Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő Sebastien Loeb simábbnál is simább győzelmét hozta a Ciprusi rali, az idei sorozat hatodik, murvás futama. A Citroen franciája mögött másodikként az osztrák Manfred Stohl végzett egy privát Xsarával, harmadik az észt Markko Märtin (Peugeot) lett. A mi Benik Balázsunk (Ford) rögtön az elején kiesett, de Petter Solberg (Subaru) és Marcus Grönholm (Peugeot) sem vitte többre.
Vágólapra másolva!

A 33. Ciprusi rali képekben

Végülis papírforma. Mármint, hogy Loeb nyert. De, hogy ilyen brutális különbséggel verje a mezőnyt, na ez azért durva és meglepő. Kellett hozzá, hogy a másik két világbajnok (és ellenlábas), Solberg (2003) és Grönholm (2000, 02) feladja, de semmi sem kisebbíti az extornász érdemeit - a Citroen francia klasszisának eszében sincs lassítani, nem elég neki a tavalyi korona, meg is akarja tartani, duplázni, nyerni és nyerni és megintcsak nyerni.

Forrás: EPA

Loeb tavaly rekordbeállító hat viadalt nyert, most meg még tíz futam van hátra, és máris négynél tart... Egyéniben faképnél hagyta ellenfeleit, 11 pont az előnye.

Loeb idei negyedik győzelme, sorozatban a harmadik. Kezdte ugye a szezonnyitó Montén, fölényesen, már akkor Schumachereztem, aztán Svédországban olyan történt, ami maximum szökőévenként szokott: kiesett (nem bírta a Xsara). Mexikóban óriásit hajrázott, hogy azt követően Új-Zélandon, Szardínián és most ugye Cipruson is szanaszét verje a riválisokat...

Loebnek ez már karrierje 14. futamgyőzelme, azaz csak kettő kell hozzá, hogy beérje a jelenlegi társaság legeredményesebbjét, Grönholmot. Ugyanakkor kettővel húz már Solberg előtt. Én azt hiszem, 2005 novembere tájékán már azt fogom írni, arról fogunk beszélni, hogy Sebastien Loeb, a Citroen 31 éves franciája a mezőny legleglegje, nem mellékesen kétszeres világbajnok.

Mert hihetetlen céltudatos, precíz és gyors. Autója, a már leírt Xsara WRC pedig a legjobb, C4 ide, PSA kivonul oda. Apropó, Frequelin főnök úr valami olyasmit nyilatkozott, hogy 2007-ben visszatér a Citroen, meg, hogy szeretnék (és nemcsak ők), ha kevesebb, monnyuk 12 futamból állna egy szezon (mert arra van lóvé).

A Citroenről még annyit, hogy ha Duvalon múlik, nem lesz meg a zsinórban harmadik konstruktőri világbajnokság. Mert a még mindig zöldfülű belga folyton eldobja a vasat. Gyors, nagyon is az, de hibázik, és ez sokba kerülhet neki meg a csapatnak is. Most éppenséggel porig égett a Xsarája. Sőt, Stephane Prevot navigátor állítólag kijelentette, hogy nem akar többé Francois mellett diktálni (meg rettegni és blamálni)... Hamarosan okosabbak leszünk.

Ami a gyári pontversenyben jelenleg még vezető másik PSA-bandát illeti: a Peugeot-nak ismét Märtin szállította az értékes pontokat. Mert Grönholm újfent kiesett. Märtin mind a hat eddigi versenyen minimum ötödik lett, Grönholm bezzeg már kétszer kapitulált. Az észt kiválóság fel is jött harmadiknak, megfogta Solberget - "Magic Marcus" viszont lemaradt.

Forrás: EPA

A peugeot-s Märtin mellett Gardemeister az, aki eddig minden meccsen pontot szerzett. Nem véletlen, hogy előbbi harmadik, utóbbi negyedik az összetettben.

