Japánban a párbajhősök

Vágólapra másolva!
Péntektől vasárnapig a szonszédos Japánban porol a világbajnoki ralimezőny, a szezon tizenegyedik, murvás versenyén. Loeb itt (ott) még sose nyert, talán majd most. De neki az se baj, ha "csak" második, mint mindig, ha nem győz. Párbajtársa, Grönholm mögött.
Vágólapra másolva!

A Japán rali egyike azon kevés versenyeknek, ahol a francia Loeb még nem tudott nyerni. A címvédő, kétszeres világbajnok, harmadik elsőségére pályázó Citroën-klasszis az eddigi két vébés kiírásban rendre ezüstösként ért célba - tavaly a mezőny másik kétszeres világbajnoka (2000, 02), a finn Grönholm, tavalyelőtt a 2003-as legjobb, norvég Solberg (Subaru) diadalmaskodott. Magic Marcus egy évvel ezelőtt Peugeot-val győzött, most Forddal tör az Obihiro központú Japán rali trónjára (az össztáv 1586 km, ebből 27 szakaszon 346 km a gyorsasági).

Az állás 10 futam után: Loeb-Grönholm 6-4. Rajtuk kívül más nem rúghatott labdába. Pontban nagyobb a különbség, 92-61 az extornásznak, mert amikor nem győz, mindig második. Főleg az ő kivételes teljesítményének hála a Citroën a konstruktőri viadalban is nyerésre, címvédésre áll a Forddal szemben, 122-107 (ha félig privátként is, Kronos néven).

Minden és mindenki más a resztli kategóriába tartozik, eltörpül e két hatalmasság árnyékában. Japánban amúgy Loeb mellett ismét a spanyol Sordo kapar gyári pontokért a Citroënnek, az ugyancsak hispán Pons Cipruson tér vissza. Sordo nem ralizott még Japánban. A Ford második számú pilótája szokás szerint a finn Hirvonen. Az idén rettenet gyengélkedő Subaru (hazai pályán) annak az ausztrál Atkinsonnak szavazott bizalmat, aki ebben az évadban ugyan bizonytalan, mint a kutya vacsorája, tavaly azonban egészen a harmadik helyig vitte.

Az osztrák Stohl először indul Japánban (csak privát 307 WRC-vel, nem a Peugeot Norway égisze alatt), és a Stobart-Ford állandó favoritja, a brit Wilson sem maradhat el. Sőt, az argentin Perez-Companc is elkíséri. Egyikük sem járt még arra. Sőt-sőt: 2006-os specifikációjú Focusszal támadnak! Különben páratlanul kevés WRC-t logisztikáltak át Ázsiába, se Skoda, se Mitsubishi nem lesz. A helyi menő Arai bezzeg Impreza WRC-vel nyomul, rá jó lesz figyelni.

És három hónap szünet után megy a teljes PWRC-mezőny (vébés N-esek). Az időeltolódás +7 óra. Hokkaido szigetét elvileg elkerüli az országban ilyenkor nem idegen tájfun, de vicces időjárási körülmények nehezíthetik a versenyzők, csapatok, gumiszállítók dolgát. A komoly etapok is döntőek. Az útfelület, a murva változó, száraz időben az élről rajtolók takaríthatnak, esőben, sárban fordul a kocka. A pályák szűkek, gyorsak, közel az árok, nem árt figyelni, pontosan vezetgetni.

Tavaly Loeb ezen a ralin ünnepelhette második vb-címét, idén erre még várnia kell, ha nem is sokat. Ja, és ha nyer, neki lesz a világon legtöbb futamgyőzelme, 27. Most még osztozik a spanyol Sainz mesterrel, az 1990-es és '92-es szezon bajnokával. Az etalonnal.