Erőkülönbség - Ford Focus Sedan 1.6 Ti-VCT és 2.0 TDCi Ghia

Vágólapra másolva!
Ezüst és fekete. Benzines és dízel. Az új négyajtós Ford Focust 1,6-os, illetve kétliteres TDCi erőforrással próbáltuk, utóbbi egyértelműen jobban illik az autóhoz. Három teszt egy helyen.
Vágólapra másolva!

Volt idő, amikor bálványként tekintettem a Focusra. Az első ötajtós mestermű volt a szememben, tapadtam az összes olyan kirakatra, amiben megláttam. Anno volt valami - akkor még újdonságnak számító - akció is, hogy a tesztvezetésre jelentkezők között kisorsolnak egy autót, noszogattam is apámat, próbálja ki, hátha. Nem ment vezetni, nem nyertünk, s ami azt illeti, a szerelem is szép lassan elmúlt.

Aztán középsuli végén, még a múlt évszázadban ismét feltámadt, midőn egyik osztálytársam megörökölte az ősök Focusát. Már a négyajtóst. Sokan szidták azt a kocsit, hogy mennyire csúnya és aránytalan a formája, nekem viszont minden álmom volt, hogy egyszer elvihessem egy körre. Sose jött össze, asszem' három métert tolattam vele, és slussz, ezzel el is szállt minden lelkesedésem.

Focust egészen mostanáig nem is vezettem semmilyen karosszéria-változatban, ezzel az új limuzinnal estem át a tűzkeresztségen. Ha csak a külsőt nézzük, egyáltalán nem jártam rosszul, hiszen az új négyajtós nagyságrendekkel jobban néz ki, mint a régi. Hasonlít a Mondeóra, persze, hiszen manapság az a trend, hogy legyen egységes márkaarculat és anyám kínja, erre pont rímel, hogy olyan lett, amilyen.

Klikk a galériáért!

Több és nagyobb képért tessék kattintani!

Ha valamije, hát a hátsó lámpája nem igazán tetszik, kicsit bumfordi lett, s talán ront egy hangyányit a kifejezetten pozitív összképen. Annál jobban sikerültek viszont az első fényszórók, a derékszögek és ívek kombinációjára mindig "magas pontszámot" adok, s noha a lámpatesteket az ötajtósról emelték át, azért nem bírom megállni, hogy ne hajoljak meg a tervezők előtt: ilyen elegánsan integrált indexeket ebben a kategóriában még nem láttam, bravó.

A Ford a szögletes helyett hagyományosan ovális légbeömlőkkel operál az utastérben, dizájnilag ez nem az én világom, inkább a "katonásabb" formák híve vagyok. Ettől függetlenül a megújult belső (a fabetétet leszámítva, amire mindig fújok) tetszik, nagyon jót tett a Focusnak, hogy a mérnökök kicsit letisztultabbá tették a formavilágot. Mindennek szépen megvan a helye, egyértelmű, hova kell nyúlni. Az már csak kötekedés, hogy a Ghia felszereltséghez szerintem elegánsabb lenne digitklímát passzintani.

Forrás: [origo]



Forrás: [origo]





Forrás: [origo]



kd