Valamit valamiért - Skoda Octavia 1.4 16V Ambiente

Vágólapra másolva!
A nyolc év után megújult Octavia kissé zavarba ejtő darab, mert mérete és minősége alapján kilóg a kompakt osztályból, de a középkategóriába még nem fér be. Sajnos, ugyanezt az ára alapján is kijelenthetjük, hiszen az általunk tesztelt, 1,4-es alapmotorral hajtott modell 3,8 millióba kerül - bár ezért a pénzért meglehetősen sok extrát adtak a Skodához.
Vágólapra másolva!

Ez az autó nagy. Akár centivel méricskéljük, akár egyszerűen csak teszünk vele pár kört a háztömb körül, szinte biztosan ez lesz az első benyomásunk. Persze, ha csak a centiket számlálgatjuk, viszonylag szolidnak tűnik majd a növekedés az előző modellhez képest: a karosszéria 6,5, a belső tér hossza nem egészen 5 centivel lett nagyobb, az első és hátsó fejmagasság pedig mindössze 8 illetve 4 milliméterrel nőtt. Az új Octavia mindettől nem lépett eggyel magasabb kategóriába, ám ennyi bővítés már elég ahhoz, hogy az autó utasterében immár négy megtermett felnőtt is kényelmesen utazzon.

Optikai tuning

Mladá Boleslav ügyes formatervezőinek komoly munkája fekszik abban, hogy az Octavia még nagyobbnak érződik, mint amekkora a valóságban. A kocsiról egyszerűen sugárzik a nagyautóság: orr-része a Superb vonalait idézi, motorházfedelének V alakú domborítása kifejezetten erőteljes, a karosszéria formáját nagy, sík lemezfelületek határozzák meg, az oszlopok vaskosak, a hátsó lámpatestek tolatófénye az Audik stílusában készült... Belül ugyancsak nagyautós a hangulat: az ajtó masszív, a műszerfal komoly hangulatú, akárcsak a középkonzol, a nagy méretű első ülések közt pedig még egy széles kartámasznak is jutott hely.

Forrás: Autó-Motor


Szívhangok

Forrás: Autó-Motor


Forrás: Autó-Motor


Lendületben

Forrás: Autó-Motor


A tartalomból:
Menetpróba: Ferrari F430, Porsche Boxster, Alfa 147
Teszt: Mercedes-Benz A180 CDI, Citroen C3 SX 1.4 HDi SensoDrive
Melléklet: Autók téli felkészítése
Közlekedésbiztonság: A téli gumi fontossága



Balla Márton, fotó: Hilbert Péter