Gálék nyolcadszor a magyar tereprali legjobbjai

Vágólapra másolva!
A Gál István, Oroszlán Tibor kettős nyerte a tereprali ob nyolcadik, utolsó futamát, az M1 Autoplanet-kupa elnevezésű viadalt. A tapasztalt páros ezzel nyolcadik abszolút bajnoki címét szerezte meg.
Vágólapra másolva!

Mindössze néhány perc választotta el egymástól az élen álló autókat az összetettben az M1 Autoplanet-kupa végeredményében. "Felgyorsult a mezőny" - nyilatkozta korábban Gál István, és ez a kijelentése ezen a szezonzáró versenyen igazán találónak bizonyult.

A kétnapos, egyszeres szorzójú futam szombati napja reggel Törökbálintról rajtolt, és Dorogon ért véget. Vasárnap gyakorlatilag ugyanazt az útvonalat járták le a versenyzők, mint előző nap, csak visszafelé. Mindkét nap 4-4 szelektívet kellett teljesíteniük, amelyek között volt 8 és 28 kilométeres, körpályás és hosszú egyeneseket tartalmazó gyorsasági is. A 13 magyar, 4 külföldi és 5 amatőr induló között az első szelektíveken folyamatosan változott a sorrend, mivel a rövid távok miatt csak néhány másodpercek választották el őket egymástól.

A verseny egyetlen állandó elemét a Gál-Oroszlán páros vezető pozíciója jelentette, akik végül meg is nyerték a versenyt, ezzel a páros idén a hatodik győzelmét aratta (a nyolc versenyből!). A második helyért az utolsó pillanatig nagy csata folyt Liszi Laci, Kéry Szilveszter és Szalay Balázs között, mindhárom versenyzőnek esélye volt az ezüstéremre. Kéry Szilveszter a szombati napot a második helyen zárta, de vasárnap az első szelektívtől kezdve váltóproblémákkal küszködött, emiatt lassabban tudott csak haladni, végül a harmadik helyen végzett.

A Liszi-Tóth páros a vasárnapi napot a harmadik helyről kezdte, de nap közben visszacsúszott az ötödik helyre, végül komoly hajrával és egy kis szerencsével megszerezte a második pozíciót. Szalay Balázs egy kétperces eltévedés miatt csúszott le a dobogóról, és ez a negyedik hely azt is jelenti, hogy az abszolút bajnoki pontversenyben a mínuszolás után át kell adnia második helyét Liszinek (minden versenyzőnek a legalacsonyabb pontszámát levonják az összpontszámból, így alakul ki a végső sorrend).

Murczin Zsolt végig ott loholt az első négy nyakában, volt harmadik is, de végül nem tudta őket befogni, és az ötödik helyen végzett. A Horváth-Tóth kettős Mercedese az egész hétvégén gyengén muzsikált, Gombi szerint rossz gázolajat töltött bele, emiatt nem tudott olyan erővel haladni az autó. Varga Imiéknél minden elromlott, ami csak elromolhatott: szombaton elment a kuplung, vasárnap leszakadt a kipufogó és jobb első defektet is kaptak. Ácsék az első nap körversenyénél a magas bukkanót olyan nagy tempóval közelítették meg, hogy a Nissan orra esett, majd közvetlenül utána az esés következtében Bagics Robi navigátor kezéből kiesett az itiner, és Laci egyszercsak elment balra az erdőbe. Szerencsére nem kavarogtak sokat, de az autó nagyot kapott. A vadonatúj féltengelyek meghajlottak, és még defektet is kaptak. Csasztvan Balázsnak a múltkor eltört a difije, és most sem működött elég fényesen, elmondása szerint az autó a teljesítményének mindössze a 30%-át nyújtotta, és végig poroszkáltak az útvonalon. Sarrang Balázs a Mitsubishivel akkorát borult az első szelektíven, hogy kénytelen volt feladni a versenyt.

Nyilatkozatok:

Gál István: "Örömautózni jöttünk, hiszen a bajnokságot már megnyertük. Sikerült is egy jót versenyeznünk, nem hajtottuk szét az autót, éppen annyit mentünk csak mindig, amennyi kellett. Sajnos azért mi is eltévedtünk egyszer-kétszer, de végig a saját ritmusunkat tudtuk követni."

Liszi László: "Nagyon reménykedtem benne, hogy sikerül a bajnoki második hely megszerzése! Szombaton még jó volt minden, vasárnapra azonban a motor mintha elfáradt volna, nem volt benne annyi erő. Ráadásul az első szelektívekre rossz gumit tettünk fel, ami még jobban lassított minket. De a vége a lényeg, nagyon örülök az eredménynek, most már jöhet a Dakar!"

Kéry Szilveszter: "Végig bajlódtunk a váltóval, hol volt második fokozat, hol nem, ez nagyon megnehezítette a haladást. Én jó gumikat raktam fel, amelyeket most vásároltunk, és nagyon sokat segítettek! Ferivel is most már összeszokott páros vagyunk, úgyhogy ha nincs eltévedés vagy műszaki probléma, jól tudunk menni, és jó helyezéseket érünk el!"

"Amikor az embert elkapja a versenyláz, akkor mindenáron nyerni akar, de azért nem vagyok nagyon csalódott az év végi ezüst elvesztése miatt" - mondta Szalay Balázs. "Számunkra most az volt a lényeg, hogy ne törjön meg a lendületünk a Dakar előtt, és hogy tovább teszteljük az autót. És meg kell mondanom, az Opel futóműve továbbra is nagyon jó."

M1 Autoplanet-kupa, végeredmény (élcsoport):
1. Gál, Oroszlán (Art Off Road SE, G. Baba Proto Evo) 2:25:35 ó
2. Liszi, Tóth D. (4x4 Off Road Club, Mitsubishi Pajero) + 3:34 p
3. Kéry, Szegedi (Premier Motorsport Klub, Land Rover Discovery) + 4:36 p
4. Szalay, Bunkoczi (4x4 Off Road Club, Opel Frontera) + 6:13 p

Az ob végeredménye (élcsoport):
1. Gál, Oroszlán 187 pont
2. Liszi, Tóth D. 112
3. Szalay, Bunkoczi 109