Nem HF, de majdnem Bravo - Lancia Delta 1.6 Mjet

Vágólapra másolva!
A Delta külseje annyira megnyeri az embereket, hogy másra már nem is kíváncsiak. Így vált a Fiat Bravóból népszerű divatautó.
Vágólapra másolva!

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Dízel Delta? Annak idején nem volt rossz, de a HF Integrale jelentette a csúcsot
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Mindig is tudtam, hogy az emberek alapvetően a külsejük alapján ítélnek meg egy autót. Hiába tagadják sokan, de így van. A többségnek nem számít a műszaki tartalom, nem számít a minőség, sem az, milyen híre van a márkának. Ha a formaterv megnyert valakit, akkor elég nehéz lebeszélni róla.

Nem egy ismerősöm kikérte már a tanácsom autóvásárlás előtt, de majdnem mindig ugyanaz a tapasztalat. Általában felsorolják, milyen autók tetszenek, amire nekem el kéne mondanom, hogy melyik miért jó. Meghallgatják, kicsit elkedvetlenednek, ha az általuk legszebbnek ítélt modell mégsem a világ legjobb autója. Ezután gondolkoznak pár napot, majd megveszik a legszebbet.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Tizennyolc centiméterrel hosszabb, mint a Bravo, tíz centivel több a tengelytávja


Az új Lancia Delta megbízhatóságáról, minőségéről még nem sokat tudunk, de az biztos, hogy ez is azt váltotta ki, amit vártam. Rengeteg embernek tetszett, megjegyezték, milyen különleges. Azt azonban viszonylag kevesen akarták befogadni, hogy ez lényegében egy Fiat Bravo kicsit kicicomázva. A szomszédom már odáig is eljutott, hogy az árát is megkérdezte. Venne ilyet, hiszen nagyon jó autó benyomását kelti. Nagyon szép, és biztosan kényelmes, azért ez már Lancia. Bezzeg a barátja Bravója az úgy ráz, meg annyira nem jön be neki, de ez a Delta már igen.

Ezután szomorítsam el, hogy ez alapvetően ugyanaz a kocsi? Megtettem, elég rosszul viselte. Gyakorlatilag alkatrészenként el kellett neki mondanom, hogy mi minden azonos bennük.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Ezek a hátsó lámpák még a Thesis örökségéből származnak. Remélhetőleg ez a modell sikeresebb lesz a csúcs-Lanciánál


Szerencsés helyzetben vagyok, a Delta 1,6-os turbódízel változatának tesztjét lényegében már Koncz kolléga megírta akkor, amikor az ugyanezzel a motorral szerelt Bravoról írt. A két autó műszakilag azonos, csupán a Delta padlólemeze hosszabb. Ezért 10 centiméterrel nagyobb a tengelytáv, valamint 18,4 centivel hosszabb az autó. Ez a hátsó lábtérre van jótékony hatással, ráadásul még tologatni is lehet a hátsó ülést. Ennyi a gyakorlati különbség a Bravóhoz képest, a többi mind dizájn. Ha valaki nagyon koncentrál, a Bravót azért meglátja az autóban. A belsőre főleg igaz ez, de azért vannak olyan különbségek is, amely miatt számomra nem több a Delta.