Kötelező kör - Mazda2 3 ajtós menetpróba

Vágólapra másolva!
A japán márka lefutotta a kötelező körét a legkisebb modelljénél, így az ötajtós változat után hamarosan olcsóbb és könnyebb háromajtós karosszériával is rendelhető lesz. A kevesebb nyílászáró mellett további újdonság még, hogy felbukkant a kínálatban egy 1,4 literes dízelmotor is, amely ugyan nem fog forradalmat csinálni a két pörgős benzines árnyékában, ám aki be van oltva száguldozás ellen és szeret fogyasztási rekordokat döntögetni, annak ideális lehet.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Jól áll neki, hogy elhagyták a két hátsó ajtót
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A vagány formájú ötajtós Mazda2 mellett egy még vagányabb is felbukkant a japán márka kínálatában. A háromajtós. Még mielőtt nagyon elvesznénk a számok között, nézzük meg, miért is jó egy ajtóktól megfosztott kisautó: a legfontosabb, hogy olcsóbb, jelen esetben 130 ezer forinttal vagyunk beljebb az ötajtóshoz képest, ha lemondunk a hátrakászálódás kényelméről. Kevésbé életbevágó, de megér egy mondatot, hogy a háromajtós 5-10 kilóval könnyebb az ötajtós változatnál, ami viszont sokkal lényegesebb, hogy jóval sportosabb a fizimiskája. A hátsó ajtók elhagyásával még látványosabb lett a meredeken emelkedő övvonal, jobban kijönnek az autó oldalán végigfutó hullámok és törések. Ami a praktikumot illeti, igenis van létjogosultsága a háromajtósnak, hiszen egy ekkora autót rendszerint fiatalok, illetve második járgánynak vesznek, így a második üléssorra csak szökőévente mászik be egy-egy utas, akkor meg minek annyi kilincs az autó oldalán.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Skandináv tájkép, japán kisautóval
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A hátsó ülésekre való bejutás - ha jó oldalon kezdünk neki - nem igényel balettos múltat, minden más esetben könnyen úgy járhatunk, mint Micimackó, amikor felfalta Nyuszi mézkészletét, és a hasánál fogva beszorult az üregbe. Az anyósülés szépen előrebillen és -csúszik, így még az ülőmunkát végzők is könnyedén behelyezhetik az évek során kissé megvastagodott sziluettjüket hátra, a vezetőülés viszont makacsul ragaszkodik a helyéhez és csak annyi engedményre hajlandó, hogy előrebillen, így három dolgot tehetünk: ugrunk egy fejest a támla felett, megkerüljük az autót és az anyósülénél szállunk be, kitartóan próbálkozunk a hagyományos módon bejutni, amely során átéljük Micimackó kalandjait.

Forrás: [origo]

A sajtóanyag szerint ez a kategória egyik legszélesebb belépőnyílása
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Akárhogy is van, akkor járunk a legjobban, ha beszállás után a kormány mögött találjuk magunkat, ugyanis, ahogy azt korábban már megírtuk a nálunk járt ötajtósok esetében is, a legkisebb Mazdát kifejezetten élvezetes vezetni. A kormány közvetlen, a váltó csuklóból működik, a felfüggesztés feszes, így élvezet vele a városi szaladgálás, és még azt is meg tudjuk neki bocsátani, hogy a beltér kissé puritán, az ajtókra például egy centi kárpit sem jutott, csak műanyagok garmadája. A "mi kellett volna még" listára egy hatodik fokozat is felkerült nálam, ugyanis hosszú távon kifejezetten zavaró az ötödikben négyezer felett pörgő motor az autópályán, még egy városi kisautó esetén is.

Aki mindezek ellenére sokat szeretne utazni a Mazda2-vel, annak az új, 1,4 literes dízel lehet jó választás, bár a jelenlegi üzemanyagárak mellett minimum a Marsig kell elautózni, hogy bejöjjön - a hasonló felszereltségű 1,3 literes benzineshez képest számított - 350 ezres felára. A PSA konszerntől átvett 68 lóerős dízelről annyit érdemes tudni, hogy szürke kisegérként cincog a motorháztető alatt, az étvágya ennek megfelelően viccesen kevés, bár jelenleg ezt a keveset is aranyáron mérik. A gázolajos motor további hátránya, hogy a kínálat két benzines tagja sokkal jobban illik a kis Mazda sportos karakteréhez, az 1,3 és az 1,5 literes benzinmotorok kifejezetten szeretik a pörgetést, utóbbi 103 lóereje pedig még valóra is tudja váltani azt a dinamikát, amit a külső ígér. A háromajtós kivitellel kapcsolatban az a huncutság, hogy nem lehet majd alapfelszereltségeket választani, így a legolcsóbb (TE Pro) felszereltségű 1,3-as benzines is mintegy 3,8 millióba fog kerülni. Az első háromajtós szállítmány a nyár végén érkezik Magyarországra, ám az 1,5 literes - sportos kiegészítőkkel felcicomázott - GT SAP csúcsváltozatra egészen decemberig kell várni.


Mazda Sassou - a frankfurti előfutár

A Mazda a 2005-ös Frankfurti Autószalonon rántotta le a leplet a Sassou nevű koncepciójáról, amely a kettes sorozat előfutárának tekinthető. Bár a ledes lámpák és a csinos kis visszapillantók lemaradtak a szériagyártásig vezető rögös úton, az autó formája és stílusa alapvetően nem változott. Kevesen tudják, de a Mazda kettes szériájának van egy lépcsős hátú változata is, de ezt nem hozzák be a modell legnagyobb felvevőpiacának számító Kínából, ahol nem mellesleg a gyártás is folyik.