Ralirajt a Montén - mindenki Loeb ellen

Vágólapra másolva!
Kezdődik a 2005-ös WRC, idén először péntektől vasárnapig a 73. Monte-carlói ralin feszül egymásnak az alaposan megváltozott elit.
Vágólapra másolva!

Jó két hónap szünet, megannyi pletyka, hír, autó- és pilótacsere után indul hát a 2005-ös ralivébé. Ahogy tavaly, idén is 16 futamból áll a sorozat, minden verseny maradt, legfeljebb picit módosított időrendben. A folyton birizgált, újragondolt vagy át nem gondolt szabályokkal menetközben majd megismerkedünk, kezdésképp nézzünk szét a csapatok háza táján.

Citroën

Először is vegyük a Citroënt, az elmúlt két szezon világbajnokát. Velük - és a másik PSA-gyerek Peugeot-val - kapcsolatban a legfontosabb, hogy elvileg ez az utolsó évük, aztán kiszállnak. Meglátjuk... Az biztos, hogy pihentetik a C4 WRC fejlesztését, tesztelését, nem valószínű, hogy bevetnék, ha ugye odébbállnak a raliból. Azaz marad a Xsara, amely bizonyította, hogy mind aszfalton, mind murván az egyik, ha nem a legjobb.

Az első pilótát pedig továbbra is úgy hívják, hogy Sebastien Loeb. A 30 éves francia extornász a világbajnok, bárhol képes győzni, de rettenet taktikusan és megbízhatóan meccsel, tudja, hogy nem feltétlenül kell a 10 pontra hajtani, feleslegesen kockáztatni, sokszor elég a dobogó második vagy harmadik foka.

Szóval Loeb (navigátora a monacói, 32 éves Daniel Elena) mindenképpen esélyes, persze címet is akar védeni (ez mondjuk utoljára a finn Tommi Mäkinennek sikerült 1999-ben), autója nem elavult, hiába is panaszkodnak Citroënék... "Elértem a célt, minden raliversenyző álmát azzal, hogy világbajnok lettem" - nyilatkozta Seb. "Azt mondják, az első a legnehezebb, nem tudom, majd kiderül. Tény, hogy a volán mögött ugyanaz a vágy hajt, nyerni akarok, újabb fantasztikus évadot a Citroënnel."

A csapat másik ásza már nem Carlos Sainz, a kétszeres világbajnok (1990, 92) spanyol matador, mindenki Sanyibája sajnos, nagyon sajnos visszavonult (se Mäkinen, se McRae, se Burns, se Sainz...). Érkezett a belga, 24 éves Francois Duval, a Fordtól, "jobbkeze" a honfitárs, 36 esztendős Stéphane Prevot. Futamot még nem nyert Duval, dobogós már volt párszor. Idén akár az ő ideje is eljöhet.

Forrás: EPA

Ford

Folytassuk a 2004-es második Forddal, amely a Citroënnel és a Peugeot-val szemben újabb négy évre elkötelezte magát a ralisport mellett. De már se Märtinje (róla később), se Duvalja. Van egy - szinte kötelező - finnje a Skodától érkezett, 30 éves Toni Gardemeister (navigátora Jakke Honkanen, 44) személyében, illetve egy cseh pilótája: a 28 éves Roman Kresta (Jan Tomanek). Egyikük sem nagyágyú, de nem is kezdő, jócskán tett már le az asztalra, és hát tuti nem kértek, lehet, hogy hoztak is nagy pénzt... És lesz nemsoká új Focus WRC. Nem valószínű, hogy 2005-ben igazán beleszólhatnak az aranymeccsbe, talán jövőre.

Forrás: EPA