Szex sültszalonna illatú sikosítóval

Vágólapra másolva!
Valószínűleg a karácsonyi szezon egyik legabszurdabb ajándéka lesz a sültszalonna illatú borotvakrém, amelyet egy olyan amerikai cég dobott piacra, amelynek mottója: "Legyen minden bacon ízű!" Árulnak bacon ízű sót, majonézt és pattogatott kukoricát, de vannak elszálltabb termékeik is, mint a bacon ízesítésű síkosító, a szalonna ízű boríték, sőt 3000 dollárért bacon koporsót is készítenek.
Vágólapra másolva!

A bacon (sültszalonna) ízesítésű termékekre szakosodott amerikai J&D Foods a karácsonyi szezonra dobta piacra legújabb termékét, a bacon ízesítésű borotvakrémet. A krém nem egyedülálló a cég palettáján, van más bacon ízű testápolási termékük is: például a baconos ajakbalzsam illetve a baconos síkosító. A 2007-ben alapított céget két sültszalonna rajongó, akkor még az IT-ágazatban dolgozó fiatalember alapította, akiknek üzleti filozófiája, hogy a világ jobb hely lehetne, ha minél több dolognak bacon íze lenne.

Vegetáriánus és kóser bacon termékek

A két alapító, Justin Esch és Dave Lefkow fejéből 2007-ben, egy üzleti úton pattant ki a bacon ízesítésű termékek gyártásának gondolata. Az első termékük a bacon só volt, amely a mai napig a cég bevételeinek legnagyobb hányadát adja. Különlegessége, hogy vegetáriánusoknak is ajánlott, ugyanis mesterséges aromával és különleges fűszerekkel készül. Ráadásul egy rabbi még a kóser minősítést is megadta a szalonnás sónak, amely többféle fűszerezésben is kapható.

A cég másik alapterméke a baconos majonéz, de más gyártókkal együttműködésben készítenek baconos popcornt, krutont, és salátaöntetet is.

Az abszurd termékek piacra dobása a marketing része

A cég alapítása kalandosan kezdődött. Az első 5000 dollárt Lefkow hároméves fiától kölcsönözték, aki épp megnyerte az Amerika Legviccesebb Házi Videói versenyt. A pénzből elkészült az első 3000 bacon só, amit két nap alatt adtak el. A sikerük titka a közösségi média volt. A tech-szektorból érkezett két alapító ugyanis marketingbüdzsé híján a Facebookon és a MySpace-n kezdte el először terjeszteni termékeiket. Néhány nap alatt 73 ezer potenciális vásárló e-mail címét gyűjtötték össze.

Ugyancsak a marketing része, hogy időről időre kijönnek teljesen elszállt bacon termékekkel, amelyek közvetve nagy hírverést jelentenek alaptermékeiknek is. Ilyen termékük volt többek között a bacon ízesítésű ajakbalzsam, a bacon illatú rózsa, a bacon ízű oxigénpalack, a bacon illatú boríték, vagy a bacon ízű síkosító. Az idei év két abszurd bejelentése a szalonna illatú és mintázatú koporsó volt 2999 dollárért, valamint a néhány napja megjelent borotvakrém.

Forrás: [Táfelspicc
Forrás: [Táfelspicc

A cég marketingfilozófiája egyébként bejött, az alapítókat a legnagyobb tévécsatornák legnézettebb show-iba is vendégül hívták. Ráadásul jól látszik az is, hogy nem lehet olyan őrültséget kitalálni, amire ne lenne kereslet: a bacon ízesítésű síkosítóból három év alatt több mint 20 ezer tubust adtak el, a koporsóra pedig a bejelentés napján rögtön érkezett egy megrendelés. Plusz ugyanazon a napon az alaptermékek online forgalma háromszorosára nőtt. A cég termékei jelenleg 11 országban (Európában Dániában és Németországban) 15 ezer boltban is elérhetők.