Bikafuttatás - Lamborghini menetpróba

Vágólapra másolva!
Kezdetnek és napindítónak nem rossz, ha a vezérképviselet udvarán öt Lamborghinivel találja magát szembe az ember, kicsit hátrébb meg még kettő parkol... A nap fénypontja, hogy a hazai szaksajtóban talán elsőként kipróbálhattuk az olasz gyár különlegességeit.
Vágólapra másolva!

A márkanevet és a leszegett fejű bika jelképet az emberek többsége a sportautókról ismeri, pedig Ferruccio Lamborghini mint befutott traktorgyáros állított be Ferrarihoz különleges igényeivel, amelyek közlése után Enzo Ferrari távozásra szólította fel. Innen indult a lapos autók karrierje (1963). Ugyanaz a név, jelkép a gyors kocsikon kívül három műfajban tűnik fel. Talán az 1949-ben indult traktoros a legismertebb, ma az alapító család kezében csak az iroda és épületek klimatizálásával foglalkozó üzlet és az iparban használatos hidraulika rendszerek készítése található.

Forrás: [origo]


Az R4 105 TD típust volt mód vezetni, a motorja 6000 köbcentis, 103 lóerőt és 391 Nm-t teljesít. A fülkében elsőként a sok kapcsoló, pedál tűnik fel, fékpedálból kettő is van, ami együtt és külön-külön is működtethető. Az oka a megoldásnak, hogy külön fékezhető a jármű jobb és bal oldala. A haszna az egyoldali fékezésnek, hogy az egyiket lassítva és a kormányt fordítva a fordulókör alaposan csökkenthető.

Forrás: [origo]


Forrás: [origo]


Igazi luxust és magas szintű megoldásokat az a R7-nél láttuk. Belülről a motorok gázmarkolatához hasonlóan, egy markolat csavarásával nyitható az ajtó, ez ötletes és könnyen kezelhető. Kettő darab légszűrőbetéten keresztül áramlik a levegő a fülkébe, aki permetezőszerrel dolgozik, annak ajánlható az aktív szenes kivitel, a légkondicionáló természetes. Az ülés mellett a fülke is kapott légrugózást. A műszerfal itt már egy ezüst színű műanyag betétben található.

Forrás: [origo]


A sofőr jobb oldalán és az ülés könyöklőjében elrejtve komoly kapcsolóhalmazt helyeztek el. A kettős fékpedál itt is megtalálható. Az elektronikáról annyit, hogy a személykocsikban alkalmazott kábeltakarékos adatbusz rendszert (CAN) használják. Az ismételhető program lépések funkció (ASD) egy gombnyomásra működésbe hozható, így a sok lépésből álló manőverek teljesen automatizálhatók. Csemege a műszaki dolgok iránt vonzódóknak az igen maszív motor-váltó együttes, ez a két elem a főtartó, mivel nincs alváza a Lamborghininek.

Az elit autó és mezőgazdasági jármű között találni néhány közös vonást. Az egyik, hogy a traktorok is csak megrendelésre készülnek és a vevő igénye szerint épülnek. Ez az üzletkötők dolgát alaposan megnehezíti, mert alap abroncs sincs megadva, gumiból is többféle létezik egy típushoz, nem beszélve a különféle segédhajtásokról, apróbb dolgokról. A formatervezés terén szintén találni párhuzamosságokat. Ennek egyik jele az egységes, elegáns ezüstszínű fényezés, a másikat a motorházak jobb szélén találni. A kis táblácska felirata arról tanúskodik, hogy az évszázad tervezőjének megválasztott Giurgiaro cége, az Italdesign álmodta meg a csinos külsőt és a belsőt. A mindkét vállalatnál használt filozófia részét képezi a magas szintű technika beépítése. A legfőbb közös nevező a bika, amely a kocsik elején-hátulján és a kormány közepén is ott díszeleg.