Solberg vagy Grönholm? - 35. Új-Zélandi rali

Vágólapra másolva!
Péntektől vasárnapig Új-Zéland murváján porol a ralielit, a szezon negyedik versenyén a "nagyok" mellett még a vébés N-esek is meccselnek. Az abszolút győzelemre Solberg (Subaru) és Grönholm (Peugeot) a legesélyesebbek, de a világbajnoki címvédő Loeb (Citroen) is nagyon fogadkozik.
Vágólapra másolva!

Három hetet pihengettünk, már ami a ralivébét illeti. Közben szerencsénkre és nagy megelégedésünkre kishazánkban is elkezdődött a szezon - Eger környékén. Ha valaki valami érthetetlen okból kifolyólag nem tudná, mi történt, íme. Na de vébé van, WRC van: a soros, 35. Új-zélandi rali össztávja 1128,48 km, ebből 356 km a gyorsasági 20 (de csak 13 féle) szakaszra bontva. Tavaly Solberg, Grönholm, Märtin volt a dobogósok sorrendje egy fantasztikus futam végén, korábban főleg a Peugeot uralkodott a 206-ossal, nos ez a közelmúlt. Amúgy íme a legutóbbi 15 új-zélandi verseny győztese:

  • 2004: Solberg, Mills (norvég, Subaru Impreza WRC)
  • 2003: Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206 WRC)
  • 2002: Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206 WRC)
  • 2001: Burns, Reid (brit, Subaru Impreza WRC)
  • 2000: Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206 WRC)
  • 1999: Mäkinen, Manisenmaki (finn, Mitsubishi Lancer)
  • 1998: Sainz, Moya (spanyol, Toyota Corolla WRC)
  • 1997: Eriksson, Parmander (svéd, Subaru Impreza WRC)
  • 1996: Burns, Reid (brit, Mitsubishi Lancer)
  • 1995: McRae, Ringer (brit, Subaru Impreza)
  • 1994: McRae, Ringer (brit, Subaru Impreza)
  • 1993: McRae, Ringer (brit, Subaru Legacy)
  • 1992: Sainz, Moya (spanyol, Toyota Celica)
  • 1991: Sainz, Moya (spanyol, Toyota Celica)
  • 1990: Sainz, Moya (spanyol, Toyota Celica)

Forrás: EPA

Pillantson vissza képileg a Mexikói ralira!

Mostan 71 páros nevezett az Auckland központú ralira, a murva finom, inkább homok, vannak jó gyors részek, lehet, szoktak is nagyot esni. Fontos persze, száraz vagy esős-e az idő, kell-e takarítani, stb. És, hogy a Pirelli vagy a Michelin abroncsokat "lövik" be jobban. Pénteken és szombaton 8-8, vasárnap 4 szakasz vár a mezőnyre, szombat este lesz két szuperspeciál is, azaz csak helyi idő (GMT +12) szerint este - mi fölkelünk, és már tudjuk is, mi történt aznap. Parádé.

A gyári csapatok:

  • Citroen Xsara WRC: Loeb, Elena / Duval, Prevot
  • Ford Focus WRC: Gardemeister, Honkanen / Kresta, Mozny
  • Subaru Impreza WRC: Solberg, Mills / Atkisnon, MacNeall
  • Peugeot 307 WRC: Grönholm, Rautiainen / Märtin, Park
  • Mitsubishi Lancer WRC: Rovanperä, Pietilainen / Galli, D'Amore
  • Skoda Fabia WRC: Schwarz, Wicha / Tuohino, Markkula

("Lapzártánk" után, a shakedownon történt, hogy Kresta alaposan összetörte a Focust, besokallt egy hatodikos kanyarban, és nem is tud rajthoz állni. Blama a javából. Az edzésen amúgy Galli volt a leggyorsabb...)

Privát WRC-kkel rajtol még Stohl (Citroen), Perez Companc (Ford), Johansson (Subaru) és Warmbold (Ford). A vébés N-eseknél meg amúgy is lesz még nagy csata, az biztos.

És egy kis esélylatolgatás: Új-Zélandon általában remekel a Peugeot, kiváltképp Grönholm imádja ezt a ralit. És már sokkal jobb a 307-es, mint tavaly, azaz elvileg oroszlánoséknak van a legnagyobb sansza a diadalra. Egyébként is vezetnek a konstruktőrök csatájában, Märtin is szépen gyűjtögeti a pontokat. Ha meg nem Grönholm, akkor Solberg a zsírúj és még jobb Subaruval. A nyitó Monte és Loeb sikere után Svédországban és Mexikóban is Mr. Hollywood diadalmaskodott, utóbbin már a 05-ös Imprezával. Ja és egy évvel ezelőtt Solberg nyerte az Új-zélandi ralit... A másik gyári Subaruval a zöldfülő Atkinson igyekszik.

Forrás: fordrallyesport.com

Az új Ford Focus WRC-t csak jövőre vetik be - kis genfi nyálcsorgatás...

A világbajnok Citroen gödörben, és hát Loeb biztosan azért imádkozik, hogy maradjon száraz az idő, hiszen végre nem neki kéne söprögetnie. Duval pedig most már nemcsak szakaszokon lenne gyors, de végig is szeretne menni egy futamon a Xsarával, és nem is rossz helyen. A Fordnál Gardemeister tapasztaltabb, Kresta még nem döngetett Új-Zélandon, a Skodánál is ez a szitu Schwarz és Tuohino leosztásban. A kellemes meglepetés Mitsubishinél Rovanperä akár a legnagyobbak levesébe is beleköphet, Galli viszont nem feltétlenül.

Ha a "táblára" vetünk egy pillantást, azt látjuk, hogy mind egyéniben, mind csapatban jó a meccs, és ez nem rossz. Várjuk hát a hasonlóan kemény folytatást, vasárnap reggel megint okosabbak leszünk.

ki