Loeb meg a resztli az Akropoliszon

Vágólapra másolva!
Félidejéhez érkezett a ralivilágbajnokság, péntektől vasárnapig már a nyolcadik futamot, a murvás Akropolisz-ralit bonyolítják. Loeb beérheti Sainz mestert. Aztán nyári szünet jön a focivébé miatt.
Vágólapra másolva!

Kéthónapos pihi következik Görögország, az 53. Akropolisz-rali után. Elkerülendő a németországi focivébét. Hét meccsen vagyunk túl. Az első kettőt a mezőny egyik kétszeres világbajnoka (2000, 02), a finn Marcus Grönholm nyerte gyári Forddal. Aztán ötöt a francia Sébastien Loeb félprivát Citroënnel. A címvédő, a másik kétszeres világbajnok (2004, 05). A kiemelkedően, embertelenül, hihetetlenül legjobb.

Korábban leschumiztuk az extornászt, most viszont egyértelműen Alonsóhoz "kell" hasonlítani. Az F1 spanyol trónbitorlójához. Aki tavaly minden idők legfiatalabb bajnoka lett a száguldó cirkuszban. Idén meg minden bizonnyal duplázni fog. Ha nem győz, hát második. 70-ből 64 pontnál tart.

Loeb meg 70-ből 66-nál. Második lett Monacóban, majd Svédországban, első Mexikóban, Spanyolországban, Korzikán, Argentínában, Szardínián. Tökmindegy már, aszfaltos vagy murvás, havas-jeges, száraz vagy esős a buli. A Loeb, Citroën páros olyan, mint az Alonso, Renault egység: verhetetlen. Fix, hogy 2006-ban is Loeb diadalmaskodik, zsinórban harmadszor. Előnye már most büntető. Ha meghal, már bocsánat, akkor fordulhat a kocka.

Kitalálhatták, ha nincsenek képben: a tavalyi Akropolisz-ralit is Loeb nyerte. Ez a verseny ugye arról híres, hogy lassú, nehéz, gyilkos. Meleg, poros, köves. Idén újak a pályák - némelyik teljesen, valamelyik a kilencvenes években már tapasztalt. A központ Athén, az Olimpiai Stadion, és nem csak szuperspeciálist rendeznek az arénában, de a szervizpark is benne vagyon, zseniális. Így kell megfogni a népet, nem a pusztában, ja.

Forrás: EPA

Ha mégsem Loeb, hát ki? Grönholm a legkomolyabb ellen, nyerni még sosem nyert az Akropoliszon, második volt már, még 2002-ben. A Ford általában szereti, bírja a kiképzést, meglátjuk. Solberg? A norvégok 2003-es világbajnoka kereken századik viadalára készül, 31 esztendősen ez rekord. Két éve Mr. Hollywood győzött Görögországban, nagyon ráférne egy újabb siker. A Subarura is.

Az össztáv 1279,29 km, ebből 18 szakaszra bontva 355,62 km a gyorsasági. Á, ha Loeb győz, 26-tal utoléri az élő legenda Carlos Sainzot, mesterét, a spanyolok kétszeres világbajnokát (1990, 92). Aztán meg nyilván majd le is pipálja. Monacói navigátora, Daniel Elena már most csúcstartó 25-tel.

WRC-s indulók:

Kronos Total Citroën (Citroën Xsara)

  • Loeb, Elena (francia, monacói)
  • Pons, Del Barrio (spanyol)
  • Sordo, Marti (spanyol)

BP Ford (Ford Focus)

  • Grönholm, Rautiäinen (finn)
  • Hirvonen, Lehtinen (finn)

Subaru (Subaru Impreza)

  • P. Solberg, Mills (norvég, brit)
  • Atkinson, MacNeall (ausztrál)

OMV-Peugeot Norway (Peugeot 307)

  • Stohl, Minor (osztrák)
  • H. Solberg, Menkerud (norvég)

Stobart-VK-M-Sport Ford (Ford Focus)

  • Wilson, Orr (brit)
  • Katajamäki, Alanne (finn)

Red Bull-Skoda (Skoda Fabia)

  • Rovanperä, Pietiläinen (finn)
  • Aigner, Gottschalk (osztrák, német)

És még:

  • Bengue, Escudero (francia, Peugeot 307)
  • Gardemeister, Honkanen (finn, Peugeot 307)
  • Kopecky, Schovanek (cseh, Skoda Fabia)
  • Vovosz, "EL-EM" (görög, Subaru Impreza)
  • Välimäki, Kalliolepo (finn, Mitsubishi Lancer)
  • Prokop, Tomanek (cseh, Skoda Fabia)

És versenyez még a PWRC, azaz a vébés N-es horda WRX-ekkel, Evókkal.