Vágólapra másolva!

Ki az a Schumacher? - F1 2005

Rekorddöntés, kizárások, Ferrari-bukta: mozgalmas volt a Forma-1 2005-ös idénye, amelyet nem az a pilóta nyert meg, aki a legtöbb kört a mezőny élén töltötte. Összefoglaló a szezon történéseiről, számok, táblázatok, minden, közel a teljesség igényével.

Minden eddiginél hosszabb volt a Forma-1 2005-ös idénye, a sportág történetében először 19 futamot rendeztek. Márciustól októberig gyakorlatilag nem álltak meg a csapatok, folyamatos volt a pörgés, júliusban például négy helyszínen bukkantak fel. Ezzel kapcsolatban már a szezon közben is többen elmondták, hogy szeretnék, ha kicsivel szellősebb lenne a versenynaptár, Bernie Ecclestone és az FIA 2006-os terveit azonban egyelőre senki sem ismeri. Idén egy új ország kapcsolódott be a száguldó cirkusz vérkeringésébe, immár az első Török Nagydíjon is túl van a mezőny. A premier nem sikerült rosszul, különösen Kimi Räikkönen számára, akit megszorítani sem tudott senki.

Ami az esztendő egészét illeti, az aerodinamikára vonatkozó előírások módosítása mellett két helyen nyúltak bele komolyabban a szabálykönyvbe az illetékesek: mindössze két garnitúra gumi felhasználását engedélyezték egy hétvégére, a másodiknak az időmérőt és a futamot is végig kellett bírnia, valamint rendelkeztek arról is, hogy a motoroknak az eddigi egy helyett két versenyhétvégét kell túlélnie. A teljesítmény ettől nem esett vissza igazán, a gumiszabályból viszont a Forma-1 történetének egyik legnagyobb botránya lett Indianapolisban; a Michelin rossz keveréket szállított partnereinek, Ralf Schumacher egy defekt miatt rommá törte autóját a szabadedzésen, s mivel az FIA ragaszkodott a szabálykönyvhöz, a hét istállónak nem engedélyezték, hogy lecseréljék az eredetileg választott keveréket.


Kompromisszum híjánAmerikai Nagydíjon


csak szenvedtek az olaszokminden eddiginél tökéletesebbnekkét versennyel


Kínai Nagydíjigkanadai kisiklástmegdöntve Emerson Fittipaldi rekordját


szabálytalannak találtatott

Button maradHonda gyári alakulatává

Szegény Williamsnek főhet is a feje, hiszen a Hondához hasonlóan a BMW is saját csapatot indít jövőre, s már jóval az idény vége előtt bejelentette, hogy 2006-ban nem szállít motort a kék-fehéreknek. Sir Frank kénytelen lesz beérni a Cosworth erőforrásaival, nem mellékesen emiatt is szerette volna Button, ha nem kell mennie sehova.

A BMW beszállása a Sauber búcsúját jelenti, a bajorok a svájci kiscsapatot vásárolták fel, annak teljes infrastruktúrájával. De az idei volt az utolsó éve a Jordannek és a Minardinak is, előbbi Midland néven folytatja jövőre, míg utóbbiból a Red Bull fiókcsapata lett, s Squadra Toro Rossóként indul 2006-ban. Amely esztendő még nagyobb izgalmakat hozhat, mint az idei, a jó öreg V10-esek helyett ugyanis jövőre V8-as motorokat kell használni, az átállás teljesen megkavarhatja az erőviszonyokat.