Megvan, Samsonite! - Lexus GS 450h menetpróba

Vágólapra másolva!
Ülünk a sajtótájékoztatón, már vezettük a kocsit. Egy 15 milliós luxusautóról van szó, egy 345 lóerős hibrid sportlimuzinról. Amelynek akkora a csomagtartója, mint egy Yarisé. Hehe, ezt biztos nem említik meg... De. De még hogy! Okos, nagyon okos ez a Lexus, kalap le.
Vágólapra másolva!

Szóval ülünk ezen a sajtótájékoztatón egy jófajta málagai szállodában, "golfrizortban", és újfent azt kell, hogy gondoljam, nincs olyan a világon, mit ne lehetne pozitíve megmarketingolni. Már autóiparilag. Mert az azért vicces, valljuk be, hogy egy ekkora kocsinak 280 literes a csomagtartója. Kábé mint egy Yarisnak. De a Lexus GS majd' egy méterrel hosszabb. És a Yarisé bővíthető, hátsó üléssora tologatható, meg ilyenek.

Bezzeg a GS 450h-nak, a Toyota-leány Lexus legújabb hibridjének, teljesítményhibridjének, gyönyörű, kiváló, egyedi és ultrafinom sportlimuzinjának nem az. A "mezei" GS-ekéhez képest (430) a térfogatcsökkenés mondjuk azért van, mert kellett a hely az akkumulátoroknak meg ilyenekenek, és passz. Hát így. Samsonite-ilag részletek a következő oldalon. Na, de most, hogy illetlenül hamar felhívtuk a figyelmet a személygépjármű szeplőfoltjára, gyorsan az árával is szembesüljünk.

A Lexus GS 450h alapára 15 millió forint. Sok pénz. Ám relatíve egyáltalán nem az. A V6-os GS 300-as 13,5, a V8-as GS 430 19,2 millióról indul. A riválisok, egy szintúgy V8-as, 300 lóerő feletti teljesítményű BMW 540i, egy Audi A6 4.2 quattro, egy Mercedes-Benz E 500 is csak naná, hogy ennyi rengeteg pénzért kapható. Prémium kategória, kiváltságosok klubja.

Csak a Lexusnak nincs akkora presztizse. De van mögötte egy Toyota, amely a világ legnagyobbja akar lenni, s nyilván az is lesz. Meg vannak szenzációs modelljei. Egy IS, a GS, a még grandiózusabb LS, az exkluzív kabrió, az SC, valamint az RX. Abból is van hibrid, az RX 400h parádés. Ő is teljesítményhibrid - ellentétben az úttörő Priusszal.

De most már szigorúan a GS 450h-ról. Amely az első hátsókerekes hibrid. A legizmosabb. Az első hibrid prémium szedán. Az első hibrid 100 lóerő/liter csúcsteljesítménnyel. Orrában egy keresztben beépített 3,5 literes, V6-os, 296 lóerős benzinmotorral (368 Nm), kettős befecskendező- és VVT-i rendszerrel. Meg egy 200 lóerős villanymotorral, amely 275 Nm nyomatékot biztosít zéró fordulatszámtól, hoppá. A hajtáslánc összetett teljesítménye 345 lóerő, nesze.

A vége 250 km/h, a százas sprint nem több mint 5.9 mp. Az nem egyszerű. De az meg még sokkal elképesztőbb, hogy 80-ról 120-ra 4,9 (más forrás szerint 4.7) mp alatt gyorsul, és itt most álljunk meg egy percre. Ez, hogy maradjunk a BMW-nél, de már nem is az 540, hanem az 550i-nél, ez gyönyörű. Mert a bajor sportoló idevágó adata 5.2 mp. Az 530d-jé pedig 5.1. Ergó mindent visz a Lexus GS 450h, papíron.

Több és nagyobb kép a galériában!

Mielőtt azonban rátérnénk a gyakorlatra, még arról, hogy a váltó "természetesen" automata. Lehet szekvenciálisan is kapcsolgatni (6 sebességesen), de teljességgel fölösleges, legföljebb motorfékezésre jó. Mert kétfokozatú. Azaz inkább fokozatmentes. A fogyasztás (gyári átlag: 7,9 l/100 km) meg elvileg olyan, mint mondjuk egy négyhengeres kétliteresé. Példál egy Toyota Avensisé. A károsanyag-kibocsátás (186 g/km) is lényegesen alacsonyabb a pályatársaknál.

Forrás: [origo]

És még 50:50 arányú a tömegelosztás. Az elektromos szervokormány meg változó áttételű. A felfüggesztési rendszer is változó, adaptív. Ésatöbbi. Mindjárt részletesebben is. A Lexus GS 450h magyarországi értékesítése június 8-án kezdődik.

Újabb luxus-hibrid a Lexustól/auto/ujdonsag/20060413ujabb.htmlLuxus hibrid-Lexus 300 lóerővel/auto/ujdonsag/20050324luxus.html