aggódtak, hogy esetleg valamilyen probléma adódik és fel kell adniuk? (drummano)
- Az utolsó szakaszon éppen egy csapattársunknak próbáltunk segíteni, kirángatni a homokból. De mivel a szervizcsapat tökéletesen működött, nem voltak ilyen problémák. Egyébként a versenyszabályok megengedik, hogy ha problémánk lett volna, akkor a szervizkamion célba vontasson minket.

- Hogyan készültek fel a versenyre? (Ero-23)
- Egész évben versenyzünk a Világkupa-versenyeken, és fizikai kondícionáló edzéseket is folyamatosan végzünk.

- Mit gondoltok a Dakaron történt tragédiákról? Hogyan lehetne elkerülni ezeket? Hogyan lehetne biztonságosabbá tenni a Dakart? (cool)
- Szerintünk nagyon felgyorsultak a járművek, a teljesítményüket sikerült megnövelni, ezt kellene redukálni - köbcentit, vagy teljesítményt visszavenni - ahhoz, hogy biztonságosabb legyen a verseny. Vagy sokkal technikásabb, lassabb pályákat kellene kijelölni, hogy a járművek végsebessége ne lehessen túl nagy. A motoroknál már gondolkodnak azon, hogy 480 ccm-nél nagyobb géppel nem engedik majd odaállni a versenyzőket.

- Milyen megpróbáltatásokon mentek át a versenyzők/résztvevők? (Ero-23)
- Mi csak végeztük a dolgunkat, nem voltak különösebb megpróbáltatások, a legnehezebb egy 14 órás, maratoni szakasz, az eléggé igénybe vett minket. De nem volt hálistennek semmilyen balesetünk. A szerelők egyébként nagyon sokat dolgoztak, éjszakáik párszor egybefolytak a nappallal. De ők erre felkészültek, hiszen a Dakar erről szól.

- Mit gondolnak, minek köszönhető, hogy az összes versenyben maradt magyar ilyen jó eredményt ért el? (drummano)
- Végre sikerült mindenkinek felkészülten elindulni. Ezenkívül - a motorosok kivételével, ami kész csoda - mindenkinek legalább a harmadik Dakarja volt.

- Minek köszönhető ez a szenzációs eredmény? Gyakorlatilag az összes magyar csapat meglepően jó helyezést ért el. (Fa_Scott_on)
- Főleg annak, hogy ezek a csapatok három éve azon dolgoznak, hogy jól szerepeljenek a Dakaron. Ennek a munkának az eredménye most jött meg. A motorosok pedig született tehetségek lehetnek: nekik nem volt terepralis gyakorlatuk, csak enduróztak, ami egyébként majdnem ugyanaz.