Tepsikóla - Chrysler 300C 5.7 V8 Hemi

Vágólapra másolva!
Megannyi díj nyertese lett a Chrysler 300C odaát, és ezzel a döntéssel abszolút egyet tudunk érteni azután, hogy teszteltük az amik népautójának brutálmotoros sportlimuzinját. Élményhegység.
Vágólapra másolva!

Annyira itt van Amerika, hogy nagyon. A mindennapjainkba betüremkedő tengerentúliságnak most csak a négykerekű szeletével foglalkoznánk. Nem is olyan régóta a dallamosnak nem mondható, de legalább jó hosszú nevű importőr, a DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. kínálatában (a Mercedes-Benz és a smart mellett) újfent kapható a Chrysler Magyarországon, miként a Jeep, és nemsokára tán majd a Dodge is. Igen, Cadillacet/Corvette-et is kapni, de ezt a vonalat jelen cikkben hagyjuk.

Tesztalanyunk a 300C, annak is különleges, Hemi-blokkos csúcspéldánya. Amerikában 2005-ben a típust (a Chevrolet Corvette-et és a Ford Mustangot verve) Év Autója-díjjal meg még egy csomó más elismeréssel jutalmazták. Nálunk pillanatnyilag ez az 5.7 literes V8-as a legerősebb - hazai pályán létezik már a még durvább, SRT8 jelű változata 425 pacival, 6.1-es gyorsulással, 20-as kerekekkel, ésatöbbivel. USA-alapára 42 ezer dollár, tessék átszámítani... Nevetséges. A hivatalos oldal röpke termékismertetőjében használt "power everything" kitétel remekül példázza, mi is kell az amerikai felhasználóknak.

Forrás: [origo]

képek > mutogatós videó > pörgős-forgós-tanulós videó

Alábbi minimáltáblázatunkból azért az is kiderül, hogy Magyarországon sem olyan drága a 300C, sőt:

2.7 benzin3.5 benzin3.0 dízel5.7 benzin
LE193249218340
Nm257340510525
M Ft10,412,511,415,5

Mert a német elitek sokkal többe kerülnek. A nagy hármas háza tájáról azokat a modelleket kerestük ki, amelyek mennek úgy, mint az 5.7-es 300C. Az óriási árkülönbség azért van, mert a BMW-nél ezt már az 540i tudja, az Audinál csak az A6 legjobbja összkerékhajtással, a Mercedes-Benz E-osztálynál is csupán (az AMG-t leszámítva) a csúcs, az 500-as.

BMWAudiMerci
LE306335306
Nm390420460
M Ft16,620,218,3

Maradjunk annyiban, hogy mindhárom ára úgy 20 millió körül mozoghat azonos felszereltséggel és csicsával. Rajtuk kívül ezen a szinten meg még tán a 4.6-os, 320 lovas Cadillac STS rúg labdába (18.4 millióról indul), a gyengébbik 4.2-es, a 300 lóerős Jaguar S-Type (18-tól), no és a 284 lovas Lexus GS430 a maga 19,2 milliós árcédulájával.

Forrás: [origo]

Ez van. A Chrysler 300C abszolút nyertes, ha az ár az első. Ha még azt is hozzákanyarintjuk, hogy az 5.7 V8 Hemi árából 3 millió forint a regisztrációs adó...

Egyébként a nem túl sikeres 300M-utód Chrysler 300C "kis" V6-os benzineseihez négyfokozatú, az 5.7-eshez és a közös nyomócsöves, hathengeres Merci-dízelhez ötsebességes automata váltót párosítanak. A lépcsőshátúnál formailag talán még vérpezsdítőbb Touring felára 5-600 ezer, a csak a kombihoz rendelhető összkerékhajtásé félmillió forint.

Azt pedig rövidesen megtudjuk, hogy ezért a pénzért mit is kapni. Addig még arról, hogy az ötvenéves múltra visszatekintő 300C retrós, ergó trendi formavilága egészen egyedi, már az európai szemnek. De Amerikában is azért annyira népszerű, amennyire (eléggé) az, mert baromi jól sikerült. Visszacsempészve egy kis múltat, a végeredményt megfejelve a tüneményes Hemi-technikával.

Forrás: [origo]

Szóval: a félelmetes hosszhoz (5015 mm) szintén nem kis tengelytáv (3050 mm) tartozik, az 1880 mm-es szélességgel és a nyúlánksághoz képest szerény 1475 mm-es magassággal együtt kész tepsi a 300C. A függőleges orr rollsos, marcona, gengszteres, mindent visz, hátulról visszafogottabb, oldalról, keskeny, lőrésnyi ablakaival és bár nem 20-as,"de csöppet sem filigrán, ballonos kerekeivel bezzeg lenyűgözően bunkeres. Terebélyes motorháztető, tömpe, ezzel együtt jókora, fél köbméteres csomagtartót rejtő far, zseniális.