Tarolt a Citroën a Katalán ralin

Vágólapra másolva!
Egy versenyt ugyan két hét múlva még tartanak Ausztráliában, de a Katalán ralin a legfontosabb kérdésekre választ kaptunk, és hát mindent vitt a Citroën. A 16 futamból álló vb-sorozat utolsó előtti, aszfaltos viadalán ugyanis győzött a címvédését már korábban bebiztosító francia Sebastien Loeb, most meg aztán csapata is újfent révbe ért, sőt, a juniorok meccsén is citroënes siker született a spanyol Dani Sordónak hála. Ja, és (a Peugeot-val együtt) ugye mindkét PSA-gárda a szezon végén egy évre kivonul...
Vágólapra másolva!

Loebék megcsinálták, papírforma. Tarolt a Citroën, papírforma. Hogy most mindenki azzal jön, hogy (a nemrégi) F1 lett a WRC-ből? Hogy az extornász schumacheri fölényben volna? Ajjaj, hónapokkal ezelőtt tuti volt, leírtuk már itten vagy ezerszer... No, de nézzük a tényeket:

A már persze, hogy kétszeres világbajnok Loebéknek és a belga Duvaléknak ez volt a második 18 pontos akciójuk, sikerült ez már Németországban is. A Citroën ugye zsinórban harmadszor lett világbajnok, korábban a PSA-konszerntesó Peugeot-nak volt hasonló sorozata. Loebnek ez az idei tizedik futamgyőzelme, összesen húsznál tart. Ez azt jelenti, hogy már az ötödik legeredményesebb ebben a tekintetben honfitársával, az 1994-es világbajnok Didier Auriollal karöltve, a csúcson ugye 26-tal a kétszeres legjobb (1990, 92) spanyol Carlos Sainz csücsül még egy ideig, biztosan nem sokáig... Loeb rekordja egy szezonon belül most már így néz ki: 10 győzelem, 12 dobogó (egyhuzamban), brutál. Még valami: Loeb már 13 féle ralin nyert (épp, mint a matador), ez sem egyszerű. Már nem sok van, ahol nem jött neki össze. Majd jövőre.

És, hogy miként alakult maga a 41. Katalán rali? Hát, nem volt valami izgalmas. Loeb hamar elment, mindegy. Duval sietett vele, s most nem rontott, bravó. Hibázott bezzeg a 2003-as világbajnok norvég Petter Solberg, odaverte Subaruja futóművét, kiesett még az első napon (majd visszatérhetett, de csúnyán lemaradva). Szombaton aztán követte a kétszeres legjobb (2000, 02) finn Marcus Grönholm, etapon elmelegedett Peugeot-jának motorja, ő is kiállni kényszerült. Ez azért érdekes, mert az egyéni összezüstért vívott harcban mindkettőnek 71 pontja van - maradt hát miért küzdeni Ausztráliában.

A dobogóért így egy privát Citroën-pilóta (mily' meglepő), a spanyol Pons meccselhetett a gyárilag szintén nem nevezett finn Mikko Hirvonennel, és parázs adok-kapok végén utóbbi jött ki győztesen úgy, hogy az utsó gyorson Pons Xsarájának motorja lefulladt a rajtban, és ezt kihasználva "előzött", 1,2 másodperces különbséggel lett harmadik a Ford-pilóta. Természetesen pályafutása legjobbja, pláne kalap le annak tükrében, hogy a murvát szereti, ez meg nem az volt.

Hanem aszfalt, jó gyors, Loeb 102 km/h átlagsebességgel végzett az élen. De vissza a többi pontszerzőhöz: ötödik lett a cseh Roman Kresta gyári Forddal, hatodik a Korzika után itt is megintcsak egykén maradt oroszlános, zöldfülű francia Nicolas Bernardi, szép teljesítmény, hetedik a német Warmbold Forddal, nyolcadik a cseh (jé, még egy cseh...) Jan Kopecky Skodával. Négy privát... Ezáltal volt miért, konstruktőri pontokért tepernie a többieknek, így a finn Rovanperänek (Mitsubishi), a német Schwarz bácsinak (Skoda), Solbergnek, a finn Gardemeisternek (Ford). Utóbbi 14. lett közel húszperces hátránnyal...

Forrás: EPA

Több és nagyobb képért tessék kattintani!

Azaz: a Citroën tarolása mellett senkinek sem ment valami fényesen: a Peugeot-nak ugye Bernardi hozott valamit, de mindegy, Oroszlánék nem tudtak visszavágni, ezüst. A bronzra a Ford és a Subaru hajt, kékoválosék állnak nyerésre (100-91). A Mitsubishinek Rovanperä, a Skodának Schwarz termelt egy keveset, nem oszt, nem szoroz, sereghajtás.

No, ennyit a Katalán raliról (66 nevező, 58 induló, 40 a célban, 8 féle, 15 gyors, egyet töröltek, eredetileg 358,75 km, és 1341,56 km össztáv), emeljük még ki Kopecky barátunkat is: első WRC-pontja, a Fabiával külön gratula hozzá. Egy kis gumis kitérő mondat: Loebbel és a Citroënnel a Michelin is világbajnok, már megint, és a WRC-n kívül az F1-ben, MotoGP-ben, meg a Le Mans-on is, söprés.

JWRC: A 22 éves Sordo negyedik sikere nyolcból, végeredményileg fölényes diadal, majd', mint Loebé. És hazája bajnokságában is nyert... (Mint Loeb 2001-ben...) Sainz protezsáltja... Teljes Citroën-parádé, a Saxo után a C2-es is zseniális, mint a Xsara... Sordo egyetlen vetélytársa a Katalán ralin ugye a brit Guy Wilks volt Suzuki Swifttel, de kiesett. Maradt neki az ezüst, mint tavaly. Akkor a svéd P-G Andersson volt a bajnok, de a Suzukinak annyira nem jött be a váltás az Ignisről. Bronzos a szintén citroënes, brit Kris Meeke lett, na ő meg Colin McRae testvérünk védence. Mondhatni, kikövezett az útja.

Forrás: EPA

Na, az 1995-ös világbajnok McCrash kedvencünk is újra nyeregben, Skodában a szezonzáró, murvás Ausztrál ralin (november 11-13.), mindenki érdeklődjön. És állítólag bevetik a 2006-os Ford Focus WRC-t tesztileg, meglátjuk, viszlát.

41. Katalán rali, végeredmény (élcsoport):
1. Loeb, Elena (francia, monacói, Citroën Xsara WRC) 3:31:07.0 ó (102 km/h)
2. Duval, Smeets (belga, Citroën Xsara WRC) + 1:21.9 p
3. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) + 2:46.7 p
4. Pons, Del Barrio (spanyol, Citroën Xsara WRC) + 2:47.9 p
5. Kresta, Tomanek (cseh, Ford Focus WRC) + 3:24.6 p
6. Bernardi, Fortin (francia, Peugeot 307 WRC) + 4:09.4 p
7. Warmbold, Orr (német, ír, Ford Focus WRC) + 5:00.3 p
8. Kopecky, Schovanek (cseh, Skoda Fabia WRC) + 5:22.3 p
9. Atkinson, MacNeall (ausztrál, Subaru Impreza WRC) + 5:40.2 p
10. Rovanperä, Pietilainen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) + 7:39.3 p
11. Schwarz, Wicha (német, Skoda Fabia WRC) + 8:56.6 p
12. Sordo, Marti (spanyol, Citroën C2 S1600) + 17:20.7 p
13. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) + 18:00.9 p
14. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) + 19:02.0 p

ki