Loeb megkergette a Citroën C4 WRC-t

Vágólapra másolva!
Bár ideiglenesen kivonult a WRC-ből, 2007-ben ismét gyári ralicsapattal támad a világbajnok Citroën. Loebék már ki is próbálták a jövő versenyautóját, a C4-et.
Vágólapra másolva!

Korábban - murván - már volt olyan szerencsés, aki megtehetett pár kilométert a Citroën C4 WRC prototípusával, de aszfalton és "hivatalosan" most először tesztelték a roppant sikeres Xsara utódját. A C4 elvileg a 2007-es vébén debütál majd - jövőre az F1-es próbára is pályázó Loebék gyári támogatású privát Xsarával készülnek zsinórban harmadik világbajnoki címük megszerzésére.

Hiszen ugye a PSA kivonul a ralielitből - a Peugeot-ról nem tudni, hogy visszatér-e és mikor, a Citroën bezzeg csak egy évet hagy ki. Hogy aztán újult erővel bizonyítson a költségcsökkentett sorozatban. Hogy továbbra is soraiban tudja a 2004-es és a 2005-os szezon világbajnokát, a francia Sébastien Loeböt, több mint biztató...

"A Katalán rali és azon bejelentés óta, hogy a Citroën hamarosan visszatér a raliba, az egész csapat - Sébastient is beleértve - nagyon lelkes és motivált volt, türelmetlenül várta, hogy mielőbb kipróbálhassa a C4 WRC-t" - mondta örömmel Guy Fréquelin csapatvezető.

Tessék csak jó nagyban megnézni a C4 WRC-t!

A C4 WRC első aszfaltos teszteléséhez a Citroën Sport kedvező időjárást és egyenletes útviszonyokat akart biztosítani. Éppen ezért a dél-franciaországi Var térségére, pontosabban a Col de Gratteloup-t Roquebrune-nel összekötő útra esett a választás, amely egy szűk, kanyargós útszakasz.

Philippe Bugalski, a Citroën Sport (szintén francia) tesztpilótája ragyogó időben, két nap leforgása alatt - a műszaki csapat legnagyobb megelégedésére - több mint háromszáz kilométert tett meg anélkül, hogy bármilyen probléma adódott volna az autóval.

Harmadnap reggelre elromlott az idő. Loeb és Daniel Elena monacói navigátora az út első részét még száraz útburkolaton tudta megtenni, de később eleredt az eső, így a rendkívül csúszóssá vált úton folytatták az autó tesztelését.

A 31 éves extornász a leendő autójával való első találkozás végén a következőképpen számolt be legfrissebb benyomásairól: "Néhány kilométer megtétele után, a rossz útviszonyok ellenére jól éreztem magam. Az autó jól és könnyen kezelhető. Ezt a Citroënt a WRC-szabályoknak megfelelően tervezték meg, éppen ezért sok szempontból hasonlít az általam megszokott autóhoz, gondolok itt pl. a motor hangjára."

"Az autó úttartását illetően külön kiemelném a felfüggesztést, amely kiválóan 'elnyeli' a felütéseket, ami nemcsak a kényelmet, de a hatékonyságot is növeli. Az általános egyensúly tekintetében az autó eléggé eltér az általam megszokottól. A lassú szakaszokon a C4 jól vezethető, és igen stabil a hátsó része. Mindent összevetve úgy gondolom, hogy kitűnő alappal rendelkezünk..., amelyet nagy örömömre szolgált kipróbálni!"

Xavier Mestelan-Pinon mérnök türelmetlenül várta a kétszeres világbajnok első elemzését. "Seb a megszokottól eltérő méretű, a szabályok által megengedett széles nyomtávú, eltérő utasterű és ergonómiájú, a szélvédőtől sokkal messzebbre helyezett vezetési pozíciót biztosító autót tesztelt. Amikor egy versenyző tesztel egy új gépkocsit, nekünk, szakembereknek mindig az első kilométerek a legtanulságosabbak, ugyanis ilyenkor kapjuk tőle a legtöbb információt. Emellett az útviszonyok változása révén még több tapasztalatot sikerült szereznünk. Vagyis, megvan, amiért jöttünk..."