Ön már másként gondol egy Renault-ra? - Renault Mégane Grandtour 1.4 TCe Dynamique

Vágólapra másolva!
Nincs annál rosszabb, amikor a családi autó szerepét betöltő, két hétre megpakolt kombi nem tol akkorát, hogy visszaváltás nélkül felmenjen az érdi emelkedőn. Az elsőként nálunk tesztelt, kis turbómotoros Mégane-kombi nem fog szenvedni.
Vágólapra másolva!

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Az előző Grandtour a Mégane család legsikeresebb tagja volt, az újtól is hasonló sikereket várnak
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Renault úgy keveri a kártyát, mint Napóleon a waterlooi csata előtt. Egy mértékadó brit autósmagazinban egész oldalas hirdetést tesznek közzé, öles betűkkel, szabad fordításban ezzel a mondattal: "Nem mi, hanem a németek mondják azt az autóinkról, hogy megbízhatóbbak az övéiknél." A hivatkozott források a DEKRA (műszaki vizsgahálózat) és az ADAC (német autóklub) statisztikái. Aztán egy lappal később ugyanígy: "Nem mi zengünk dicsőítő ódákat autóink minőségéről, hanem az újságírók." Hivatkozással arra, amit három brit magazinban is állítanak Renault-król: vagyis hogy minőségi munkák. És végül: "Ideje változtatni." Mármint a Renault autóiról kialakított szemléletmódon. Ők sok pénzt költenek arra, hogy kiemeljenek néhány tényt egy adathalmazból, bizonyos összefüggéseket háttérbe szorítva (például biztosan nincsenek benne az ADAC-statisztikában azok, akik nem az autómentőt, hanem az új autóhoz járó ingyenes segélyszolgálatot hívják), mi, felhasználók pedig győződjünk meg róla, hogy tényleg nagyot léptek előre a megbízhatóság és minőség terén.

A németeknél élen vannak a franciák

A DEKRA-nál a kisautók között nullától ötvenezer kilométerig a Renault Clio III a leghibátlanabb, ez azért is nagy dicsőség, mert a tabellára más francia kocsi fel sem került. Az ADAC-lista az adott modellévben minimum tízezer, Németországban eladott példánnyal büszkélkedő típusokat rangsorolja az úti meghibásodás és segélyhívás szempontjából. Eszerint 2008-as Lagunából ugyanannyi robbant le, mint Audi A4-ből és Mercedes-Benz C osztályból. Ehhez képest a Mazdák és a Toyoták is szégyellhetik magukat, bár a japánok évek múlva nem halmozzák úgy a hibákat, mint egy korosabb Laguna.



Fotó: Pályi Zsófia [origo]

A legszebb hátsó lámpa a három változat (Coupé, Berline, Grandtour) közül


Valami már régóta megmoccant a gyártásban, az utóbbi generációs Renault-k ugyanis Twingótól Lagunáig egységesen magasabb színvonalat képviselnek a korábbihoz képest. Még ha évekbe telik is a hosszú távú megbízhatóság remélt elérése és elültetése a köztudatban, a jó minőség (értsd: kiemelkedő minőségi benyomás) jogos aduja lehet a franciáknak.

Mit vár az ember egy akciósan 4,7 millió forintos kompakt kombitól? A kinézeten kívül fontos, hogy férjen bele a családi nyaralás minden holmija, bőséges legyen a felszereltsége, négy-öt személynek hosszú távú utakon is bizonyítson a kényelmével, és hatótávolsága életszerű körülmények között érjen el legalább 700-800 kilométert.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Enyhén sportos és jól kezelhető. Az új fejlesztésű 1,4 literes turbómotor beváltotta a hozzá fűzött reményeinket


A Mégane Grandtour az előző generációhoz képest minden téren friss, tetszetős kombi lett. Ha azt nézzük, hogy a korábbi ötajtós extravaganciájához mérten az új Berline mennyire középszerű, akkor el kell ismernünk, hogy a régi kombi mellett a mostani sokkal feltűnőbb megjelenésű. Kevésbé szögletes, inkább kerekebb, ugyanakkor sportosabb: nagy csomagtartója nem puttony, hanem belesimul a formatervbe. Az A oszlopnál rafináltan a lemezekbe vasalt élek teszik kecsesebbé az egyébként masszív benyomást keltő testet. Nagyon jól sikerült a hátsó ajtó látványa a lámpákkal, amelyek sokkal egyedibbek az ötajtóséinál.

Az új Mégane kombi majdnem minden tekintetben növekedett elődjéhez képest, csomagtere viszont egy táskányival kisebb lett. Ez csupán relatíve számít, mert még így is hajszál híján fél köbméteres. Tengelytávja pont annyival nagyobb az ötajtósénál, hogy annak szűk hátsó lábteréből fejedelmien tágas helyet varázsoljon. Megdöbbentő volt, amikor a hátsó traktust próbálgattam: nem emlékeztem, hogy az első ülést előbbre húztam volna, de akkora volt hátul a hely, hogy önkéntelenül erre gondoltam. Pedig persze, hogy nem: a hat centiméteres tengelytáv-különbség ennyit jelent. Kívülről azt sem feltételeztem, hogy ilyen lejtős tető alatt magasak is elférnek, aztán ez is cáfolatot nyert. Tényleg ügyesen dolgoztak a mérnökök.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Minden Mégane-ban ezzel a belsővel találkozhatunk. A TomTom navigáció újdonság


A csomagtartó ajtaja a lökhárítótól nyílik, így a csomagot nem kellene magasra emelni, de a küszöb betüremkedik. A poggyásztér hatalmas, sík oldalú, és az ülések ledöntésével megháromszorozható. A jobb első ülést vízszintesre fektethetjük, hogy egy középkonzolig érő csomagot is betuszkolhassunk. Mindezek elvárható bővítési lehetőségek egy családi kombinál, de a Mégane Grandtour csomagtartója több gyakorlatias megoldással könnyíti a mindennapi használatot. Padlójának küszöb utáni részét függőlegesre állítva, két füllel rögzítve egy kisebb részt tudunk kialakítani, a kisebb holmik így nem csúsznak beljebb. A kalaptartót külön kis mélyedésbe lehet rejteni, ha tetőig akarjuk pakolni a kombit. A padló két kis hosszú rekeszt rejt, ráadásul egy teljes értékű pótkerék is befért alá. Elöl a megszokott padlóüregek jelentik a többletet a kesztyűtartóhoz és a könyöklődobozhoz képest.