Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő Loeb nyerte a murvás Akropolisz-ralit, a 16 futamból álló sorozat nyolcadik versenyét. A Citroen favoritja mögött Gardemeister (Ford), illetve hát csapattársa, a másodszor, utoljára még besegítő Sainz mester végzett dobogós helyen. Loeb rekordot döntött, növelte előnyét, a Citroen meg kielőzte a Peugeot-t. Papírforma.
Vágólapra másolva!

Itthon is raliztak ám!

Papírforma, ami történik - Loeb itten az Akropoliszon már pénteken is annak ellenére diktálta a tempót, hogy elsőként rajtolva neki kellett takarítania... Ugyan pillanatokra Grönholm és privát fordos Hirvonen (!) is vezetett, de Loeb már annyira megszokta a trónt, hogy hamar visszakucorodott reá. Hogy aztán az összes szombati szakaszt megnyerje (...), vasárnap meg letutizza a meccset. Kész. Ez az ember nem tud veszíteni. Összegezzük, mit is művel, miért, mivel.

A 'mivel' egy már leírt Citroen Xsara WRC. Hibátlan, iszonyat gyors. A 'miért', hogy másodszor is világbajnok legyen, hogy címet védjen, hogy csapatát zsinórban harmadszor is a csúcsra segítse, mielőtt kiszállna a WRC-ből (mármint a teljes PSA-konszern Peugeot-stul is). És, hogy mit művel? Hát azt, hogy idei hatodik futamgyőzelmét szerezte (nyolcból), ez már egy csúcsbeállítás (tavaly is hatot nyert, miként Auriol is anno). De ami abszolút egyedülálló: egyhuzamban ötször diadalmaskodott, na ilyet még soha senki nem bravúrkodott.

Ezzel persze már megint növelte előnyét a pontversenyben, lassan elkönyvelhetjük, hogy megvan a 2005-ös évad világbajnoka. És ezzel, hogy Loeb így vadul, a Citroen is a 'helyére' került a Peugeot-val szemben vívott csatában. Meg azzal, hogy a bénázó Duval helyén Sainz előbb Törökországban negyedik, most meg harmadik lett, és termelte a pontokat, ez sem egyszerű... Hej, ha ilyen egyszerű lenne minden! (A francba, nem leszünk elsők, ha csak Loeb ilyen jó, hiszen Oroszlánéknál Grönholm és Märtin is szorgosan dolgozik - hozzuk már vissza Sanyit, oszt majd ő segít - gondolhatták Citromék. És bejött.)

Forrás: EPA

De nézzünk szét picit lejjebb: ugye, ha nem a már 16 futamgyőzelemnél tartó Loeb (ezzel beérte Grönholmot), hát Solberg a legjobb, a legesélyesebb a sikerre, a sikerekre - tartja az értő közvélemény. A 2003-as világbajnok le is nyilatkozta az év elején, hogy most aztán visszavág az extornásznak, sőt, úgy számol, hogy tíz futamot fog nyerni... Nos, eddig kettő a termés, Loebnek bezzeg hat... A Subaru (és a Pirelli) egyszerűen nem tudja tartani a lépést a Citroennel (és a Michelinnel), ez van. A Michelinről Pirellire váltó Peugeot-nak meg egyszerűen nem szuperál úgy ez a 307-es, mint ahogy uralkodott nem is olyan rég a 206-os, ez is van.

Meg az, hogy Loeb olyan szinten alázza a riválisokat, hogy azok minden bizonnyal idegileg már tönkrementek, állandóan hibáznak, és akkor még rendre balszerencsések is. Hát így. Lényeg a lényeg: Solberg, Grönholm és a többiek alaposan lemaradtak, és csodának kell történnie ahhoz, hogy valami jelentős változás menjen itten végbe a ralielitben.

Monnyuk Sainz többet nem segít, deklarálta, hogy ez neki a visszavonulása utáni utolsó utáni utolsó. Tuti készül a Dakarra a lelkem. Duval visszatér, kérdés, megembereli-e magát, és meglesz-e a Citroen triplázása. Szerintem meg. Már elnézést, hogy így a jövőbe tekintgetnők, de végül is féltáv van, nyolc meccset már letudtak a fiúk. És a hátralévő nyolc között még aszfaltos versenyek is vannak, ott meg én a többiek helyében el sem indulnék, úgyis a Citroen nyer. Azaz igazából már tökmindegy, hol, milyen burkolaton zajlik a rali, félelmetesen összerakták ezt a Xsarát.

Az Akropolisz-ralin jelesül durva forróságban, murván és porban feszült egymásnak a vébés mezőny. És akkor egy röpke tudósítás úgy mindenestül: Solberg már pénteken lelassult - műszaki hiba. Grönholm szombaton szakadt le - műszaki hiba. A többiek szépen autóztak, szereztek, őriztek helyet, pontokat. A legjobb nyolcba egyedüli privátként Hirvonen fért be, szép volt, idei első pontjai a tavaly még subarus finn ifjoncnak. Solberg végül egy pontra sem volt jó, csak csapatilag. A másik Imprezát Atkinson újfent eldobta. Egy harmadikkal az aszfaltmenő Sarrazin csak ismerkedett.

Forrás: EPA

A Ford örülhet Gardemeister második helyének, ez nagyon kitűnő teljesítmény, de bánkódhat Kresta kiesése miatt. Mindenesetre a konstruktőri bronz megerősítve, sőt a Peugeot sem utolérhetetlen. Emellett állítólag kékoválék kiadták az ukázt a versenyzőknek: tessék dobogós helyen végezni, megmutatni, hogy érdemes velük számolni a jövőt, a 2006-os, új Focus WRC-t illetően... Hát Gardemeister odarakta magát.

A Peugeot két sztárja egy gyatra negyedik és egy nyolcadik helyet bírt kirittyenteni, különösen Märtintől szégyen ez a futottak még pozíció. Hogy egyikük sem lesz világbajnok, arra komoly pénzekkel fogadnék, talán, talán a gyártók meccsébe még beleszólhatnak. Főleg, ha a citroenes Duval folytatja ámokfutását.

A Mitsubishi pódiumot várt, nem sikerült, de mind Rovanperä, mind Galli pontokat szerzett - elérhető közelségben a Subaru. A Skoda hármasából egyedül Schwarz ért célba, valahol a kétszáznyolvanötezredik helyen.

Forrás: EPA

A verseny csütörtök este kezdődött az Athéni Olimpiai Stadionban, ahol murvás beállításokkal aszfalton szuperspeciáloztak egyet...

Nyolc WRC esett ki, ebből két gyári Skoda (Paasonen és Tuohino), illetve Atkinson (Subaru) és Kresta (Ford). Amúgy még Petter fivére, Henning Solberg (Ford), Warmbold (Ford), Higgins (Ford) és Johansson (Subaru).

JWRC: a címvédő P-G Andersson győzött Suzukival, nem, még nem Swifttel, de Ignisszel. A Swift augusztusban debütál, ha minden igaz. A dobogó alsóbb fokain is suzukisok végeztek Wilks, illetve Aava személyében.

Következik az Argentin rali (július 15-17.), újra kemény, nehéz, murvás meccs.

Kántor István