Sanyibá buktával búcsúzott

Vágólapra másolva!
Vasárnapra vége a ralivébé idei szezonjának - csütörtöktől a záró futamon, Ausztráliában porol a mezőny. Valószínűleg az utolsó versenyére készülő Carlos Sainz nélkül, hiszen a matador edzés közben balesetet szenvedett, s nem akar kockáztatni.
Vágólapra másolva!

Edzés közben balesetet szenvedett Ausztráliában Carlos Sainz, a spanyolok kétszeres ralivilágbajnoka. A Citroën 42 éves pilótája a szezonzáró futamra készült, amikor 80-90-nel kicsúszott, fának csapódott, és navigátorával, Marc Martival együtt helikopterrel szállították a perth-i kórházba. Az alapos orvosi kivizsgálás nem állapított meg komolyabb sérüléseket, így néhány óra elteltével mindkettejüket elengedték - közölte többek között az MTI.

Az orvosok egyelőre megfigyelés alatt tartják szálláshelyén a matadornak becézett pilótát, mert később nyaki fájdalmakra panaszkodott. A tréningeket nem folytathatja, s egyelőre az is bizonytalan, hogy egyáltalán részt vehet-e a futamon (vélhetően nem). Sainz 13 esztendeje épp az Ausztrál ralin törte össze magát és az autóját, s utána hosszú ideig nyakmerevítővel vezetett.

A vébét 1990-ben és 1992-ben megnyerő klasszis - aki 1987 óta rekordot jelentő 26 futamon diadalmaskodott - minden bizonnyal utolsó versenyén állt volna rajthoz a hétvégén, ugyanis korábban bejelentette, hogy az idény végén visszavonul. Azt nem tudni, hogy ha Sainz nem rajtol el, ki helyettesíti, ha helyettesíti egyáltalán a Xsara WRC-ben.

Ami tuti: a tavalyi címét megvédő Citroën egyik (vagy egyetlen) gépét a más szintén világbajnok Loeb fogja terelgetni. Az extornász legfeljebb azért iparkodik, hogy ismét futamot nyerjen, rég nem pezsgőzhetett a pódium legtetején.

Akiknél igazán (összezüstös) tétje van az ausztrál murvázásnak, az Märtin és Solberg. Előbbi és a Ford győzött az elmúlt két - aszfaltos - viadalon, utóbbi a 2003-as világbajnok, s az ausztráliai címvédő (tavaly Loeb lett a második, Grönholm a harmadik). Előny (3 pontnyi) a subarusnál, Sainz kiszállásával már "csak" egymásra kell figyelniük. Csapatilag nincs miért hajtani, minden eldőlt már.

A Perth központú 17. Ausztrál rali össztávja 1426,48 km, ebből 388,25 a gyorsasági 25 (14 féle) szakaszra bontva. 68 páros nevezett, start magyar idő szerint csütörtök délelőtt egy szuperspeciálissal. Pénteken 8 (133,27 km), szombaton 10 (127,15 km), vasárnap 6 (127,83 km) gyors vár a mezőnyre. Örülés, tapsolás (persze magyar idő szerint) vasárnap reggel 8 körül.

Az amúgy mindössze 9 WRC-s legénység (a szokásos gyári felálláson túl privát csak Warmbold rajtol Forddal) mellett a vébés N csoport is meccsel még egy utolsót a laza, gyors murván, melegben - rengeteg mitsubishis és imprezás feszül egymásnak. Öten küzdenek a bajnokságért, a helyzet a következő:







Hirdetés

Olimpikonjaink csodát tesznek!



Az Ausztrál rali korábbi győztesei:
2003: Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza)
2002: Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206)
2001: Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206)
2000: Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206)
1999: Burns, Reid (brit, Subaru Impreza)
1998: Mäkinen, Mannisenmäki (finn, Mitsubishi Lancer)
1997: McRae, Grist (brit, Subaru Impreza)
1996: Mäkinen, Harjanne (finn, Mitsubishi Lancer)
1995: Eriksson, Parmander (svéd, Mitsubishi Lancer)
1994: McRae, Ringer (brit, Subaru Impreza)
1993: Kankkunen, Grist (finn, brit, Subaru Impreza)
1992: Auriol, Ocelli (francia, Lancia Delta)
1991: Kankkunen, Piironen (finn, Lancia Delta)
1990: Kankkunen, Piironen (finn, Lancia Delta)
1989: Kankkunen, Piironen (finn, Lancia Delta)