Nehéz választás - Ford Mondeo 2.2 TDCI Ghia Executive és 3.0 V6 Ghia

Vágólapra másolva!
Aki beleül a Ford Mondeo Ghia felszereltségű V6-os, háromliteres modelljébe, amelynek sebessége eléri a 240 km/órát, aligha állhatja meg, hogy fel ne kiáltson: igen, ez kell nekem! Világképe rendben is marad mindaddig, míg a kereskedő galádul meg nem mutatja neki ugyanazt az autót 2.2 TDCI dízellel. Mert akkor kettéhasad a szíve, különösen ha meglátja a két modell alapára közti mindössze ezer forintos különbséget...
Vágólapra másolva!

Henry Ford nagyon gyakorlatias ember volt, egyszerűen humbugnak nevezett sok mindent, ami mások keblét hevíti. Ő azt nézte, hogy milyen autót, hány dollárért tud az emberek alá adni. Mint tudjuk, voltaképpen ő alapította meg azt az autóipart és tömeges automobilizmust, amely a mai világ egyik alapja. Nos, Henry Ford sohasem mondott olyasmit, hogy tessék, itt az autóm, szeress bele és vidd el! Helyette a száraz tények beszéltek. Ez most a Mondeóról jutott eszembe. Nagyon jó, nagyon korrekt kocsi, ára arányos a felszereltséggel. Mégsem ismerek senkit, aki Mondeóval álmodna. Inkább számít egy szép hivatali karriert elismerő vállalati kocsinak, mint titkos vágyak beteljesülésének. Mindenki dicséri, de senki sem áradozik róla. Talán, mert nem ismerik a két csúcsmodellt. Azok még a blazírt embert is fellelkesíthetik.

Excellenciás

A 155 lóerős, 2,2 literes Duratorq TDCi a Ford Centre for Diesel Excellence (Dízelfejlesztési Központ - Dagenham, Nagy -Britannia) alkotása. Már alapképességei messze kiemelik az átlagból, ráadásul a szabadalmazott TDCi túltöltési funkció bizonyos helyzetekben 400 newtonméterre növeli a nyomatékot. Míg a manapság jellemző dízelek 1800/perctől kezdenek használható nyomatékot leadni, a 2,2 literes Duratorq TDCi már 1300-tól erősen húz - de még alapjáraton ketyegve is 50 km/órával viszi az autót. Turbója 225 000/percre pörög fel, szemben a 130 lóerős TDCi 191 000/percével. Változó geometriájú, miáltal a gép nagyon élénken reagál a gázpedálra, s az egész fordulatszám-tartományban nő a nyomaték, amit jól illusztrál, hogy nulláról százra 8,7 másodperc alatt gyorsul az autó, negyedikben pedig 5,8 másodperc alatt fokozza sebességét hatvanról százra. Csúcssebessége 220 km/óra.

Forrás: Autó-Motor
Forrás: Autó-Motor


Csúcstámadó

Ha a hegymászásból akarunk példát venni, akkor az alsó régiókban erős, de a legmagasabb ormokon már légszomjjal küszködő dízel a teherhordó, aki felviszi a sátrat az előretolt táborba. A csúcstámadó viszont, aki alant nem teljesített semmi különöset, de még ott is egyre feljebb tör, ahol mások már visszafordulnak, a V6-os benzinmotor. Az egység az ST220-as Mondeóban szolgáló V6-os 22 lóerővel szelídített verziója, átprogramozott elektronikával. A vele felszerelt Mondeo 7,9 másodperc alatt gyorsul százra, s végsebessége 240 km/órát ér el. Nyomatéka 263 newtonméter 4900/percnél. Ez ugyan jóval kisebb, mint a dízelé, de azért bőven elegendő a kellemes, kevés sebességváltást igénylő autózáshoz - ennek is hatfokozatú (Durashift) a váltója.

Forrás: Autó-Motor
Forrás: Autó-Motor


Semmi sem hiányzik



Karlovitz Kristóf, fotó: Hilbert Péter