Szezonon túl - Mitsubishi Colt CZC

Vágólapra másolva!
Állítólag a vízisíévad végéig tart a kabriószezon is, aztán tető becsuk, s a víz melegedéséig semmi haszna a nyitható fedélnek, csak a hátrányait élvezhetjük. Na ezt a mondatot gyorsan felejtsék is el, van rá cáfolat.
Vágólapra másolva!

Az első, a hírhozó, a miniben is megjelenő keménytetős kabrió, vagy közérthetőbben Coupé-Cabriolet a Peugeot 206 volt. Kitörő sikert aratott... Így, ahogy az lenni szokott, mindenki utánozni kezdte. Mivel a díjnyertes formák döntő többsége elfogyott, ezért a Mitsubishi Pininfarinához fordult. Skicceljen már fel valami nyerőt. Hát a CZC lett belőle. Az öreg első ránézésre kicsit félmunkát végzett. Elnagyoltnak, befejezetlennek tűnik. Ám csak elsőre csúnyácska, másodikra már érdekes, egy hét alatt pedig meg lehet találni benne a szépséget is. Bár ha az autó nem is, a Pininfarina-logó kifejezetten tetszett.

Télen is?

Nehéz elképzelni, de Svédországban rengeteg kabriót adnak el. Csak egy kis napsütés kell hozzá, s a rénszarvasok között cikázva máris nyílnak a tetők. És akár mínusz fokokban is lehet hasítani. Ugyanezt itthon is meg lehet tenni, meg is tettem. Pulóver, polármellény, fület is védő sapka, maxfűtés kézre, arcra, plusz ülésfűtés. Ja, és egy keménytetős kabrió. Ennyi, s nem több kell ahhoz, hogy büntetlenül élvezhessük télen is a nyitott autózást.

De mire is jó a keménytető? Semmire! Ugyanolyan, mint egy jó, bélelt vászontető. Na jó, esetleg kicsivel nagyobb biztonságérzetet ad, és ez ugye döntő lehet. Ja igen, és megáll rajta a mágneses síléctartó. Ennyi... Ellenben sokat dob a Colt CZC-n, hogy 22 másodperc alatt hajítja le tetejét, s máris szabadok vagyunk. Mindenesetre, akinek kabriója van és még nem próbálta azért, akinek meg nincs (kunyizza be magát valahova), az meg azért próbálja ki, hogy milyen 7 fokban csillagokat számolni. Kocsiban, hetvennél, tető nélkül.

Én kipróbáltam. Valószínűleg újgazdag ficsurnak néztek, rosszabb esetben kitartott, enyhén meleg egyénnek, mikor a Clark Ádám téren, este hétkor 7 fokban leengedtem a tetőt, és fülig érő szájjal engedtem be a pofátlankodókat. Eggyé váltam a levegővel, környezettel. Még talán a kocsival is összeforrhattam volna, de... Na, hagyjuk későbbre az ünneprontást. Nyolcvanig felhúzott ablakokkal vígan lehet dauerszaggatás nélkül közlekedni, felette már hiányzott hátulról a szélfogó. Egy tény, fázni így sem fáztam, csak egy kicsit nagyobb volt a huzat.

Forrás: [origo]

Kisautós-nagyautós

A CZC beltere tipikus kisautós-nagyautós kabrióbelső. Mint a 206 CC-jé. Bár volt bőrülés ülésfűtéssel, meg bőrváltó és -kézifékkar, de a többit még a 2 millás Dacia Loganból is kiutálnák az emberek. Nem szép, sőt inkább csúnya, fröccsöntött műanyagok, aminél Feri bácsi az utolsó faluban is szebbett készít tíz darab kétliteres pillepalackból. Plusz valami derengő, zöldes megvilágítás, ami ET-nek útban hazafelé biztos tetszene, nekem inkább a gyomrom forgott tőle. Teltpiros, fülledt vörös, lebukónap-narancssárga. Ezek úgy passzoltak volna, na de halványocsmányzöld?

Bemutatkozik a nyitott tetős Mitsubishi Colt/auto/ujdonsag/20060117bemutatkozik.html