Belső körlevél - Kia Magentis 2.0 EX Premium Plus

Vágólapra másolva!
Azon morfondírozom, hogy ki az az elvetemült, aki egy Magentis-tesztet elolvas? Valljuk be őszintén, ez nem az az autó, amire azonnal rákattan az internetböngész. Valószínűleg oly' kevesen vagyunk, hogy akár tegeződhetünk is. Szevasztok!
Vágólapra másolva!

Autósmozi: Kia Magentis

Komolyodjunk egy picit, és vessünk egy gyors pillantást az autósipar jelenére, jövőjére. Az amerikaiak szenvednek, keresik a helyüket. Európa drága és túl szofisztikált. Japán nyomul ezerrel, csinálják a jövőt. Kína ébredezik (jaj nekünk). Korea. Nos, Korea nagyon érdekes helyzetben van. Elmúlt a "gyártsunk olcsó autót" lelkesedése - hisz' mindig lesz egy olcsóbban, olcsóbbat gyártó ország -, viszont még nagyon hiányzik az imázs, vagy másképp a márka értéke. A világ pedig nagyon nehezen billen ki a megszokott kerékvágásából, erről azok tudnak mesélni, akik hallottak már az inkvizíció koráról.

Akkor most merre?

Te mit tennél, ha ez az egész nem volna több, mint érdekes stratégiai játék a gépeden? Irány a legnagyobb piac, aztán lesz, ami lesz? Szerintem is. A Kia ezért gyárt sok autót az amiknak. Persze nekünk nem jó ugyanaz, mint nekik. Milyen érdekes, hogy minden egyéb területen már sikerült uniformizálniuk az ízlésünket, nem? Szóval egy kicsi testreszabás után tessék, itt van a sikermodell.

Fejlődés

A Kia fejlődése már messziről is szemet szúr. Azok a modellek, amelyeknek mind a négy kereke hajtott, nos azok szakmailag és közönségszempontból is sikeresek. Simán felveszik a versenyt a konkurenciával. Na jó, de ez nem olyan súlyos szegmense az autógyártásnak. Viszont a középkategória. Ajvé! Az már egy jó kis zsíros súlycsoport! Az európai ranglista olyan neveket jegyez itt, mint: Passat, Mondeo, Vectra, 407, Avensis - tovább is van, mondjam még? Olyan ez a piac, mint egy véres húsdaráló, ahova rendszeresen belenyúlnak olyanok, akiknek több ujja van, mint szeretnék. Imádom a képzavaraimat!

Fog ez menni!

Az első találkozás a Magentisszel felemásra sikeredett. Elhatároztam, hogy félreteszem a bennem bujkáló ellenforradalmárt, és nem esek ösztönből neki, hogy felaprítsam. Ahogy közeledtem felé, rám nézett a jobb oldali fényszórójával, barátkozón, majd megláttam a hűtőrácsát. Éreztem a jeges rémületet. Nem fog ez menni! Legszívesebben a helyszínen lefeszegettem volna egy pajszerral a krómozott, bugyuta vigyort az elejéről. Aztán körbejártam. Klasszikus, formás szedán. A hátulja kifejezetten tetszik. Harmonikus, kicsit emlékeztet erre-arra, de nem plagizálón.

Forrás: [origo]

Több és nagyobb kép a galériában

Nézzétek majd meg az illesztési hézagait. Ez igen! Nem lenne tisztességes, ha nem rúgnék bele az E-Klasse Mercibe, ugyanis nem is olyan rég pont azon nézegettem végig az illesztéseket. Igaz, ő nem mai gyerek, de akkor is, lehet tanulni. Egyenletes, szép, szűk illesztések végig a karosszérián. Persze a fenti hézagok nem befolyásolnak semmit sem, csak hát itt és most éppen azt látjuk, miképp próbál egy gyártó márkaértéket varázsolni! Na, akkor lássuk, mi van belül!

Japán. Vagy német

Ha a kormányon Toyota-logó lenne, elhinném, hogy abban ülök! Jó minőségű anyagok, kultúrált, nem hivalkodó formák, rendezett kezelőszervek. Hoppácska! Apámat megkérdeztem, hogy szerinte milyen ország gyártmányában ülünk? Ő simán lenémetezte. Halló, nem bántjuk az öreget!

Forrás: [origo]

Hely van bőven. A műszerfal két, köralakú műszerre van osztva - csak-a-BMW -, alul digitálisan vízhőfok és üzemanyagszint, középen a fedélzeti számítógép funkciói. A kormány bőrözése kicsit csúszós, a hifi szépen szól, kazettás, CD-váltós, MP3-as, de a rádió RDS funkcióját nem tudtam bekapcsolni. Van rajta egyáltalán? Csak azért sem nézem meg a kezelési könyvét! Ami nem megy két perc alatt, azt sohasem fogom megkedvelni egy autóban. Én már csak ilyen vagyok. Hátul kényelmesen elférek magam mögött. Újabb jó pont. Négy felnőtt jól megvan. Még a nagy felnőttek is. Persze nem mind mögöttem.