Tökéletes alap - Citroën C2 VTS 1.6i 16V

Vágólapra másolva!
Ez az az autó, amivel Bútor Robit kellett volna látnunk versenyezni a 2004-es évben... Vagyis annak az alapja. Lássuk, mit tud ez a kis méregzsák.
Vágólapra másolva!

A Pásztor Tamás biztosította lehetőséget kihasználva, néhány napig alkalmam volt kipróbálni a Citroën legkisebb, versenyautó alapnak is szánt típusát. A Citroën Pásztor név ismerős lehet mindenki számára, hiszen korábban Herczig Norbi, idén pedig Bútorék autóján hirdette, hogy a hazai Citroën kereskedők közül a legkomolyabban hisznek a ralisport erejében és támogatják kedvenc sportunkat, büszkén hirdetve már a kereskedés bejáratában, hogy ez a márka adta az idei világbajnokot is.

Visszakanyarodva az autóra, két irányból közelíthető meg a C2 VTS. Egy tökéletes versenyautó alap, ami már az elődöknél is bizonyított, valamint egy kis autó, amivel nem vall szégyent kedvesünk a bevásárlóközpontok parkolóhely-vadászatainál, és nyugodt szívvel beülhetnek azok is, akiknek az utcai gyorsulási harcok győzelmei növelik a önnön megelégedettségi rátájukat.

Versenyre születve

A Citroën Saxo Super1600 sikerei után nem volt kérdés, hogy az új kisautó, a C2 is szeretné folytatni ezt az utat. Az autóhoz mindent lehet rendelni, ami alkalmassá teszi a versenyzésre. Az alapban 125 lóerős motort 4000 euró alatti áron lehet 180 lóerőssé tenni, vásárolható hozzá N2 szett külön murvára és külön aszfaltra 15000 euró körüli áron, amiben minden benne van, amivel a kis C2 csoportjában nyerő autóvá tud válni. És ha valakinek ennél erősebb versenyautóra van szüksége, és nem a széria kategóriát szeretné választani, de a Super 1600 már drágának tűnik, akkor természetesen "sima" A6 csomag is rendelhető.

Utcai harcos

Forrás: Duen


Az autó nem sokkal több, mint 1000 kilogramm (1045), a 16 szelepes motor 202 kilométeres végsebesség elérésére teszi képessé, amihez rendes fék tartozik, a négy tárcsafékből az elsők belső hűtésűek.

Forrás: Duen


Alumínium a váltókar is, ami viszonylag nagy úton, de pontosan és nagyon könnyen jár. Öt sebesség jutott, ami kellő számú kapcsolgatás mellett elégséges a városban ahhoz, hogy kiautózzuk az 1.6-os motor adta lehetőségeket. Szereti, ha pörgetjük a motort, amiért cserébe valóban minden helyzetből gyorsan eltávozhatunk...

Forrás: Duen


A futómű hangolása szenzációs! Igazi gokartozás jut a pilótának, a kanyarsebesség kipróbálása előtt szükséges a kellő követési távolság betartása, majdnem biztos, hogy az előttünk lévőt pillanatok alatt utolérjük...