A hídverő - Audi A6 3.2 V6 FSI Quattro

Vágólapra másolva!
A dízel- és a benzinmotor között ver hidat a közvetlen benzinbefecskendezésű gép. Az Audi A6 e változatán megkíséreljük lemérni, mi is indokolhatja a meglehetősen ritka, műszakilag igényes, de nem éppen olcsó változat megvásárlását. Nem könnyű a dolgunk: a különbségek árnyalatnyiak, inkább a személyes vonzalom számít.
Vágólapra másolva!

Mi történik, ha nem a szívócsőbe, hanem közvetlenül az égéstérbe fecskendezzük be a benzint - mint dízelmotorokban a gázolajat?

Mivel nem kerülhetjük meg a műszaki alapok tisztázását, ha az Audi A6 FSI-motoros változatáról van szó, ugyanakkor az autó szinte mindenben megegyezik a nemrég tesztelt 3.0 V6 TDI modellel (AM 2004/12.), ez a viszonylag rövid teszt is afféle átmenet lesz a Járműtechnika rovat felé.

Sűrítés, hatásfok

Szóval, mi történik? Az első következmény nyilvánvalóan kedvezőtlen: nagyon rövid idő áll rendelkezésre a benzincseppek elpárolgásához. Ezt azonban jóvá lehet tenni a beszívott levegő erős örvénylésre kényszerítésével.

A második következmény, hogy nem feltétlenül lesz egyenletes a keverék eloszlása a hengerben, s ezt előnyünkre használhatjuk ki.

Forrás: Autó-Motor


A puding próbája

Forrás: Autó-Motor

A puding próbája jelen esetben nem az evés, hanem az ivás, nevezetesen az, hogy mennyit iszik az Audi A6 hajtására befogott 3,2 literes, V6-os FSI motor. Nos, az említett tényezők jóvoltából úgy tíz százalékkal kevesebbet, mint a szívócső-befecskendezésű megfelelője. Ez szép eredmény a mai kiélezett versenyben, amelynek szereplői igencsak megközelítik a lehetséges plafont.

Forrás: Autó-Motor

Az, hogy abszolút számokkal kifejezve mégsem olyan szerény ez a fogyasztás, a kocsi és a motor méretein múlik, hiszen tágas, kényelmes, minden komfort- és biztonsági felszereléssel ellátott járműről van szó, ráadásul bizonyos veszteséget mindenképpen okozó összkerék-hajtással felszerelve.

Igaz, az ezúttal is nagyszerűen teljesítő hatfokozatú Tiptronic váltó szintén az étvágy csökkentése irányában fejti ki áldásos tevékenységét, de az Audi FSI takarékossága attól még ugyanolyan relatív marad, mint a "felső-középkategória" besorolás.

A tartalomból:
Menetpróba: Peugeot 407 SW
Teszt: Suzuki Liana 1.6 GS 4WD
Időszerű: úthálózat-fejlesztés (M3, M6)
Sporthírek - F1, rali, CART, MotoGP

Ez, kérem, egy drága autó, két és fél millióval kerül többe és jó két literrel fogyaszt többet a csaknem azonos gyorsítóképességű és maximális sebességű dízelnél. Ilyen szinten azonban nem ez számít, hanem az egyéni preferenciák, s ezért sikert kell jósolnunk a nagyon kulturált, minden helyzetben roppant erős, bármikor kirobbanó gyorsításra képes közvetlen benzinbefecskendezésű modellnek is.

Audi A6 3.2 V6 FSI Quattro
Összlökettérfogat: 3123 cm3
Hengerek/szelepek száma: 6/24
Max. teljesítmény: 255 LE (188 kW) 6500/min
Max. forgatónyomaték: 330 Nm 3250/min
Hosszúság/szélesség/magasság: 4916/1855/1459 mm
Tengelytáv: 2843 mm
Fordulókör: 11,9 m
Saját tömeg: 1680 kg
Teherbírás: 580 kg
Csomagtér: 546 liter
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,1 s
Csúcssebesség: 250 km/h
Fogyasztás városban/országúton: 15,78,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,04 l/100 km
A modell alapára: 14 233 000 Ft
A tesztelt kivitel ára: 15 763 000 Ft
A tesztautó szállítója: Porsche Hungária, 1133 Budapest, Fáy utca 27. Telefon: 06-1-451-5100.

Karlovitz Kristóf, fotó: Hilbert Péter