A Fordnak sikerült, azaz megvan a nagy rekord. Jelesül zsinórban (a 2002-es Monte óta) ötvenedszer ért célba legalább egy kékoválos egység pontszerző helyen - nagyon nem semmi. A Citroen Xsara mellett a Ford Focus a legmegbízhatóbb, strapabíróbb, masszívabb WRC, ez tény. Ciprus konkrétan nekik sikerült a legjobban a Gardemeister és Kresta szorgoskodta 11 ponttal, ki is előzték a Subarut. Gardemeister pedig a dicső negyedik helyen van egyéniben.

Subaruéknak fekete hétvégéje volt, hiszen arra számítottak, hogy Solberg visszavág, győz, miegymás. Erre kiesett, nem bírta az Impreza. Atkinson is csak nagy nehezen vergődött el a célig, pár pontocskáért. Solberg is, a Subaru is lépéshátrányban.

Mitsubishiéknél Rovanperä remekül autózott, de neki is meggyűlt a baja a körülményekkel - hetedik helye mindezek fényében nem is rossz. Panizzi is hozott egy pontot. Végül is ragadnak a Subarura. Skodáék is jók voltak pár gyári pontra, de semmi több. A Fabiával egyszerűen képtelenek komoly eredményre. Nem részeredményekre, hanem eredményre.

Forrás: EPA

Hiába, a Xsara a legjobb autó. Stohl privátként is ezüstig vitte vele.

És akkor a privátok, akik bizony nem egy gyári alkalmazottat alaposan elpüföltek, nem kis meglepetésre: az osztrák Manfred Stohl, Ilka Minor páros volt a legjobb nem gyári a Kronos-féle, OMV-támogatta Citroen Xsarával. Másodikként... Stohl legjobbja, persze. Sokáig úgy volt, hogy még egy privát dobogós lesz, Petter fivére, a norvég Henning Solberg (oldalán Cato Menkeruddal) végül negyedik lett Forddal, ezért is kalap le. Még egy privát pontszerző: a svéd Daniel Carlsson Peugeot 206-ossal.

És egy pár mondat a versenyről is, amely az egyik, ha nem a legnehezebb, a legkeményebb rali. Hőség, szűk utak szakadékkal, kövekkel, porral, extrém defektveszéllyel, stb. A 65 km/h alatti átlagsebesség is magáért beszél... 62 nevező volt, 54 induló, 39 egység ért célba.

Már egy kis statisztikával vegyítve: Solberg vezetett az első szakasz után, aztán Loeb végig. WRC szakaszgyőzelmek: Loeb 14, Gardemeister 3, Solberg, Panizzi, Märtin 1-1-1, másképp Citroen 14, Ford 3, Subaru, Mitsubishi, Peugeot 1-1-1, megint másképp Michelin-Pirelli 17-3. (Azért 20 a 18, mert két gyorson egál volt, Loeb és Gardemeister, illetve Loeb és Panizzi között.)

Forrás: EPA

Legalább egy kis N-es siker a Subarunak...

PWRC: Higgins volt az élen a harmadik gyorsig, aztán az ebben a kategóriában újonc Tirabassi a célig. Szakaszgyőzelmek: Pozzo 6, Arai 5, Nutahara, Tirabassi, Villagra, Higgins, Pons 1-1, másképp Subaru-Mitsubishi 13-3.

Benikék

Bár a szabály lehetővé tette volna, hogy Benik Balázs és Vinoczai Attila a pénteki gyors kiesés után szombaton visszaüljön a Focus WRC-be, a csapat úgy döntött, nincs értelme a folytatásnak. "Folytathatnánk, de nem tesszük" - mondta Benik. "Az autó súlyos sérüléseket szenvedett. Sok más mellett ki kellett cserélni a váltót, a teljes első futóművet, a kuplungot. A pályák gyilkosak, nemcsak a mi autónk, sok más versenygép is megsínylette a rendkívül nehéz körülményeket. Nehéz volt ezt a döntést meghozni, de úgy látjuk, hogy nincs értelme folytatni."