Majd' száz kilométert sikerült megtennem a Wartburggal, az egynapos tekergés igencsak emlékezetes maradt. A sokak által lenézett keletnémet autó egyéniség, stílusa, hangulata van. A tesztjármű forgalmija szerint az üzembe helyezés 1981. február 17-én történt, a kocsi az azóta eltelt huszonhárom év ellenére is jól néz ki.
A hideg délelőttön az átlagosnál hosszabb önindítózással sikerült életre keltenem a néhány hétig pihentetett Wartburgot. A tulajdonos Nagy Balázs Lászlóné megbecsüli a járművet, még soha nem hagyta cserben, s a családjával kétszer is megjárta vele Törökországot - minden különösebb gond nélkül. A megtett kilométerek száma "kímélő üzemmódról" tanúskodik, az óra még épp csak túllendült a 90 ezren.
A keletnémet ipar büszkesége egyszerűségével és masszívságával hódít. Kétütemű, 992 köbcentis, háromhengeres a motorja, ami hosszában lett elhelyezve a tágas motortérben. A Wartburg technikai egyszerűsége, gyors javíthatósága, olcsósága elgondolkodtatott: a ma készített, elektronikával telezsúfolt autók vajon húsz év múlva is hasonlóan fognak működni? Ennek eldöntéséhez egy adat, a hibastatisztikákat bőszen gyűjtögető autóklubok feljegyzési szerint a legtöbb megállást az elektromos és az elektronikai hiba okozza.