Vágólapra másolva!
Már megint Schumacher, már megint Ferrari. A semmiből meghatározó erővé lépett elő a BAR, Baumgartner Zsolt megszerezte Magyarország első pontocskáját. Forma-1 2004.

Autó 2004
És ami a sportvilágban történt

Ahogy az elmúlt években mindig, ezúttal is Ausztráliában kezdődött a szezon, méghozzá dögunalmas futammal. A Ferrari jött, látott, győzött (Schumacher, Barrichello sorrendben), a tűzpiros versenygépeket megszorítani sem tudta senki. Baumgartner Zsolt technikai hiba miatt kiesett. Malajziában egy fokkal jobb volt a helyzet, Montoya már végig Schumacher nyomában lihegett. Igaz, a német csak annyit autózott, ami a győzelemhez kellett, Németországban két futam után ki is kiáltották világbajnoknak. Button életében először felállhatott a dobogóra, Baumgartner meg elvitte a célig a Minardit: 16. lett.

Bahreinben ugyan idén járt először a mezőny, ám ez nem akadályozta meg a Ferrarit abban, hogy kettős győzelemmel távozzon a királyság területéről. Baumgartner kiesett, csakúgy, mint a válságba került McLaren mindkét pilótája. A San Marinó-i Nagydíj a tíz évvel ezelőtt Imolában elhunyt Ayrton Sennáról szólt - na meg persze Michael Schumacherről. A német ugyan csak a második rajtkockából indult (Button tréfálta meg), de így is fölényesen nyerte az unalmas futamot. Baumgartner 15. lett, Kimi Räikkönen pedig megszerezte első 2004-es pontját. Volt is nagy öröm a finn táborban.

A Spanyol Nagydíjnak - izgalom szempontjából - a San Marinó-i futamot is sikerült alulmúlnia, ha nincs a rajtrácson rohangászó őrült (Jimmy Jump), semmiről nem tudnánk beszélni. Természetesen Michael Schumacher nyert, így beállította Nigel Mansell 1992-es rekordját (az angol is öt diadallal kezdte az esztendőt). Monacóban aztán megszakadt Schumacher pazar sorozata, a német akkor szenvedett balesetet (vagy ha úgy jobban tetszik, Montoya akkor kente fel a falra), amikor Fernando Alonso bukása miatt pályán volt a safety car. Pech. Baumgartner hat kört kapott a győztes Jarno Trullitól, de így is kilencedik lett.

Az Európa Nagydíjon a Ferrari bebizonyította, hogy Monte-Carlóban csak kisiklás történt. Schumacher senkitől sem zavartatva nyert, Barrichello meg a hetedik helyről ért be másodiknak. Baumgartner 15. lett, de nem előzött meg senkit. A Kanadai Nagydíj időmérő edzésén a Ferrari jól elaltatott mindenkit, majd a futamon Schumacher történelmet írt. A hatszoros (azóta ugye hétszeres) világbajnok előtt senki nem nyert az első nyolc futamból hetet, s arra sem volt még példa, hogy valaki egy adott pályán hétszer diadalmaskodjon. Montrealban egyébként Ralf Schumacher lett volna a második, csakhogy a Williams és a Toyota versenyzőit utólag kizárták szabálytalan fékek miatt. Baumgartner a 14. helyett így a tizedik helyen végzett.

Az Amerikai Nagydíjon Baumgartner Zsolt sporttörténelmet írt: pontot szerzett a zsengécske Minardival, magyar előtte nem produkált ilyet. A csapat úgy örült a nyolcadik helynek, mint majom a (hátsó) farkának, Stoddarték talán észre sem vették, hogy Schumacher nyert és Barrichello lett a második. Baumgartner bravúrján kívül a futam Ralf Schumacher bukásáról lehet még emlékezetes, a Williams németjét kórházba kellett szállítani. Két gerinccsigolyájában is törés keletkezett, emiatt hosszú heteket kellett kihagynia.

A Francia Nagydíjon Schumacher bohócot csinált a mezőnyből, úgy nyert, hogy négyszer volt kint kereket cserélni. Csapattársa, Rubens Barrichello is nagyot alakított, az utolsó kör utolsó előtti kanyarjában előzte meg Jarno Trullit, s lett dobogós. Baumgartner a 34. körben kicsúszott. A Brit Nagydíjon is Schumacher nyert, igaz, kicsit küzdenie kellett Kimi Räikkönennel. Jarno Trulli hatalmasat bukott, Baumgartner meg a 32. körben kiesett, miután motorja felmondta a szolgálatot.

A Német Nagydíjon sem borult a papírforma: Schumacher beállította 2002-es rekordját, azaz megnyerte 11. futamát is, mögötte élvezetes csata után Button, Alonso sorrend alakult ki. Baumgartner lerajtolta csapattársát, majd végig előtte maradt, s a 16. pozícióban zárt. Unalom a köbön, sajnos ez volt aztán a Magyar Nagydíj. Schumacheré lett a pole, a futamgyőzelem és a leggyorsabb kör, azaz mesterhármast ért el. A Ferrari megszerezte zsinórban hatodik világbajnoki címét, s az is eldőlt - már augusztusban -, hogy csak ferraris nyerheti meg az egyéni versenyt.

Egy év szünet után tért vissza a versenynaptárba a Belga Nagydíj, mindjárt nagy izgalmakkal: háromszor kellett beküldeni a safety cart, hullottak a kocsik, mint a legyek. A tetejébe végre nem Schumacher (hanem Räikkönen) nyert, így az ínyencek is csettinthettek. A német második helyével begyűjtötte hetedik világbajnoki címét, Baumgartner kiesett, miután Button defektes autója "kiütötte". Monzában Barrichello volt Schumacher, a brazil nyert a világbajnok előtt, aki mellesleg a 15. helyről küzdötte fel magát a dobogóra. Baumgartner 15. lett, csapattársa, Gianmaria Bruni majdnem megégett. Aztán szerencsére mégse.

Parádés futammal debütált a Kínai Nagydíj, volt előzés, izgalom, Schumacher-bakik. A hétszeres világbajnok csupán 12. lett, pályafutása során rosszabb helyen még nem ért célba. Nyert hű fegyverhordozója, Barrichello, Baumgartner 16. lett. Japánban helyreállt a rend, győzött a Ferrari és Schumacher. Második öccse, Ralf lett, a dobogó harmadik fokára Jenson Button állhatott fel. Baumgartner kicsúszott.

A szezon izgalmas futammal búcsúzott: Interlagosban a rajt előtt leesett néhány csepp eső, s alaposan összezavart mindent. Barrichello nagyon szeretett volna nyerni a hazai közönség előtt, de végül csak harmadik lett, ünnepelt pályafutása során negyedszer a Williamstől (szépen) búcsúzó Juan Pablo Montoya. Baumgartner megelőzte csapattársát, s a 16. helyen zárt.