Öltönyhöz túrabakancs - Audi A6 Allroad Quattro-menetpróba

Audi A6 Allroad Quattro
Vágólapra másolva!
A hobbi vadászok kedvence, az Audi Allroad Quattro harmadik generációja maradt, ami volt: az A6 Avant felcicomázott, légrugós kivitele új hűtőmaszkkal és műanyagokkal gazdagon körberakva. Bár öltönyhöz nem illik túrabakancsot venni, az elegáns luxuskombinak mégis jól áll a terepruha.
Vágólapra másolva!

Fotó: Gulyás Péter [origo]
A körbefutó műanyag védőelemek a karosszéria színében is kérhetőek
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A kilencvenes évek végén a Volvo találta ki a luxus-terepkombi fogalmát, amikor a kocka V70-est körberakták műanyagokkal, felemelték a futóművét, és elkezdték XC70 néven árusítani. Korábban is voltak hasonló próbálkozások, de sem a Toyota Tercelt, sem a Subaru Legacy-t nem igazán lehet egy kategóriába sorolni a Volvóval. Azok inkább munkagépek voltak, a svéd jármű viszont egy elegáns szabadidő autó, amely egyaránt alkalmas a saras földutak leküzdésére, és egy puccos golfklub parkolójában a tulajdonos anyagi helyzetének a reprezentálására.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Egyedi hűtőmasz és kiegészítők.A tengelytáv bő hét centit nőtt az elődhöz képest

Nem sokkal az XC70 megjelenése után az Audi lemásolta a koncepciót a 2000-ben debütált, A6 Avanton alapuló Allroad Quattróval. Technikailag fejlettebb volt a Volvónál, mert légrugókkal és a világ talán legjobb összkerékhajtásával, a nyomatékérzékeny (Torsen) Quattróval szerelték. Azóta már a Volkswagen is megjelent a Passat Alltrack-kel, az Opel az Insignia Crossfourral, a Skoda az Octavia Scouttal, és a Peugeot az 508 RXH-val, de a prémium szegmensben továbbra is csak az Audi és a Volvo készít terepkombikat, bár a Subaru újabb Outback-jei is egyre inkább az elitosztály felé kacsintgatnak. Fura, de a BMW és a Mercedes rajongók hiába várják, hogy átalakítsák az 5-ös Touringot illetve a gigantikus csomagtartójú E-osztály T-modellt, talán az átlagosan évi 10-12 ezer példányban fogyó Allroad számai nem győzték meg a propelleres és a csillagos márka vezetőit.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Az alulemez alul is véd, a dupla kipufogó széria

Az Audi harmadik generációs Allroad nevében azért használja ismét az A6-os tagot is, mert időközben már az A4 Avantból is elkészítették a terepes változatot. Ezeket a kombikat azoknak szánják, akik ódzkodnak a Q-sorozat harciasabb kinézetű, magasabb építésű szabadidő-autóitól, esetleg jobb vezethetőségre és kisebb fogyasztásra vágynak, de mégis szükségük van némi terepjáró-képességre. Az Allroad az A6 sorozat csúcsán trónol az S6-os mellett, amíg az RS6 Avant nem érkezik meg, ennek megfelelően négyhengeres motorral nem is lehet megrendelni, és a felszereltsége is gazdagabb az alapmodellekénél.


Nemrég olvastam egy német magazinban, hogy 2016-ra a legszélesebb szabadidő-autó választékkal az Audi rendelkezik majd, mivel a többféle Allroad mellett a Q-sorozat a Q2-estől a Q8-asig fog érni, ebben a páros jelzésű modellek terepkupék lesznek a BMW X6-os receptje szerint.

Forrás: Audi
Számos merevítőn kívül az ajtók, a motorháztető és a csomagtartó is alumíniumból készül

Az új Allroad nemzedék külseje az elődei bevált receptjét alkalmazza, azaz alaposan körberakták műanyagokkal, ezek már szintén fényezettek, antracit és matt fekete közül lehet választani, de akár a karosszéria színében is kérhetőek. Kétségtelen, hogy sokkal mutatósabb az Allroad a mezei A6 Avantnál, ebben a műanyagokon kívül szerepe van az alumínium színű díszítéseknek, az új lökhárítóknak és a vízszintes helyett függőleges lamellákkal kirakott singleframe hűtőrácsnak is. Viszont már a tavaly bemutatott, sima A6-os is sokkal egészségesebb arányokkal bír, mint a régi, egyrészt az első túlnyúlást közel hét centivel csökkentették, másrészt szélesebb, ettől pedig sportosabb kiállású lett az alapforma, amit természetesen az Allroad is örökölt. 70 kilogrammal lett könnyebb a karosszéria, mivel a 20 százalékát már alumíniumból készítik, ennek nagy részét azonban felemésztette a több beépített extra, így a legkönnyebb verzió még így is 1,85 tonnát nyom.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Széria az előbújó színes képernyő. A minőséget nem érheti kritika, az Audi érzi a belsőépítészetet

Belül az alubetétes küszöbön és néhány egyedi bőrkárpiton és díszbetéten kívül tökéletesen megegyezik az Allroad az A6-ossal. Ez persze egyáltalán nem baj, mert manapság talán az Audi felső középkategóriás modelljének van a legszebb és legjobb minőségben összerakott utastere a kategóriában, és a korábbi gyakorlatuktól eltérően már attól sem rettentek meg a dizájnerek, hogy íveket rajzoljanak. A helykínálat profitált az A6-os tavalyi modellváltásából, a hétcentis tengelytáv-növekedés és a három centivel szélesebb karosszéria belül minden irányban nagyobb térkínálatot eredményezett, csak a csomagtartó nem nőtt meg, bár az 565 literes befogadóképesség (ledöntött ülésekkel 1680 l) így is bőven elegendő. Természetesen elektromos csomagtérnyitás is rendelhető, az azonban újdonság, hogy már a rolót is villanymotorok mozgatják, az ajtó nyitásával egyszerre felemelkedik az is.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Nem lett nagyobb, de a felhajló elektromos roló miatt könnyebben használható a csomagtartó

Műszakilag a sima A6 Avanthoz képest a legnagyobb különbség az elöl-hátul légrugós, megemelt futómű. Természetesen a magassága állítható, a két végállás között a különbség hat centiméter. 80 km/h alatt 3,5 centivel megemelhető a hasmagasság, ha az MMI-n az Allroad üzemmódod választjuk, sőt, 35 km/h alatt ez még további egy centiméterrel megtoldható (lift mód), ha igazán kemény terepre téved valaki. Természetesen süllyedni is tud az Audi, 120 km/h felett másfél centit csökken a magasság a légellenállás csökkentése és a stabilitás növelése céljából, ilyenkor pont olyan magas, mint egy mezei A6 Avant.

A következő oldalon kiderül, milyen vezetni a szabadidő-autónak maszkírozott kombit