Elrettentette az ausztrálokat a rémisztő cigarettacsomagolás

cigaretta, riasztó cigaretta csomagolás, cigarettás doboz, dohányzás, Ausztrália, dohánybolt
Bookshop supervisor Sanjit Amatya holds packaged cigarettes have to be sold in identical olive-brown packets bearing the same typeface and largely covered with graphic health warnings, with the same style of writing so the only identifier of a brand will be the name on the packet, in Sydney on December 1, 2012. A new world-first law forcing tobacco companies to sell cigarettes in identical packets came into effect Saturday in Australia in an effort to strip any glamour from smoking and prevent young people from taking up the habit. AFP PHOTO/William WEST
Vágólapra másolva!
Egy átfogó tanulmány szerint sikeresnek bizonyult a dohányzás visszaszorításában az Ausztráliában 2012-ben bevezetett törvény, amely szerint egységes csomagolásban, a dohányzás veszélyeire figyelmeztető fotókkal és feliratokkal lehet csak cigarettát forgalomba hozni.
Vágólapra másolva!

A British Medical Journal mellékletében közzétett ausztrál tanulmány a 2012 decemberében bevezetett törvény első "átfogó értékelése". A kutatás szerint az egyforma olívazöld csomagokban, jól látható márkajelzések nélkül forgalmazott cigaretták, amelyek dobozán a dohányzás veszélyeire figyelmeztető feliratok és elrettentő fotók kapják a legnagyobb helyet, csökkentik a dohányzás iránti vágyat: kevesebb serdülő és felnőtt gyújt rá. A tanulmány megállapította, hogy az "egyszerű csomagolás" sokakat késztetett arra is, hogy megkíséreljék a dohányzásról való leszokást.

Ilyen csomagolásokkal rémisztik el a füstölni vágyókat Forrás: AFP/William West

A dohánycégek évek óta pereskednek a törvény bevezetése miatt

A tanulmányt publikáló Cancer Council Victoria kutatója, Melanie Wakefield professzor elmondta: a dohányosok 27 százaléka állította, hogy megpróbált leszokni a csomagolásnak köszönhetően.

"Ez jelentős eredmény, hiszen a márkák vonzereje és imázsa fontos szerepet játszik abban, hogy a fiatalok elkezdjék a dohányzást" – hangsúlyozta Wakefield, hozzáfűzve, hogy egy ilyen törvény bevezetése más országokban is hasonló eredménnyel járna.

A nagy dohánycégek a világon eddig egyedülálló törvény bevezetése miatt évek óta pereskednek Ausztráliában, mivel megszűnt az egyetlen még meglévő felületük arra, hogy termékeiket hirdessék. A csomagoláson ugyanis csak apró betűkkel szerepelhet a márkanév.