Menettaknyolás Bögöte mellett

Vágólapra másolva!
Komoly kétségek merültek fel azzal kapcsolatban, hogy kibírja-e Afrikáig a kocsi. Bögöténél bedöglött a generátor, 8 és fél órát vesztegeltünk, utána felkapcsolhatatlanná váltak a tetőlámpák, és leesett az egyik ablaktörlő. Ennek ellenére haladunk. Reszkess Afrika!http://videa.hu/flvplayer.swf?v=nlSC0EqMSGui0nj2
Vágólapra másolva!

"Taknyold meg jól, Afrikáig mennek" - mondta Ferike Ernőnek, a pocakos esztergályosnak Hosszúpereszteg egyik sártengerrel borított portáján eldugott sufniban. Épp menetrögzítőt kentek a generátor tengelyére. A kocsi elektromosságának lelkét délután négy óra körül szerelte ki a kocsiból egy benzinkúton Ferike, a mokány szerelő, aki egyebek mellett autómentéssel is foglakozik.

Akkor már három órája álltunk, Budapesttől alig 185 kilométerre. A start után három órával. A generátor ugyanis beadta a kulcsot - lenyíródott az ékszíjtárcsákat tartó anya a tengely végéről, úgyhogy elment a töltés. (Ferike szerint látszik, hogy dolgoztak vele a kocsit felkészítő szerelők, újak a szénkefék és mást is kicseréltek, de a szerkezet - hogy Ferike mondja - lelkéhez, a diódákhoz nem nyúltak).

Ferike meddő telefonok sora után került elő. A kutas segítségével találtuk meg. Előtte azért szereztünk generátort Tatáról, kiderült, fölöslegesen. Ernő volt az egyetlen reményünk, komótosan állt neki a darabokra szedett generátor tengelyének. Egy fél évszázados cseh - TAS márkájú - esztergagépbe fogatta bele, lemarta róla a régi menetet, és újat metszett bele.

Egy MTZ hengerfejcsavarjának anyáját marta le gigantikus vastagságú fúrószárak, kimart tengelyek, fémforgács és egy simogatást kunyeráló kutya társaságában. "Más bajából nem szabad hasznot húzni" - mondta és csak egy ezrest kért, igaz, végig mosolygott, amikor Ferike oda-odabökte, hogy Afrikába megyünk.

Mire odajutottunk, hogy visszakerüljön a helyére a generátor, koromsötét lett. Ferike megküzdött vele három elemlámpa, és egy stekklámpa fényénél. A kezünk csupa olajsár lett. Közben legalább kiderült, hogy Tulipán nem is szerelő, bár az átlagnál jobban ért a kocsikhoz. Szövegelésben viszont verhetetlen. Éppen arról mesél plasztikus részletességgel, hogyan tiltották ki őt, meg a hasmenéses haverját az E-klubból.

Forrás: [origo]

Mostanra elhagytuk Körmendet, és s újra Afrika felé haladunk. Indulásnál a felkapcsolt tetőlámpákat nem lehetett lekapcsolni. Ki kellett szedni egy biztosítékot. Most nem égnek. Egy kilométer után leesett az egyik ablaktörlő is. Tulipán kicserélte egy benzinkútnál. Később felhívott Ferike is a fürdkádból, hogy minden rendben megy-e.

Az utolsó bamakós kocsi este hét körül húzott el a benzinkutunknál. Mi fél tíz körül eredtünk a mezőny után.