Öten hét másodpercen belül a Török Ralin

Vágólapra másolva!
Loeb és négy Ford - ez az ötösfogat áll a Török Rali élén az első versenynap után, úgy, hogy a világbajnok mindössze 6,8 másodperccel előzi meg az ötödik Hirvonent. A dolog hátterében taktikázás rejlik, senki nem szeretett volna szombaton elsőként a pályákra hajtani.
Vágólapra másolva!

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Loeb vezet, de vajon örül-e neki? Szombaton nehéz nap vár rá


A verseny már csütörtök este megkezdődött a szuperspeciállal, amelyet Antalyában, a helyi egyetem területén rendeztek. Loeb volt a leggyorsabb, 0,7 másodperces előnnyel térhetett nyugovóra. A majd' tízezer néző előtt futott szakaszon Petter Solberg volt a második, Hirvonen a harmadik.

Péntek reggel már az igazi gyorsaságik várták a mezőnyt, a várakozásoknak megfelelően rengeteg porral. Az elsőn a korábbi versenyek után ismét az észt Aava (Görögországban a negyedik helyen végzett) villantott, és volt a leggyorsabb. Persze ebben nagy szerepet játszik az, hogy ő már a "nagyok" által letakarított pályára hajtott rá, és itt ez nagyon lényeges - aki elől megy, időt veszít. Hirvonen, aki másodikként rajtolt, ezt meg is erősítette, szerinte már az is sokat számít, hogy nem elsőként kell indulnia. Latvala defekttel nyitott, és csaknem fél perces hátrányba került, Anderssonék Suzukijában meg egy ugrató után beindult a tűzoltórendszer, eláztatva a pilótát, a navigátort - no meg az itinert.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Az új Subaru ezúttal árnyékban volt, még részsikerek sem nagyon termettek számukra, ráadásul Atkinson ki is esett


A következő szakaszon viszont leiskolázta a mezőnyt Latvala, és 15 másodpercet adott a második Sordónak. Aava királysága is pünkösdinek bizonyult, egy rosszul sikerült forduló után elveszítette kerekét, és kiállni kényszerült a versenyből. Loeb ismét csak egy hatodik helyet szállított, a Subaruk pedig épphogy befértek az első tízbe, egyelőre csak statisztaszerep jutott nekik.

A negyedik gyorsaságin Galli is feliratkozott a szakasznyertesek névsorába, miközben mindenki a porra panaszkodott, amely nemcsak a lélegzést nehezítette, hanem az autók pályán tartását is. Az olasz győzött az ötödiken is, miközben a négy Ford (a két gyári, és a két Stobart) összeállt az élen, mögöttük a Citroënek, majd a Subaruk következtek. Itt ismét gond akadt az Andersson-féle SX4 WRC-vel, hidraulikai hiba miatt manuálisan kellett sebességet váltania a pilótának.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Újabb nehéz napon túl a Suzukisok, de legalább még versenyben vannak


Latvala beleerősített, és a hatodik gyorsasági után átvette a vezetést, mögötte Hirvonen, Galli volt a sorrend, de a különbségek csupán néhány másodpercesek voltak. A hetediken Loeb száguldott át a leggyorsabban, csapattársának, Sordónak viszont sikerült odavernie a C4 WRC futóművét, így csak lassabban tudott hajtani. Gardemeistert furcsa baleset érte, egy kő megütötte a Suzuki WRC első kerekét, ezen keresztül a kormány pedig a rutinos finn karját, aki komoly fájdalmakról számolt be a célban. Atkinson még ennél is rosszabbul járt, olyan mértékben sérült egy szikla jóvoltából a futóműve, hogy leparkolni kényszerült a szebbreményű új Imprezát.

A nap utolsó előtt gyorsaságiját ismét Galli neve mellett állt az első idő, de már ekkor megkezdődött a taktikázás: hogyan lehetne elkerülni azt, hogy szombaton elöl kelljen indulni, de minél kisebb hátránnyal?